Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Dlaczego w P11.144 są raz czarne a raz białe zegary?


Cyklop
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie dlaczego? I czy to prosto z fabryki?

 

Czy białe i czarne zegary odróżniały jakieś konkretne modele?

 

Poszukuję P11.144 i taka właśnie różnica pierwsza rzuciła mi się w oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo był jeszcze taki mały lift lifta :) 

Modele od mniej więcej połowy 2000 roku mają białe zegary, inną kierownicę, zmieniony przycisk regulacji lusterek i jeszcze jakieś inne drobne sprawy. 

 

I zdaje się też w nich w przypadku SR20DE trzeba szybciej łańuch wymieniać - było poruszane na forum. 

Ja u siebie w modelu z 2001 musiałem przy 145 kkm bo już hałasował mocno. W drugiej p11.144 z 1999 roku ma przebieg 268 kkm i rozrząd jest od nowości. 

 

I nie wiem czy to zależy od rocznika ale w modelu z 2001r nie mam EGR'a, w 1999 jest.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dzięki za odpowiedź.

 

Z tą wymianą łańcucha to lekko słychać jak się szuka auta i właśnie byłem zaskoczony i wręcz nie wierzyłem w to co słyszę i próbowałem to wytłumaczyć i zwalać sobie na inne części i osprzęt silnika. Teraz już więm, że to może być normalne zachowanie.

 

Natomiast to, że nie ma EGR to jednak plus, na korzyść mocy i może wytrzymałości silnika??

 

Widzę, że w stopce masz podpisaną WP11 z CVT. Możesz powiedzieć jak Ci się to sprawuje i czym Ci się lepiej jeździ i obsułguje w porównaniu z drugą w posiadaniu P11?

 

I w ogóle nie patrząc na wygląd, chociaż kombi i hatchback to jednak różnica duża we wrażeniu zewnętrzym, ale czy może jednak z punktu widzenia wielu lat użytkowania jednak WP11 wychodzi lepiej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pytanie czy potrzebujesz kombi czy nie to Ci nie odpowiem :) Bo to zależy od potrzeb. Jak chcesz jechać gdzieś chociaż na tydzień i zabrać np. wózek dziecięcy i inne bajery to kombi w HB słabe szanse. Jak chcesz przewieźć wannę albo drzwi no to też kombi :) 

Z moich uwag i porównań - kombi vs. HB:

1. wrażenia estetyczne - jeździsz w środku nie na zewnątrz :)

2. w kombi jest więcej miejsca z tyłu - nad głowami, ma lepsze (większe) głośniki z tyłu), ma gniazdo zapalniczki w bagażniku i więcej haków do mocowania siatki linek itp. 

3. wg mnie łatwiej się prakuje tyłem kombi - w sensie łatwiej wyczuć koniec auta, nie muszę mówić, że primera fatalny ma promień skrętu i często inaczej jak tyłem nie zaparkujesz

4. HB jest lżejszy - i to znacznie, czuć to

5. Lampy tylne do kombi są trudniej dostępne i droższe niż do HB. 

 

Co do CVT:

1. Dużo zabiera z mocy silnika, auto z manualem jest szybsze.(kombi CVT 200 km/h, HB manual 220km/h)

2. Źle ma zestopniowany 'pierwszy bieg', jest za długi - nie można zrobić szybkiego startu (włączanie się do ruchu itp.)

3. Bardzo wygodny przy jeździe w korku. 

4. Ja osobiście wolę manual, żona automat.

 

Ogólnie nie wiem jak by wyglądała zachowywała się opcja kombi + manual - zapewne szybszy niż CVT ale wolniejszy niż HB.

Jeśli miałby to być mój jedyny samochód to pewnie bym szukał kombi + manual. Tyle, że w sensownym stanie to praktycznie nie do znalezienia. 

 

Powodzenia!

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za bardzo konkretną i szczerą odpowiedź :). Bardzo mi pomogłeś.

 

Teraz tylko znaleźć model w dobrym stanie. :D

 

Poszukiwania czas zacząć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo białe zegary to oznaka wersji 'sport', a nie zależność od roku produkcji. (czym się różnią to było na forum, albo tu, albo na NZ - gdzieś znajdziesz)

 

Pozdrawiam

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam wersji sport a mam białe zegary.

Te białe zegary mają też inaczej umiejscowione wskaźniki paliwa i wody.

 

@misq: a masz datę produkcji 2001 czy pierwszej rejestracji? Bo to może być różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam wersji sport a mam białe zegary.

Te białe zegary mają też inaczej umiejscowione wskaźniki paliwa i wody.

 

@misq: a masz datę produkcji 2001 czy pierwszej rejestracji? Bo to może być różnica.

 

mam wybity rok produkcji auta przy VIN jako 2001 z polskiego salonu

Edytowane przez misq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz kierownicę taką jak w p11 przed liftem? A regulacja lusterek kwadrat czy gałka?

a jak wyglądała kierownica przed liftem? :D

mam pokrętło do regulacji lusterek a w kierownicy pilota do audio

wskaźnik temp i paliwa po prawej nad wyświetlaczem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wyglądała kierownica przed liftem? :D

mam pokrętło do regulacji lusterek a w kierownicy pilota do audio

wskaźnik temp i paliwa po prawej nad wyświetlaczem

 

No to czyli jednak smaki wyposażęnia są pomieszane :) 

Jak oglądałem przed zakupem różne auta to z reguły te najnowsze miały białe zegary (wskaźnik paliwa i temperatury wody nie są na równym poziomie). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak Ci się sprawuje automat/triptronic? Mierzyłeś może spalanie w tym aucie?

 

No i jak z nagłośnieniem w obu nadwoziach, bo chyba w kombi jakoś więcej i lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CVT ma w moim przypadku 1-2 litrów większe spalanie. Występuje w nim też 'typowa' usterka - po około 150 kkm odmawia posłuszeństwa silniczek krokowy skrzyni biegów - nie wiem ile teraz wyjdzie, ale sam silniczek to jakieś 900 pln + olej + robota to jakieś 1200-1300 na naprawę. 

 

Co do nagłośnienia to tak jak pisałem wcześniej - kombi ma większe głośniki z tyłu (HB chyba 10 cm, a kombi 16 cm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszacie z tymi zegarami.

Lift liftu ma inne liczniki i nie chodzi wcale o ten kolor tarczy tylko o umiejscowienie wskaźników: temp. płynu i poziomu paliwa.

Zmienić zegarów ze "starszych" na "nowsze" się nie da bo mają też zupełnie inne wtyczki.

Kolor tarczy miały wersje specjalne typu Sport.

Jedne były montowane od 06/99 do 02/00, inne od 01/00 do 11/00, 02/00 do 11/00 a następnie 11/00 do 05/01 oraz 12/00 do 05/01 oraz 05/01 do końca produkcji. Jak widać trochę tego było.

Nieprawdą jest też kwestia kierownicy w stosunku do zegarów.

Pierwsze kierownice były podobne do zwykłej P11 i były wsadzane od 06/99 do 09/00. Potem inne były od 09/00 do 04/01 a następnie od 04/01 do końca. Kształt był zauważalnie inny od 09/00.

Reasumując może być model z "nowszą" kierownicą i "starszymi zegarami".

Przełącznik lusterek zmieniono od 01/00.

Najlepiej sprawdzić  po VIN co ma być.

P.S. Łatwiej przełożyć całą kierownicę z innego modelu niż licznik.

 

Pozdrawiam.

Bart.

Edytowane przez Bart-qlka2
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Wszystko się wyjaśniło.

 

CVT całkiem sporo za naprawę, ale jeżeli to jedyna usterka to nie jest aż tak źle, porównując wygodę.

A co do spalania to myślałem, że 6 biegowy automat będzie palił mniej nawet :).

 

 

Hej, Zauważyłem, że są też różnice w zegarach prędkości obrotowej silnika. Otóż niektóre mają 8k, a niektóre mają 9k obrotów na liczniku.

 

Czy to jest różnica tylko na zegarach czy różnica jest również w skrzyni, sprzęgle, komputerze?

Edytowane przez Cyklop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie się myle proszę poprawić.

 

Te wyskalowane do 9k to najstarsza wersja p11.144, mam taka 1999r.

Wydaje mi się że te posiadają jeszcze CVT przed przeróbką-niedoróbką tzn. w tych nowszech jest niższe ciśnienie płynu CVT poprzez zmianę srednicy jakiegoś kanału olejowego (można poczytać na .ru). Drugi temat dotyczy napinacza łańcucha w silniku, te z obr. do 9tyś. mają napinacz starego typu (większe ząbki) ale który jest lepszy to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A nie jest tak że SR20DE ma obrotomierz do 9K a QG18DE i QG16DE/GA16DE do 8K ?

 

W SR20DE były dwie wersje obrotomierza, ta starsza do 9K, a po lifcie liftu było już mniej. To raczej nie zależy od skrzyni ani nawet silnika, bardziej od rocznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji po 11/00 montowali te samy zegary do wszystkich wersji benzynowych pod warunkiem że były zegary bez komputera.

Jak były z komputerem to te same były do 1,6 i 1,8 a inne do 2,0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji po 11/00 montowali te samy zegary do wszystkich wersji benzynowych pod warunkiem że były zegary bez komputera.

Jak były z komputerem to te same były do 1,6 i 1,8 a inne do 2,0.

 

Czyli dla wersji z komputerem, po 11/00, były już tylko 8k na obrotomierzu, 240 na prędkościomierzu dla 2.0 i wskażniki w jednej linii?

 

A dla 1.6 i 1.8 w sumie wynika, że zawsze te same w tym roczniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozróżniałem nie pod kątem ile jest na obrotomierzu tylko po numerach wg katalogu.

I jeżeli były samochody bez kompa kpoładowego to te same zegary szły do każdej benzyny.

Jak był komputer to jeden typ szedł do 1,6 i 1,8 a inny do 2,0.

JAk to kogoś interesuje to mogę podać numery katalogowe wraz z przeznaczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...