The_Vego Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Pytanie, czy wentylator klimatyzacji (sądze że to ten.. mam 2 wiatraki na chłodnicy) powinien się załączać zarem z odpaleniem klimy ? i jeżeli tak to gdzie jest czujnik ktory tym steruje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Komputer ECU tym steruje. Jak załącza się klimę to startują oba wiatraki na chłodnicy. Włączasz klimę -> załącza się sprzęgło od kompresora oraz wiatraki na chłodnicy. Działa to tak sobie przez niecałą minutę a następnie jest wyłączane. I znów po niecałej minucie załączane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 bo u mnie jeden wiatrak sie zalacza gdy temp wody osiagnie ok 90st, a drugi jak widze.. w ogole nie startuje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Powinny oba zastartować bez problemu. U mnie załączają się przy temperaturze płynu chłodniczego około 94st. Jak się załącza klimatyzację to startują oba od razu. Sprawdź wtyczki przy wentylatorach - być może któraś nie ma styku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Sprawdź także bezpiecznik pod maską ten w skrzynce koło akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 bezpiecznik sprawdzalem i sprawny, wymieniany niedawno odpowiadal za prace llewego wiatraka., prawy poki co nie rusza sie, myslalem nawet czy niespiac go rownolegle z drugim wentem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 One są spięte równolegle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 (edytowane) A ten niesprawny wiatrak działa na "krótko"? Wcześniej było ok? Widać wahnięcia obrotów podczas startu sprężarki? Edytowane 22 Lipca 2013 przez GeorgeGt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 hmm one nigdy nei rpacowaly rownolegle, w zeszlym roku lewy tradycyjnie dzialal jako chlodzenie glowne czyli ok 90st, a prawy dorywczo do klimy, tak, na krotko dziala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 A sprężarka wachluje obrotami? Sprawdzałeś przekaźnik klimy za zbiorniczkiem płynu spryskiwaczy? w kabinie bezpieczniki ok? Można też zdjąć wtyczkę z osuszacza i zewrzeć piny powinny wystartować wiatraki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Zadam pytanie inaczej - ile przekaźników masz opisanych jako RAD FAN. Jak jest tylko jeden to on załącza oba wentylatory, jak masz więcej przekaźników RAD FAN to załączane są one wtedy niezależnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 dzis byla klima napelniana i testowana, czy obroty wachluja to nie wiem bo i bez niej obroty u mnie nie sa spokojne. skoro czujnik cisnienia zalacza sprezarke tak jak powinien to po co zwierac piny skoro to tylko sztuczne wywolanie efetu jaki i tak jest? Ogółem klima chodzi wszystko ok tylko ten jeden wiatrak mnie irituje.. licze ze jak zacznie dzialac to klima moze zyska na efektywnosci. NIestety rozpiski nie mam przekaznikow wiec nei sprawdzalem. Zadam pytanie inaczej - ile przekaźników masz opisanych jako RAD FAN. Jak jest tylko jeden to on załącza oba wentylatory, jak masz więcej przekaźników RAD FAN to załączane są one wtedy niezależnie. jeżeli pytasz o bezpieczniki w tej malej skrzynce obok Aku mam w opisie 2 , ale fizycznie jest tylko jeden, w dugim gnieździe jest tylko jeden wtyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Nie bezpiecznik a przekaźnik - są one w tej skrzynce obok zbiorniczka od wspomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 (edytowane) Nie pisałeś, że dziś sprawdzana i nabijana Po nabiciu i włączeniu klimy wystartował tylko jeden wiatrak? (lewy patrząc przodem do silnika) Z tego co wnioskuję nie załączył się żaden. Edytowane 22 Lipca 2013 przez GeorgeGt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Nie bezpiecznik a przekaźnik - są one w tej skrzynce obok zbiorniczka od wspomagania. tak wiem przekaźnik, moja pomyłka, schematu nie mam. --- lewy stojac przed autem i patrząc mu w lampy. jutro sprawdze czy startuje rowno z klima czy dopiero po nagrzaniu. prawey niestety dzis ani razu nie byl w ruchu gdy na niego patrzylem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Rozepnij kostkę od wiatraka i przeczyść styki - ostatnio znajomy miał to samo, że mu jeden wentylator nie startował w ogóle. Wiatraki zasilane są przez bezpiecznik 40A, ale skoro jeden startuje to z drugim jest coś nie tak albo jego zasilaniem. To komputer wydaje rozkaz załączenia wentylatorów - sterowanie przekaźnika jest masą.Temperatura nie ma tu nic do znaczenia. schemat.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 haha. motyw byl dosc prosty. okazalo sie ze went mial 2 schorzenia. 1. szczotka sie zawiesiła. 2. przewod od szczotki nie stykal dobrze z wtyczka, gdy wyciagnelem wen i na krotko robilem widac pod dobrym kątem sie ułożył stad reakcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 Teraz tylko się chłodzić Chłodzi bardziej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 Wiatrak na chłodnicy załącza się przy włączeniu klimy, ponieważ wymiennik ciepła się dość znacznie grzeje. Wynika to z przemiany izochorycznej. Sprężając gaz przy jego stałej objętości zwiększa się jego temperatura . Jeśli rozprężamy gaz - zmniejszamy jego ciśnienie to gwałtownie spada jego temperatura - i ot całe działanie klimatyzacji w samochodzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 24 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 grunt ze juz na postoju mam chłodno szkoda tylko ze jej wydajnosc jest dosc slaba na postoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 24 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 Klima najefektywniej działa przy prędkości 90-130km/h To, że w P11 wydajność klimatyzacji jest bardzo słaba to chyba wszyscy wiemy :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Słaba? U mnie była słaba, ale w układzie miałem 130g czynnika Po uzupełnieniu do ponad 600g daje lepiej niż avensis 2012r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 U mnie brakowało tylko 40g i dmuchała tak sobie jak uzupełniłem jest bardzo przyzwoicie ale to nie zmienia faktu że głupia carisma chłodzi dużo lepiej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rachel Opublikowano 27 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2013 (edytowane) Panowie piszecie, że można sprawdzić zwierając styki na kostce z osuszacza - gdzie to się znajduje? Mi właśnie coś siadło - nie wiem czemu nagle ani jeden wentylator nie chodzi... Gdzie konkretnie znajduje się ten słynny przekaźnik (który to jest) od włączenia wentylatora? No i na koniec pytanie dodatkowe, co może być przyczyną nie włączającego się wentylatora głównego ( 90st) - jak to sprawdzić? Edytowane 27 Lipca 2013 przez rachel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 27 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2013 rachel górny rząd pierwszy od prawej - czarny (tan nad podstawką z bezpiecznikami). Zrób mi lepsze zdjęcie oznaczeń na tym przekaźniku to Ci napiszę, które zewrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.