Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z geometrią w terrano2 przód


Qubuś
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no co ty trzeb było już dać gościowi 1zł za kartkę papieru no ....

 

coś pomieszałeś z tymi kątami ... żeby nie napisac że p... sie albo masz wartości z kosmosu albo przekręciłes wpisując

 

jak masz wzs +1 to w zasadzie wiadomo gdzie problem bo ma być coś koło 12 ...

 

zbieznośc to akurat nie możliwe zeby sie nie dało bo to drazkiem kierowniczym sie kręci

wiec nie wiem co tam wykombinowaliście

trzeba było chociaż walnąć fotę ekrany bym wtedy coś podpowedział a tak to jesteśmy tam gdzie byliśy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie parametry są w normie z książką, a z tego co widziałem to norma jest do 1,2 a nie 12. Z drążkami pokręciłem, mam równo wynik był lekko inny, bo miałem różnicę ciśnienia w oponach. No chyba, że się mylę to może mnie ktoś poprawi

Edytowane przez Qubuś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to znalazłem i jeszcze raz się wybiorę w takim razie 12,37


chyba coś jednak nakręciłem :D


Wartość nominalną zawieszenia ustawić na podstawie wartości H?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 stopni 37 minut - pisałem o różnicy w ilości podkładek przód i tył to z tad się to bierze

ja naprawdę chciałbym pomóc ale ... nie mam danych,

a zbieżność musi się dać ustawić naprawdę to nie ma innej opcji


ustawiaj na takiej wysokości na jakiej chcesz jeździć, a względem H to sprawdzisz o ile masz wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie widziałem i zbieżność mam OK tylko ten kąt mnie teraz martwi. Zrobię teraz tak, że skoro mam dobre wszystkie sworznie to ustawie wartość nominalną zawieszenia i zmierzę odległość od sprzęgiełka do nadkola. Włożę podkładki i podkręcę o 2'', a później pojadę na geometrię i zobaczymy. Tylko tak jak pytałem tą wartość nominalną na podstawie wartości H z pdf? środek śruby i metal od ogranicznika skrętu tak? 31mm?

Edytowane przez Qubuś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli tył masz poniesiony to ustawianie geometrii z przodu przy nominale mija się z trochę z sensem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawienie nominału ma być dla mnie tylko wyznacznikiem ile to jest te 2'' :)


to tak

 

wyprzedzenie kąta zwrotnicy 2,13

pochylenie kata zwrotnicy 12.05

 

wygląda normalnie

Edytowane przez Qubuś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to ja ci głupoty pisałem że WSZ 12° .. bo to pochylenie sworznia miało być faktycznie, natomiast WSZ ze ci wyszło 2'13'' ? no to w normie.

 

wcześniejsze (coś koło przed 93) terrano miały pochylenie kąta zwrotnicy w okolicach 8° może ktoś coś kiedyś podmienił w zawieszeniu od wcześniejszego modelu i takie zabawy są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

no i brawo

a masz możliwość jeszcze podać jakiś wymiar do tego, żeby jak ktoś ma jeden rodzaj sworznia na stanie to mógł sobie sprawdzić który

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jesteś pierwszy i nie ostatni he he a jak coś to mam dwie sztuki do pogonienia krótkie nówki sztuki raz zakładane przejechane 5 km ewentualnie mogę się zamienić na długie 

Edytowane przez dziarus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo Dario :)

Nic tak nie wyjaśnia problemu jak to zdjęcie

... i po 4-paku od każdego który skorzysta z Twojego wpisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginalne mają 1-1,5 mm ... do tego dochodzą (a nieraz nie) dodatkowe 

pod "tylną" śrubę powinno się podkładać więcej niż pod "przednią" ... nie pamiętam teraz ile mm więcej 

... sorry Arek że nie sprawdzę teraz ale po nocce jestem ... idę spać, dobranoc  :wave:

 

nie chcę mieszać więc gdyby to co napiszę okazało się błędne to później usunę ... w każdym bądź razie chodzi o to aby tymi podkładkami ustawić kąt pochylenia koła a przy okazji aby pod tylną śrubą było o 2mm (?) więcej podkładek niż pod przednią ... no "cóś" takiego  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie były dane po dwie podkładki 1mm każda na obie śruby , myślę że tak wyjechał z fabryki raczej nikt tam nie grzebał .śruby wkręca cię pod minimalnym kontem do góry w stosunku do ramy , gwinty w ramie są delikatne więc radzę uważać ja u siebie zrypałem i musiałem prze gwintować 

Edytowane przez dziarus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz jeszcze aby uzupełnić kompendium wiedzy w tym temacie trzeba wyjaśnić kwestię skąd te różnice się biorą tzn.

1. czy między danymi rocznikami występują rozbieżności w odsadzeniu gniazda sworznia na piaście ... krótszy sworzeń = "dłuższa" piasta i vice versa ?

2. a może różnica tkwi w wahaczach ... krótszy sworzeń = dłuższy wahacz i na odwrót ?

3. ...............................w ramie ? ..... raczej nie

4. w ustawieniu geometrii ? ...starsza wersja (z krótszym sworzniem) ... \---/

                                              młodsza (z dłuższym ).............................. /---\  :huh:

 

5. jeśli z tejże przyczyny pomiędzy danymi rocznikami występują rozbieżności w rozstawie kół osi przedniej ( w co wątpię) to powinny się różnić również szerokościami osi tylnych

6. jeśli pkt 5. odpada to różnica powinna tkwić w szerokości mostów lub (i ...?) długości półosi lub (i ...?) dlugości przegubów ........... ?

7. jest jeszcze jedna możliwość polegająca na różnicy w szerokościach osi przedniej i tylnej (w jednym aucie) .... i zniwelowana odsadzeniem felg ... ET osi tylnej na "+" względem osi przedniej .................czysta teoria  :thumbsdown:

 

 

 

można by ogarnąć to raz na zawsze w jednym temacie  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krótszy sworzeń był wstawiany do 96 roku czyli jeszcze w autach z silnikiem td nie wiem jak z benzyniakami.

myślę że punkt 5 jest najbardziej pasujący 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pobawię się w tłumacza ryciny z postu Huberta:

1. "nie stosować czterech lub więcej podkładek na jednej śrubie" ... czyli max. 3!

2. "podkładkę typu B wkładać w sposób pokazany na rysunku" ( wolne tłumaczenie) ... chodzi o to, aby była ona zawsze bezpośrednio przy ramie i "dziubkiem" skierowana do koła oraz co ważne "na jednej śrubie może być tylko jedna podkładka typu B"

3. "maksymalna suma grubości wszystkich podkładek nie może przekroczyć 8mm" ... zdaje się iż dotyczy to jednej śruby

4. "różnica w sumach grubości podkładek pomiędzy przednią a tylną śrubą nie może przekroczyć 3mm" ... np. jeśli z przodu 3mm to z tyłu max 6mm

5. "nie należy stosować podkładek o innej grubości niż wymienione na lewej części ryciny"

 

Hubert, jakieś uwagi?

 

Dario, dlaczego grubiej z tyłu a cieniej z przodu ? ... to wynika z serwisówek i doświadczenia naszego mentora, u Tomka wstawiłem z przodu 2mm a z tyłu 2x2mm ... na geometrii nie musieli poprawiać  :icecream:

 

i jeszcze dodatek do mojego poprzedniego postu:

 

pkt 3a. a może dane roczniki aut różnią się wahaczami górnymi lub (i) sworzniem tegoż wahacza lub (i) ilością podkładek regulacyjnych do ustawiania KPK i WSZ (caster & camber)  :whistle:

sworzniem górnym raczej się nie różnią, poza tym nie bardzo widzę możliwość ingerencji, innowacji producenta w umocowanie tego sworznia w wahaczu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to by trzeba dużo pisać lepiej sobie w googlach znajdź ... generalnie stabilizują jazdę na wprost i powodują że kierownica wraca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy te kąty wyprzedzenia mają wpływ na nadsterowność , podsterowność czemu mają służyć ?

 

przyjrzyj się wózkom w hipermarketach, ich przednim kółkom ( zakładając, że tylne nie są skrętne ) a właściwie sposobowi ich osadzenia w wózku ... przy jeździe są one wleczone za sworzniem 

teraz wyobraź sobie sytuację gdyby były osadzone pionowo w osi sworznia, czy mógłbyś pchać wózek idealnie na wprost ...  :thumbsdown:

a teraz sam wózek z przednimi kółkami wleczonymi puszczony np. po pochylni ... w momencie kiedy jedno z kółek zacznie skręcać ... drugie podąży za nim ... w efekcie wózek wykręci pirueta i  :bicycleaccident:

wszystko dlatego że drugie kółko "podporządkowało się" pierwszemu  :0recourse:

- WSZ w aucie powoduje minimalne naprężenia na drugim kole jeśli poprzez drążek środkowy "otrzyma informację" o skręcie koła pierwszego ...

- sworzeń wahacza górnego nie jest osadzony pionowo nad sworzniem wahacza dolnego lecz nieco z tyłu ... \

- jeśli skręcasz w lewo to lewe koło zatacza większy łuk od prawego, ponieważ osie obrotu piast wytyczone przez g. i d. sworznie wahaczy obydwu kół nie są ustawione w równoległych względem siebie dwóch płaszczyznach, lecz tylko w jednej - poprzecznej do kierunku jazdy    \\

- patrząc na te osie z przodu lub tyłu auta zauważyłbyś iż "im wyżej tym bardziej są oddalone od siebie"   \ ...... /

- to właśnie powoduje naprężenia, które odczuwasz na kierownicy podczas skręcania i powoduje iż chce ona wrócić do stanu sprzed naprężeń czyli .... jazdy na wprost  :P

 

chyba się habilituję  :D

 

dobrym przykładem braku WSZ są również wózki widłowe ... mają kółka skrętne z tyłu i zauważcie co dzieje się podczas skrętu ...  :o

oraz trolleje ... i wcale nie musi to być śliska nawierzchnia  :o  :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...