Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wyważanie kół z za dużym otworem centralnym.


cinek200
 Share

Recommended Posts

Cześć, Przy prędkości ponad 80km/h drga mi kierownica, na felgach nie mam założonych żadnych odważników więc zdecydowałem że należy koła wyważyć, udałem się do wulkanizacji i tam mi powiedzieli że nie ma sensu wyważać bo otwór centralny w moich felgach jest większy od średnicy piasty(szczelina ok. 3mm) i wyważanie nic nie da, zaproponowali mi nissanowskie felgi za 150zł, felg nie wziąłem ani nie wyważyli mi kół, czy w wulkanizacji mieli rację, czy poprostu chcieli mnie naciągnąć na zakup nowych felg?

Link to comment
Share on other sites

Sa pierscienie centrujace do otworow do felg. CO prawda scianka bedzie 1,5 mm ale sa do dostania . jesli nie dostaniesz to daj tokarzowi to CI wytoczy. Widocznie nie mieli takich i zaproponowali nowe felgi. To jesli felgi aluminiowe . Natomiast jesli chodzi o stalowe to to jesli nie sa orginalne to wymiana na inne . Ta cena to za sztuke czy za komplet 4 sztuk. Jesli za komplet to ja bym bral nawet sam. jaki otwor centrujacy to znajdziesz na forum.

Link to comment
Share on other sites

@UP

 

Ja nie pytalem o pierścienie, przeczytaj dokładnie moje pytanie. Chodzi o to ze jeśli mam za duży otwór centralny to czy rzeczywiste wyważenie kol nie ma sensu? Bo wydaje mi sie ze to jest bez różnicy i wyważenie kol w moim przypadku by pomogło gdyż większość sil i tak utrzymywane jest na śrubach a dokładniej na "tarciu" pomiędzy felga a piasta, a jest to tarcie ogromne ze względu na mocno dokręcone śruby.

Link to comment
Share on other sites

Pojedz do innego wulkanizatora i niech wyważy koła, jesli na twój nos to pomoże,

jak drgania mina, to ok, jesli nie to załuż kola np letnie i sprawdz czy na nich masz bicie, bo może się okazac ze to nie wina źle wyważonych kół tylko czegoś innego

Link to comment
Share on other sites

Wyważenie wyważeniem, ale pierścienie powinny być. Jeśli masz za duży otwór centralny to nawet mimo dobrego wyważenia może być bicie bez pierścieni.

Link to comment
Share on other sites

Guest komorokoro

jak pisze kolega wyżej

 

wywazenie to jedno ale nic nie da gdy felga bedzie "latać"

 

gdyż większość sil i tak utrzymywane jest na śrubach a dokładniej na "tarciu" pomiędzy felga a piasta, a jest to tarcie ogromne ze względu na mocno dokręcone śruby

 

kiedyś też tak myslałem a po wymianie felg na ori miałem inny samochód

 

:dribble: jesli tak sądzisz jedz gdzieś wyważyć poprostu niech nie wnikaja i jezdzij

 

 

 

 

nawiązując do sedna pytania

jesli chcieli sprzedać felgi o odpowiednim otworze to mieli na uwadze komfort jazdy

Edited by komorokoro
Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedys ten problem kupiłem alusy z zbyt dużym otworem centrującym pierścienie centrujące założyłem na przód auta a na tył nie mogłem dostać jak jechalem powoli to bylo ok a jak okolo 110 to auto wpadało w takie drgania że kierunki same sie włączały

po założeniu pierścieni centrujących bylo ok więc mieli racje w wulkanizacji ale sam oceń koła miałem elegancko wyważone

pozdrawiam kmiart

Link to comment
Share on other sites

oprócz piescieni centrujących są jeszcze śruby, którymi mocuje się koło jak są dobrze przykręcane (co druga po przekątnej powolne dokręcanie) to wycentruja koło jesli po wyważeniu i wycentrowaniu pierścieniami koła nadal lata sprawdź ciśnienie jak nadal drga czas obejżeć zawieszenie

Link to comment
Share on other sites

Wszystko fajnie, wyważyć może i się da, ale pierścienie muszą być, bo wystarczy, że pieprzeniesz w dziurę, nierówne łączenie asfaltu (próg) przy hamowaniu i obciążenie chwilowe na śrubach/szpilkach może być takie, że je zetnie i pogubisz koła. Oszczędzać 60zł na pierścienie i ryzykować własne bezpieczeństwo - no przepraszam, ale ja tego nie rozumiem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

=====================================================================================================

 

Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

http://www.auto-swia...san-klub-polska

 

=====================================================================================================

Link to comment
Share on other sites

O bezpieczeństwie nie dyskutuje się

Wybór należy do Ciebie jak zrobisz

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ja mam ten sam problem ale to wedłóg mnie wina opon bo na pirelkach(lato) było ok po zmianie na zime też ok ale teraz po zmianie na lato kontinental mam drgania kierownicy dystansy mam i nic nie dało.ale warto pojechać na wulkanizacje może coś poradzą

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...