waldi1 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 (edytowane) Problem polega na tym iż w ciagu ostatnich 3 tygodni mój Path wypił prawie 4 litry płynu chłodniczego (wczesniej też dolewałem - mysląc że w układzie jest jakiś bąbel powietrza). Auto chodzi idealnie, żadnych błędów na kompie, płynu w oleju nie ma, oleju w płynie też nie ma. Płyn znika na 100% podczas jazdy. Na postoju nic z niego nie kapie. Silnik suchutki, nie kopci - nawet na mrozie nie widać specjalnie spalin. Mój mechanior sprawdza go od 5 godzin i nic. Podejrzane miejsca w postaci wycieku do kolektora wydechowego oraz węże do tylnej nagrzewnicy wyglądają ok. Auto jest sprawdzane na uruchomionym silniku i nic....Może ktoś ma jakieś sugestie, proszę o poradę na co jeszcze zwrócić uwagę Edytowane 20 Stycznia 2014 przez waldi1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 masz Webasto?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 (edytowane) Wiele osób będzie Ci mówiło że to jednak uszczelka pod głowicą i trzeba ja wymienić gdyż może być nie widać a jednak... Ja natomiast proponuję najpierw wymienić chłodniczkę oleju i jej uszczelniacz. To są najmniejsze koszta, które możesz zrobić na początek i mieć pewność że kupę forsy zaoszczędziłeś /nie ruszając głowicy i reszty z tym związanych/. Jeśli nadal by nie było poprawy, to trzeba szukać....ale ważne że od razu nie ściągałeś góry. Czytałem jeszcze, że komuś gdzieś kapało podczas jazdy prosta na pasek klinowy a ten natomiast rozpryskiwał płyn na kolektor, który od razu parował. Tyle moich podpowiedzi i to co się gdzieś/skąś dowiedziałem. Pozdrawiam i życzę powodzenia oraz czekam na odpowiedź jaka była przyczyna. Przyda się to nam wszystkim. KLUBOWE SMYCZE http://forum.nissank...ie/#entry964551 Edytowane 22 Stycznia 2014 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateuszz Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 ja miałem przetarty przewód w tyle auta koło nadkola gdzies i tam mi uciekało ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Srele morele można tak pisać i pisać poczytaj moje posty masz kolego pękniętą głowicę za zaworem wydechowym płym odparowywuje odrazu w kolektoże a cała reszta oprócz pary wodnej osadza się w katalizatoże żeby to potwierdzić zdejmij katalizator będzie na nim jasny osad z płynu chłodniczego A i jeszcze jedna rada nie kupuj głowicy spawanej bo w tym przypadku nie da się tego zespawać tak żeby to było dobrze . Zajmuję się spawalnictwem 15lat więc wiem że tego się nie da zrobić Rada kup nową lub używaną ale zamiennik nie oryginał bo mają wadę fabryczną na zamienniki nie żałują materjału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 alkaspaw - zakończyłem lekturę Twoich postów 2 godziny temu i dotarło do mnie, że mam peknietą głowicę - nie ma co dalej szukać (oprócz nowej głowicy) , więc od razu pytanie gdzie szukać nowej? może masz kogoś sprawdzonego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Ja szukałem na Allegro dobre zamienniki robi firma AMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 ok, dzięki za wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Od co najmniej roku poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym mam tak z 1 cm poniżej wartości MIN. Od kiedy zwróciłem na to uwagę, właśnie z rok temu, płynu nie ubywa. Czy to też może oznaczać jakieś problemy z uszczelką/głowicą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 (edytowane) bravo - 1 cm to pikuś, mój chleje litrami, także obserwuj zjawisko ale nie ma się co spinać na razie ps. alkaspaw - czy mógłbyś podać swój nr tel (moze na priv) Edytowane 24 Stycznia 2014 przez waldi1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Nr tel alkaspaw ma podany w profilu jako nr rejestracyjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Zapomiałem ci powiedzieć przez tel że katalizator możesz rozkręcić będziesz miał go łatwiej wyczyścić szpilką i sprężonym powietrzem bardzo mozolna praca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Waldi1 posiadasz może w swoim aucie dodatkowe nawiewy na 2 i 3 rząd siedzeń ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Bobek428 - tak, posiadam takie nawiewy - są w podsufitce Dzisiaj demontaż głowicy, w poniedziałek sprawdzenie szczelności i wyrok .... alkaspaw - jeszcze raz dziękuję za rozmowę, dzisiaj obejrzałem se dokladnie katalizator - od strony silnika jest czarny jak smoła ale od strony wydechu widać biało - szare przebarwienia czyli nalot od płynu chłodniczego - także jestesmy na dobrym tropie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 No to proponowałbym również sprawdzić przewody idące do drugiej nagrzewnicy która znajduje się z tyłu po prawej stronie auta. Miałem ten sam problem płyn również znikał i nie specjalnie było widać gdzie bo dopiero w trakcie jazdy przy wzroście ciśnienia w układzie i drganiach podczas jazdy zaczynał uciekać na postoju nic złego się nie działo. Są to dwa aluminiowe przewody zamontowane pomiędzy wahaczem a karoserią przez co często wyskakują ze swoich mocowań i ocierając się o siebie przecierają się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 (edytowane) Te przewody do tylnej nagrzewnicy poszły na pierwszy ogień do sprawdzenia i są szczelne - niestety... auto stało godzinę odpalone i podniesione na podnosniku z cegłą na pedale gazu....i otwartymi obiegami na obie nagrzewnice Jest diagnoza głowica pęknięta w DWÓCH !!!! miejscach, przy drugim i czwartym cylindrze - nadaje się jedynie na złom (magik od głowic stwierdził że nie da się tego pospawać - czyli tak jak pisał alkaspaw) , nowa w drodze http://allegro.pl/nowa-glowica-amc-nissan-2-5-ddti-pathfinder-cr-i3903452111.html Operacja na otwartym sercu zakończona auto żyje. Edytowane 21 Lutego 2014 przez waldi1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 22 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 Gratulacje ile wydałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 28 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 (edytowane) Głowica AMC 3000 zł, pozostałe graty (olej, płyn, filtry, uszczelki, śruby głowicy itd) 2100 zł + robota Jako ciekawostkę wstawiam link z wymiany głowicy i przy okazji kolejny raz bardzo gorąco polecam warsztat 3CityGarage w Gdańsku http://www.3citygarage.com/realizacje/cat45/nissan_pathfinder_r51_25_dci__peknieta_glowica.html Edytowane 28 Lutego 2014 przez waldi1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras78 Opublikowano 27 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2015 Trochę odgrzeje temat bo u mnie chyba jest to samo. Płynu dolewam ok 2,5 l na 3-4 miesiące przy czym (szczególnie o tej porze roku) mam taki efekt że rano jak go odpalę i wyjadę z garażu (to ważne bo jak nocuje na zewnątrz to efekt jest znacznie mniejszy) to przez 2-3 km zanim lekko wskazówka od temp. nie ruszy w górę ciągnę za sobą siwo niebieska chmurę o zapachu starego oleju z frytek. Później mam wrażenie że coś się nagrzewa i rozszerza, uszczelnia się i jest ok. Oleju mi nie ubywa, wizualnie tez jest ok. Co ciekawe w ciągu dnia nawet jak ostygnie (po 3-4 godzinach stania) efektu nie ma. Tylko po nocy. Zanim ściągnę głowicę chciałem się upewnić czy mam dobre przypuszczenia. Przebieg Pata to 250 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2015 Tutaj chyba już generalny remoncik się należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 27 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2015 Piotras- mozna to potwierdzić robiąc test na spaliny w płynie chłodniczym. Nieszczelnośc moze wystąpic w 3 miejscach, do kanału olejowego,(mamyy plyn w oleju ) do kanału wodnego (wywala wodę, w układzie rosnie cisnienie, test wykrywa spaliny- sporadycznie zaciaga płyn do cylindra) , oraz do wydechu i to akurat najtrudniej zdiagnozować bo jak wyzej było opisane płyn odparowuje , wyciekow nie widać, moze test coś wykryje, lub rozebrać katalizator aby spojrzeć w jakim jest stanie. W dodatku mozna miec nieszczelnosc na uszczelce pod głowicą lub pękniętą głowicę..... dokładnie sprawdz jeszcze pompę bo ta moze przepuszczac tylko podczas wyzszych obrotów. Zanim sciągnie sie głowicę warto dokładnie wszystko inne spradzić. sq9msc- 250 tysi to chyba nie oznacza jeszcze remontu generalnego , nie strasz kolegi. wielce prawdopodobne iz uszczelniacze na zaworach przepuszczają po nocy.....stąd niebieski dymek po odpaleniu. Po takim przebiegu gumki juz twardnieją a prowadnice wycierają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2015 Z tego co opisał wynika że głowica jest pęknięta. 2.5L na 3-4 miesiące to sporo. Płyn do oleju się nie dostaje bo jak Piotr napisał wizualnie jest OK. Ciśnienia z tłoków w zbiorniku nie ma więc pozostaje tylko sprawa pęknięcia w okolicach kolektora wydechowego. Niestety dostać się tam będzie ciężko ale jak zdemontujesz osłonę kolektora wydechowego to jest szansa na znalezienie wycieku. Przy 250tyś km. YD25 należy się kontrola panewek tłoków. Po co robić dwa razy to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras78 Opublikowano 27 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2015 (edytowane) Widzę że grubsza robota się szykuje. Gdyby nie ten płyn to z autem było by wszystko ok. Mam ori turbinę i jeszcze fabryczne sprzęgło chociaż to już powoli też będzie do wymiany. Optymistycznie myślałem o uszczelce (podobne efekty miałem kiedyś w mondeo jak uszczelkę wydmuchało) ale po wpisach na forum jednak skłaniam się ku głowicy. Ten dymek to na 90% z płynu chłodniczego tylko to zabarwienie niebieskawe jest trochę mylące bo to by wskazywało na olej (ubytków praktycznie żadnych nie mam - wymieniam co 10k) Edytowane 27 Października 2015 przez piotras78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2015 Jeśli to rzeczywiście dymek z płynu chłodzącego to niestety bez rozebrania kolektora wydechowa nie będziesz miał pewności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.