Romanha Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Witam i mam pytanie. Mam autko z 2011r 2.0dci 4x4 Co ile lub czy praktykujecie wymianę oleju w dyferencjalach, skrzynkach rozdzielczych. Wcześniej jeździłem subaru, grand vitara i po zakupie wymieniałem olej wszędzie gdzie można było. Płyn hamulcowy, płyn chłodzenia. I potem jeżdziłem i miałem święty spokoj. W instrukcjach jakoś nie znalazłem specyfikacji olejui co ile je wymiać zadzwoniłem do serwisu ale też mi nie odpowiedzieli. Jak jest w waszych autkach czy wymieniacie to czy zostawiacie. Jeśli wymieniacie to na co. Czy filtr oleju to jest tylko sam wkład czy z puszką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot505 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 Dzień dobry. Jeszcze rok temu jeździłem podobnym do tego którym piszesz. Olej silnikowy wymieniamy co 20 000 km w objętości 7,4 litra. Jest to syntetyczny helix. Filtr oleju to puszka metalowa z wkładem stanowiąca całość. Wymieniając olej wymieniamy również filtr. Drugim olejem który wymieniamy to ten w skrzyni biegów. Z tego co pamiętam to wymienia się go po 80 000 km. Głowy za tą ostatnią informację bym nie dał. Lepiej wymienić częściej. Innych punktów wymiany olejów NIE MA. Olej silnikowy "obsługuje" wszystkie te punkty o których piszesz i o które się martwisz. Płyny wymieniamy podobnie jak w innych modelach aut. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 A tylny mechanizm różnicowy? To że ASO i książka nie przewidują tam wymiany tylko kontrole to wcale nie oznacza że ten olej jeździ tam dożywotnio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot505 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 Qq 1 przejechałem prawie 170 000 km i z tego co pamiętam takiej usługi jak obsługa tylnego mechanizmu różnicowego nie widziałem na rachunku ani nie słyszałem, że trzeba robić. Może po większym przebiegu, chociaż z tego co wiem koleżanka ma takiego z automatem i przebiegiem 350 000 km- tez nie wymieniała. Służę jej tu swoją wiedzą motoryzacyjną. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 Podczas ostatniej wizyty w ASO również dowiedziałem się, że nie przewidują wymiany oleju w podzespołach napędu 4x4 (dyferencjale?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Zacznijmy od tego że ASO wielu rzeczy nie przewiduje. Np. Wymianę rozrządu w YD25 który po 90tyś zaczyna się naciągać i urywa demolując cały silnik, albo wymiana oleju w automacie RE4R01A który po 130tyś zacznie zabijać tarcze w poszczególnych biegach co w konsekwencji unieruchomi samochód. To że w naszych ASO nie przewidują wymiany tylko tzw. kontrolę nie oznacza że użytkownik nie powinien takowej zrobić. Z własnych informacji wiem że np. w Australii Nissan zaleca wymienia rozrząd w YD25 przy przebiegu 80-90tyś w zależności od wysunięcia napinacza górnego łańcucha. ASO przecież odpowiada za autko do 3 lat jego życia albo 100 tyś km. Później i tak użytkownik przyjdzie do ASO bo chce mieć pieczątki w książce. A jak udowodnisz im że padł ci mechanizm różnicowy bo nie wymienili oleju? Każdy mechanizm przekładniowy pracujący w oleju wymaga jego wymiany. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romanha Opublikowano 22 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 No i po problemie. Jestem umówiony a ASO na wymianę olejów i filtrów i sprawdzenie chyba 17 punktów samochodu. No i przy tym sprawdzeniu sobie zażyczyłem wymianę oleju w dyferencjale. Jaka będzie cena tej dodatkowej wymiany to się dowiem jutro bo ASO ma przedzwonić do mnie a jak uznam za drogo to sam wymienię bo chyba wg specyfikacji to jest olej 4GL 75W80. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Jak będziesz wiedział, to napisz na ile wycenili. Ciekawy jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareq Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 I ile oleju wchodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 No i po problemie. Jestem umówiony a ASO na wymianę olejów i filtrów i sprawdzenie chyba 17 punktów samochodu. No i przy tym sprawdzeniu sobie zażyczyłem wymianę oleju w dyferencjale. Jaka będzie cena tej dodatkowej wymiany to się dowiem jutro bo ASO ma przedzwonić do mnie a jak uznam za drogo to sam wymienię bo chyba wg specyfikacji to jest olej 4GL 75W80. Sprawdź dobrze czy nie jest to olej klasy GL5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romanha Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) olej silnikowy 7,4 olej w mostach 1l olej przekładniowy 3l Panowie z serwisu są głównie nastawieni na wymianę oleju silnikowego. Musiałem się uprzeć i być stanowczy by zmienili mi olej w mostach i w skrzyni biegów. Ale zostało to zmienione i ok. Edytowane 12 Lutego 2015 przez Romanha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareq Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) Napisz jak cenowo wyglada wymiana oleju w moście Edytowane 12 Lutego 2015 przez Dareq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romanha Opublikowano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 wymiana oleju w mostach 132,84zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareq Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 4 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Witajcie Przedstawię Wam krótki manual dotyczący wymiany oleju przekładniowego w skrzyni mechanicznej 6 biegowej oraz w skrzynce rozdzielczej i w tylnym mechaniźmie różnicowym. Samochód to QQ 1,6dci 4x4 130KM. Do skrzyni biegów użyłem Ravenola MTF-1 75W85, natomiast do skrzyni rozdzielczej i tylnego dyfra Motula 80W90. Olej w w/w mechanizmach wymienia się bardzo prosto. Potrzebny jest klucz imbus 10 do odkręcenia śrub. Dobrze mieć na wymianę uszczelki aluminiowe. Ja dałem jednak stare. Do wymiany potrzebna jest też specjalna strzykawa do oleju. W skrzyni biegów wlałem olej za pomocą lejka i wężyka, bo strzykawką jest utrudnione podejście. Do wymiany oleju w skrzyni biegów trzeba zdemontować osłonę pod silnikiem. Śruba spustowa jest widoczna z dołu, śruba wlewowa i kontrolna z lewej strony skrzyni, od strony lewego koła. Trzeba nalać 2 litry. Skrzynka rozdzielcza: śruba spustowa jest widoczna z dołu, śruba wlewowo kontrolna z prawej strony, za żeliwnym uchwytem. Trzeba mieć imbus nasadkę z przedłużką. Wchodzi 0,4 litra. Mechanizm różnicowy: obie śruby są dobrze widoczne od tyłu auta. Wchodzi 0,6 l. Śruba spustowa ma magnes, na którym zbiera się szlam z produktów zużycia kół zębatych. Trzeba go oczyścić przed wkręceniem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qashqai531 Opublikowano 10 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2022 Czy qashqai w Automacie 4x4 2.0 dci też na skrzynie rozdzielczą czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 12 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2022 Tak, ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DzikuSS91 Opublikowano 11 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2023 a co to jest ta śruba na imbus 14 obok zlewu skrzyni rozdzielczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 11 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2023 To jest taper-plug i przy wymianie nie odkręcać. Czy wymieniać olej w przekładniach - tak , po 150kkm (z możliwością zmniejszenia, cofnięcia) przekładnia główna siwy, kątowa troszeczkę siwy, tylny most słomkowy i trochę opiłków na magnesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DzikuSS91 Opublikowano 11 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2023 (edytowane) 28 minut temu, mitet napisał: To jest taper-plug i przy wymianie nie odkręcać. Czy wymieniać olej w przekładniach - tak , po 150kkm (z możliwością zmniejszenia, cofnięcia) przekładnia główna siwy, kątowa troszeczkę siwy, tylny most słomkowy i trochę opiłków na magnesie. Niestety odkręciłem na chwile ten taper-plug bo nie wiedziałem co to jest, wkręciłem go ale nie do oporu (bo nie był wkręcony do oporu) tylko lekki opór, możesz dokładnie napisać co to jest i jak go wkręcić? w tylnym moście wymieniłem było sporo opiłków olej był żółty, z przodu troszkę pociekło i olej czarny. Jescze nie wiem jak się dostać do wlewu bo jest od boku i nie wiem jak się dostać QQj10 2,0dci awd dpf automat 2011r 250k przebiegu RAVENOL VSG SAE 75W90 1l 0.4 na przod i 0.6 tył Edytowane 11 Lutego 2023 przez DzikuSS91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 12 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2023 Ten taper-plug to zaślepka otworu do kontroli zazębienia przekładni kątowej. Po odkręceniu będzie widać zęby (nie wchodząc w szczegóły) . Jak już była ruszona to zaleca się wkręcenie na uszczelniającym kleju. Głębokość wkręcenia - gwint w obudowie , jak za mocno to może do zębów dotykać i nie jest to z wiadomych względów zalecane. Przed remontem dobrze jest przeczytać instrukcję polecam (po angielsku) Руководство по ремонту и обслуживанию — Nissan Qashqai J10 (2007-2014). ściągnąć i mieć , jest tam wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DzikuSS91 Opublikowano 12 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2023 3 godziny temu, mitet napisał: Ten taper-plug to zaślepka otworu do kontroli zazębienia przekładni kątowej. Po odkręceniu będzie widać zęby (nie wchodząc w szczegóły) . Jak już była ruszona to zaleca się wkręcenie na uszczelniającym kleju. Głębokość wkręcenia - gwint w obudowie , jak za mocno to może do zębów dotykać i nie jest to z wiadomych względów zalecane. Przed remontem dobrze jest przeczytać instrukcję polecam (po angielsku) Руководство по ремонту и обслуживанию — Nissan Qashqai J10 (2007-2014). ściągnąć i mieć , jest tam wszystko. To mnie uspokoiłeś, bałem się że to jakaś regulacja czy coś. w trakcje wymiany oleju uszczelnię tą śrubę. Jeszcze tylko muszę pomyśleć jak się dostać do śruby kontroli oleju, bo wszystko zabudowane jutro będę oglądał jak się do tego zabrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qashqai531 Opublikowano 18 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2023 W dniu 12.12.2022 o 08:08, cezzar1 napisał: Tak, ma. Ale gdzie ma automat tą skrzynke rozdzielczą z przodu nigdzie nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 18 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2023 Tam skąd wychodzą półosie na przednie koła w wał na tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.