Qubuś Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 tak konsultowałem ten przypadek z kilkoma osobami ale dalej szukam, bo mam pewien problem bo remoncie przodu. Wymienione było wszystko: polibusze deuter, sworznie dolne i górne, amorki rancho oraz dokładałem podkładki od Huberta (dodam, że bardzo fajna rzecz która poprawię zasięg pracy wahacza) Oczywiście w pierwszym podejściu odebrałem złe sworznie, czyli te krótkie, a powinny być długie i nie obyło się bez czekania. Teraz jednak wszystko jest jak powinno być czyli długie sworznie, drążki podkręcone aby wyrównać do tyłu, który został podniesiony na sprężynach lovells+2cale. Tylko mam pewien problem, bo auta wyraźnie zgubiło kąty kół i nie wiem jaka może być tego przyczyna skoro z wszystkimi z którymi rozmawiam mówią, że koła raczej powinny iść w drugą stronę, a nie tak jak teraz czyli \-----/. Czy jest jakiś 3 rodzaj sworznia, oraz czy wie ktoś co jeszcze można pokombinować. Dodam, że kiedy podniesiemy auto do góry za belkę z przodu to koła się prostują, w momencie kiedy opada na ziemię to koła się schodzą jak na zdjęciu. Dodaję zdjęcia, żeby skonsultować przypadek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 już lub dopiero ... ale wróciłem, wyślij mi VIN na pw sprawdzimy dolne sworznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 mam jeszcze jedną wizję. Jeżeli problem dotyczy długości sworznia dolnego (tj jest on za krótki) to przednie koła nie będą w osi z tylnymi. ergo wystarczy colsztok i trzeba pomierzyć rozstaw kół przednich i tylnych... podkładka zmienie długość wahacza górnego więc gdyby to ona była winna to rozstaw przodu na dole powinien być praktycznie idealnie taki jak tyłu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 eeee to chyba tak sie nie da bo jak sa na ukos to sa na ukos ... że tak powiem vina wina dajce ... a jak sprawdzę zaśpiewajcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 są na ukos, ale mogą odstawać górą do zewnątrz albo dołem do wewnątrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 (edytowane) podeślę vin do Huberta ale teraz mogę powiedzieć, że jeżeli chodzi o sworznie dolne to mam teraz zamontowany ten typ i jest on identyczny z tym co miałem wcześniej w aucie. Mam sworznie z pudełka Febi-bilstein ale producent to blue print z tego co widziałem. Nie wiem czy jakieś znaczenie mogła mieć wymiana tulejek, że się tak posypała geometria ale ewidentnie jest za krótki dolny wahacz. Zostały wyciągnięte podkładki również między ramą a wahaczem górnym i zostały już tylko małe okrągłe. Była ich równa ilość pod każdą śrubą. Edytowane 6 Maja 2014 przez Qubuś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 równa ilość podkładek pod śrubami to dość dziwne zjawisko znajdź nr części tego sworznia o których tulejkach mówisz ? 40160-7F000- występuje w http://nissan4u.com/parts/info/401607F000 w/g katalogu ic zamienia się na Numery OE Marka ADN18638 BLUE PRINT SS982 FAI AUTOPARTS FBJ5250 FIRST LINE FBJ5522 FIRST LINE 401600F000 FORD J4861019 HERTH+BUSS JAKOPARTS QP506-13044 INTERNATIONAL SBJ-6502 KAVO PARTS SBJ-6527 KAVO PARTS 27971 01 LEMFÖRDER 59520 MAPCO L14624 MONROE 40160-0F000 NISSAN 40160-7F000 NISSAN 0403548 OCAP QSJ3433S QUINTON HAZELL 916850 RUVILLE 42180 SIDEM 44885 SPIDAN 82 94 2638 SWAG 8500 14624 TRISCAN V38-9500 VEMO FE42638 FEBI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 wymieniałem wszystkie tuleje zawieszenia na polibusze i tak miałem równą ilość podkładek i przed remontem wszystko było wzorowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 jaki symbol ma to twoje febi to sie wyjaśni gdzie szukać problemu, aczkolwiek jak to nie to to kończą mi się pomysły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 teraz ciężko mi sprawdzić, bo u mechanika auto stoi a tam troszkę daleko ale sworznie wyciągnięte z pudełka febi miało na sobie blueprint więc to blueprint zrobił. Wyglądają jak na focie wyżej czyli to ten dłuższy rodzaj sworznia. Z tego co widziałem innych nie ma albo ten albo krótki np taki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 febi robi różne musisz mieć pudełko z nr do t1 sa inne tez febi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 (edytowane) ok dzisiaj ogarnę to ale to właśnie w IC mi dobierali sworznie po numerze vin. Za pierwszym razem zamówili mi bez numeru vin i oczywiście to były te złe i całe szczęście, że zareklamowali Edytowane 6 Maja 2014 przez Qubuś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 a ile tych podkladek pod górnym miałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 zostały zwykłe okrągłe a były po 2 blaszki z jednej strony zagięte w sumie mało około 3 do 4mm. W sumie to te blaszki stały się jednością po tylu latach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 http://allegro.pl/sworzen-wahacza-dolnego-nissan-terrano-ii-96-i4114922669.html moim zdaniem ten jest na oko dłuższy niż ten który Ty wkleiłeś... i pasuje numerem do VIN to musi być sworzeń... nie ma innej możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 (edytowane) dobra sprawdziłem te sworznie i to są te Febi z listy nr 42638. Dzisiaj miałem małą burzę mózgów z mechanikiem, bo razem kręciliśmy szrota i zakres prac był: -wymieniliśmy tuleje dolnego wahacza -wymieniliśmy tuleje górnego wahacza -wymiana sworzni górnego wahacza -wymiana sworzni dolnego wahacza -wstawiliśmy amorki rancho rs9000 -wstawione gumy stabilizatora -podkładki od hugh Coś z listy mogło pójść nie tak? Obserwacja jest taka, że podkładki nie zmieniają specjalnie pochylenia koła tylko zwiększa skok Do warsztatu wjechałem autem lekko podniesionym na drążkach i wszystko było spoko. Sworzeń dolny przed montażem zmierzony był suwmiarką i był dokładnie taki jak ten stary, jedynie czego nie sprawdzałem to czy sworzeń może różnić się kątem pracy, czy ta kulka może się czymś różnić(pochylenie czy coś)? Druga sprawa to czy ludzie którzy mają krótkie sworznie w aucie, mają inny wahacz czyli dłuższy? Ciekawi mnie to bardzo:) Dzisiaj też była zabawa z opuszczaniem i podkręcaniem auta i kiedy auto jest ustawione w ustawienia fabryczne ale z podkładkami (jak pisałem zmiana to pare mm) koła stoją prosto. Kiedy auto jest kręcone do góry dolne wahacze idą z ustawienia ||---000---|| do ustawienia takiego ||/000\|| i ściągają dół koła do środka \\---// mniej więcej tak to wszystko wygląda. Edytowane 6 Maja 2014 przez Qubuś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 no nie zupełnie tak to jest... górny wahacz jest krótszy więc "chowa sie" szybciej pod samochód niż dolny gdy się odchyla w dół odnominału, podkładka go podnosi góry wahacz przez co odsuwa góre koła na zewnatrz, a sprawdzałeś jak jest z podniesionym bez podkładek ? coś tam jest pomotane, czy ustawiłeś kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy on spowoduje przesunięcie na ukos górnego wahacza i tym samym koło na górze nieco się schwa, jeżeli miałes podkładki pod obydwoma śrubami takie same to to mogło być nie ustawione. mam wrażenie że twój majster troche zgaduje zamiast postawić auto na maszynę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 to znajomy mój i warsztat "garażowy" a ja sporo kręcę sam. Dziwne jest dla mnie to, że wszystko było ok, bo geometrię ustawiałem nawet 2x, bo jednak szkoda mi 2500zl na opony, poskręcałem na nowych częściach i jest nie tak. Sprawdzałem bez podkładek i wielkiej różnicy nie ma. Koła są proste w momencie kiedy wahacz dolny jest w pozycji poziomej. Kiedy kręcę go wyżej schodzą się na dole. Zastanawiam się teraz tak jak pisałem wcześniej czy są 2 rodzaje wahaczy dolnych, bo nie rozumiem jak to działa z 2 rodzajami sworzni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 (edytowane) stare sworznie znajdziesz w beczce ze złomem? Edytowane 6 Maja 2014 przez Thespian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 kończą mi się pomysły naprawdę, głupie pytanie .. a nie pogiąłeś górnych wahaczy wymieniając tulejki ? wahacze są po środku sworznia do ramy ? jak ustawiasz wysokość nominalną ? bo my tu powoli o magię zaczniemy się ocierać, a tu nie ma cudów dolnych wahaczy chyba nie zmieniałaś ? nie wiem jak jest z nimi pewnie sa inne przy dłuższych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Stare sworznie mam ale tak jak mówiłem wymiarem odpowiadają nowym (dla spokoju ducha włożę z jednej strony stary sworzeń i sprawdzę) Wahacze górne raczej ciężko pogiąć ale też to sprawdzę i gdyby się tak zdarzyło to zrobiłem to idealnie z obu stron. Wysokość nominalną ustawiam na podstawie drugiego fabrycznego terrano mojego znajomego, który jest zupełnie stockowy (wiem, że może to mało profesjonalne i raczej ta wysokość mnie nie interesuje) Dolnych wahaczy nie wymieniałem tylko śruby od dolnych wahaczy, bo musiałem je wyciąć. Pytałem czy wahacze od krótkich sworzni są dłuższe, bo może po prostu bym sobie zakupił i włożył te dłuższe razem z długimi sworzniami ---> jak skończą mi się pomysły... Zastanawiałem się czy górne wahacze się czymś różnią? bo może zamieniłem je przypadkiem miejscami czy coś? Generalnie to stoję przed autem i nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić. Górnych sworzni jest tylko 1 rodzaj i tutaj się zgadzamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 sprawdź wysokość auta tak jak w serwisowce albo jak chłopaki gdzieś pisali od sprzęgiełka do błotnika wymiar jakiś wahacze masz dobrze tak wynika ze zdjęcia, L/P są inne, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 jakoś jestem dziwnie pewny że stary sworzeń rozwiąże problem... to jest prosta matematyka.... 1+1=2, jeśli to nie dało 2 to znaczy że jedna z jedynek nie jest jedynką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 no taka prawda jak pisałem tutaj nie ma cudów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Czy mogę Hubert podesłać ci mój vin ty popatrzył bys po swojemu jakie pasują do mojego , a ja bym sobie to zweryfikował i może bym kupił wszystkie i zmienił na inna firmę niz 555 pewnie, ja sprawdzam tym EPC co ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.