Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 (edytowane) Witam. Dzisiaj opiszę jak przeciwdziałać częstemu jak się okazało zjawisku a mianowicie. Podczas włączenia nawiewu na 1 stopień podczas jazdy jak się skręciło kola w prawo słychać takie dziwne świszczenie jakby spod schowka. A gdy się da na 2,3 lub 4 stopień to zanika. Ale zawsze jest na 1 stopniu nawiewu.Na klimie nie ma takich objawów. Wiemy ze za schowkiem jest klima wraz z filtrem i silniczkiem. Filtr wymieniony, klima nabita,ładnie chłodzi oraz dmucha ale...no właśnie. Ten świst na I stopniu. Ja się okazało winne były szczotki oraz łożysko wentylatora. Oto instrukcja jak rozebrać,nasmarować,złożyć i...cieszyć się przyjemną i cichą jazdą.Pierwsze co to należy zdjąć schowek. W tym celu należy zdjąć osłonę nożną: Następnie odkręcić śrubki które trzymają schowek i wyjąć go;Naszym oczom ukazuje się widok taki oto. ( Na żółto zaznaczono miejsce gdzie znajduje się filtr przeciwpyłkowy (klimatyzacji) Aby go wyjąć należy odkręcić śrubkę i wyciągnąć klapkę) Odkręcamy 3 śrubki trzymające wentylator (zaznaczone powyżej),odpinamy gumowy wąż który jest podląćżony do spodu wentylatora,odpinamy złącze prądu i wyciągamy delikatnie wentylator. Bierzemy na stół roboczy i teraz dosyć mozolna część bo należy poodginać 4 gumowe zaczepy. Najlepiej podważać a druga osoba niech odciąga delikatnie tak żeby gumki wyszły z siedzenia. Gdy mamy wyjęty "silnik" wentylatora,należy oczyścić komutator i szczotki (komutator to to po czym trą szczotki) Winowajcą całego piszczenia jest łożysko które gdy jest suche to zaczyna się odzywać. Po oczyszczeniu profilaktycznym szczotek i komutatora bierzemy się za nasmarowanie łożyska. Przesmarowujemy wnętrze tak jak zaznaczone tym okręgiem. Dół wirnika z łożyskiem także warto przesmarować. Składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności jak rozkładaliśmy uważając podczas składania schowka bo można łatwo złamać zaczep przy osłonie nożnej.Po złożeniu odpalamy auto i stopniowo włączamy nawiew od 1 do 4 stopnia i zostawiamy żeby pochodził i się przesmarował.Po tym zabiegu cieszymy się cichą, bez piszczenia, jazdą.Jeżeli ktoś wziął się za to i pomogła moja metoda to proszę o wypowiedź,a jeśli nie dało nic to także proszę o komentarz. Wtedy pomogę i oczywiście służę rada w czasie niejasności podczas pracy. Edytowane 3 Kwietnia 2013 przez Mateusz_P11_144 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 nie wiem oco chodzi ale podoba mi sie a warto zaznaczyć gdzie jest filtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Poprawione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 idę po klej ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 idę po klej ,,, A po h...Ci klej o 2:00 w nocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 jak to po co przyklejone ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 TU też dodany , podawajcie linki, trzeba by było trochę uaktualnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Od dawna mnie to piszczenie wkurzało na wiosnę (wiem już jest) miałem się za to zabrać a tu taka niespodzianka i już wiem co i jak. U mnie na pewno piszczało na 1 i na auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Jak piszczało na auto to to może nie byc tylko to. Bo AUTO to już kliamtyzacja bierze udział Ale tak czy siak warto to zrobić. Bo efekt uboczny to praktycznie bezszelestne działanie nawiewu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 A na auto nie można wyłączyć klimy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 W naszych Primerach jest automatyczna klimatyzacja. Klikając AUTO włączasz klimatyzacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 W naszych Primerach jest automatyczna klimatyzacja. Klikając AUTO włączasz klimatyzacje to, że jest na AUTO, nie wyklucza piszczenia, bo wentylator też wtedy może chodzić na I biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 (edytowane) W naszych Primerach jest automatyczna klimatyzacja. Klikając AUTO włączasz klimatyzacje no ale mogę włączyć auto a potem wyłączyć klimę i dalej pozostaje na auto Edytowane 24 Marca 2013 przez PrzeRuSco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 A powiedz mi czy jak dajesz bez opcji AUTO to też CI gwizda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 jak sprawdzę to dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 (edytowane) @ PrzeRuScoJuz ogarnąłęm temat u kolegi w aucie.I Ci powiem że u nieg bez różnicy czy na AUTO czy bez tak samo gwizda.Tyle że na AUTO ciężko doprowadzić do 1 kreski mocy dmuchania,ot cała filozofia.Bo jedynie na 1 biegu jest ten dzwięk. Edytowane 25 Marca 2013 przez Mateusz_P11_144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Ciekawe, bo u mnie po wyrównaniu temperatury prawie zawsze zchodzi na auto na jedną kreskę. teraz w zimie, często zmniejszam i zwiększam o jeden stopień przy nagrzewaniu, w tedy przełącza mi się na 1 kreskę z automatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Po wyrównaniu temp owszem. Ale jak tylko nacisniesz zwiększenie lub zmnijeszenie to od razu AUTO się wyłącza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 (edytowane) Miałem napisać jak sprawdzę więc pisze i potwierdzam choć już zostało ustalone gwiżdże tylko na 1 i na auto pod warunkiem że auto jest właśnie na 1 Tak czy owak dzięki za instrukcje jak w końcu będzie ciepło to biorę się za robotę Edytowane 28 Marca 2013 przez PrzeRuSco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 No i gitara Ja się z Toba trochę nie dogadałem bo napisałes zr na 1 i na auto i ja zrozumialem ze na normalnym tylko na 1 biegu a jak dasz na auto to na wszystkich To działa tak że zawsze na 1 pierwszym,bez względu czy auto czy normalnie ale musi być poziom nawiewu 1 )no i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Świetna robota u mnie ten problem też się pojawił, teraz nawet czasami na wyższych biegach, zależy jak wpadnie w drgania. Brzmi jak bym miał świerszcza pod deską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 DOKŁADNIE!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.