Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana oleju w 4x4


Romanha
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i mam pytanie. Mam autko z 2011r 2.0dci 4x4

Co ile lub czy praktykujecie wymianę oleju w dyferencjalach, skrzynkach rozdzielczych. Wcześniej jeździłem subaru, grand vitara i po zakupie wymieniałem olej wszędzie gdzie można było. Płyn hamulcowy, płyn chłodzenia. I potem jeżdziłem i miałem święty spokoj. W instrukcjach jakoś nie znalazłem specyfikacji olejui co ile je wymiać zadzwoniłem do serwisu ale też mi nie odpowiedzieli. Jak jest w waszych autkach czy wymieniacie to czy zostawiacie. Jeśli wymieniacie to na co. Czy filtr oleju to jest tylko sam wkład czy z puszką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry.

Jeszcze rok temu jeździłem podobnym do tego którym piszesz. Olej silnikowy wymieniamy co 20 000 km w objętości 7,4 litra. Jest to syntetyczny helix. Filtr oleju to puszka metalowa z wkładem stanowiąca całość. Wymieniając olej wymieniamy również filtr. Drugim olejem który wymieniamy to ten w skrzyni biegów. Z tego co pamiętam to wymienia się go po 80 000 km. Głowy za tą ostatnią informację bym nie dał. Lepiej wymienić częściej. Innych punktów wymiany olejów NIE MA. Olej silnikowy "obsługuje" wszystkie te punkty o których piszesz i o które się martwisz. Płyny wymieniamy podobnie jak w innych modelach aut.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tylny mechanizm różnicowy? To że ASO i książka nie przewidują tam wymiany tylko kontrole to wcale nie oznacza że ten olej jeździ tam dożywotnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qq 1 przejechałem prawie 170 000 km i z tego co pamiętam takiej usługi jak obsługa tylnego mechanizmu różnicowego nie widziałem na rachunku ani nie słyszałem, że trzeba robić. Może po większym przebiegu, chociaż z tego co wiem koleżanka ma takiego z automatem i przebiegiem 350 000 km- tez nie wymieniała. Służę jej tu swoją wiedzą motoryzacyjną.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas ostatniej wizyty w ASO również dowiedziałem się, że nie przewidują wymiany oleju w podzespołach napędu 4x4 (dyferencjale?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego że ASO wielu rzeczy nie przewiduje. Np. Wymianę rozrządu w YD25 który po 90tyś zaczyna się naciągać i urywa demolując cały silnik, albo wymiana oleju w automacie RE4R01A który po 130tyś zacznie zabijać tarcze w poszczególnych biegach co w konsekwencji unieruchomi samochód. To że w naszych ASO nie przewidują wymiany tylko tzw. kontrolę nie oznacza że użytkownik nie powinien takowej zrobić. Z własnych informacji wiem że np. w Australii Nissan zaleca wymienia rozrząd w YD25 przy przebiegu 80-90tyś w zależności od wysunięcia napinacza górnego łańcucha. ASO przecież odpowiada za autko do 3 lat jego życia albo 100 tyś km. Później i tak użytkownik przyjdzie do ASO bo chce mieć pieczątki w książce. A jak udowodnisz im że padł ci mechanizm różnicowy bo nie wymienili oleju? Każdy mechanizm przekładniowy pracujący w oleju wymaga jego wymiany.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po problemie. Jestem umówiony a ASO na wymianę olejów i filtrów i sprawdzenie chyba 17 punktów samochodu. No i przy tym sprawdzeniu sobie zażyczyłem wymianę oleju w dyferencjale. Jaka będzie cena tej dodatkowej wymiany to się dowiem jutro bo ASO ma przedzwonić do mnie a jak uznam za drogo to sam wymienię bo chyba wg specyfikacji to jest olej 4GL 75W80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz wiedział, to napisz na ile wycenili. Ciekawy jestem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po problemie. Jestem umówiony a ASO na wymianę olejów i filtrów i sprawdzenie chyba 17 punktów samochodu. No i przy tym sprawdzeniu sobie zażyczyłem wymianę oleju w dyferencjale. Jaka będzie cena tej dodatkowej wymiany to się dowiem jutro bo ASO ma przedzwonić do mnie a jak uznam za drogo to sam wymienię bo chyba wg specyfikacji to jest olej 4GL 75W80.

 

Sprawdź dobrze czy nie jest to olej klasy GL5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

olej silnikowy 7,4

olej w mostach 1l

olej przekładniowy 3l

Panowie z serwisu są głównie nastawieni na wymianę oleju silnikowego. Musiałem się uprzeć i być stanowczy by zmienili mi olej w mostach i w skrzyni biegów. Ale zostało to zmienione i ok.

Edytowane przez Romanha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jak cenowo wyglada wymiana oleju w moście

Edytowane przez Dareq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witajcie

Przedstawię Wam krótki manual dotyczący wymiany oleju przekładniowego w skrzyni mechanicznej 6 biegowej oraz w skrzynce rozdzielczej i w tylnym mechaniźmie różnicowym. Samochód to QQ 1,6dci 4x4 130KM.

Do skrzyni biegów użyłem Ravenola MTF-1 75W85, natomiast do skrzyni rozdzielczej i tylnego dyfra Motula 80W90.

1.thumb.jpg.4ba3c773fc12d45a0716363fcc397a01.jpg

Olej w w/w mechanizmach wymienia się bardzo prosto. Potrzebny jest klucz imbus 10 do odkręcenia śrub. Dobrze mieć na wymianę uszczelki aluminiowe. Ja dałem jednak stare. Do wymiany potrzebna jest też specjalna strzykawa do oleju. W skrzyni biegów wlałem olej za pomocą lejka i wężyka, bo strzykawką jest utrudnione podejście. 

Do wymiany oleju w skrzyni biegów trzeba zdemontować osłonę pod silnikiem. Śruba spustowa jest widoczna z dołu, śruba wlewowa i kontrolna z lewej strony skrzyni, od strony lewego koła. Trzeba nalać 2 litry.

4.thumb.jpg.09871660dba6927c1fe5dbf52e43b1ac.jpg

5.thumb.jpg.b15f7993f31c58be5ffba2fe7cf4a27a.jpg

IMG_1436.thumb.jpg.6e9a434856e87fa2a4ac3fb05809f529.jpg

IMG_1437.thumb.JPG.3f57ff83109114e8a553b2604a99e296.JPG

Skrzynka rozdzielcza: śruba spustowa jest widoczna z dołu, śruba wlewowo kontrolna z prawej strony, za żeliwnym uchwytem. Trzeba mieć imbus nasadkę z przedłużką. Wchodzi 0,4 litra.

3.thumb.jpg.8bf56f0dc90171310f351006a7ec361b.jpg

Mechanizm różnicowy: obie śruby są dobrze widoczne od tyłu auta. Wchodzi 0,6 l. Śruba spustowa ma magnes, na którym zbiera się szlam z produktów zużycia kół zębatych. Trzeba go oczyścić przed wkręceniem.

2.thumb.jpg.cb7d0d44f97e953335018c8ba3e84b90.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 1 miesiąc temu...

To jest taper-plug i przy wymianie nie odkręcać. Czy wymieniać olej w przekładniach - tak , po 150kkm (z możliwością zmniejszenia, cofnięcia) przekładnia główna siwy, kątowa troszeczkę siwy, tylny most słomkowy i trochę opiłków na magnesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, mitet napisał:

To jest taper-plug i przy wymianie nie odkręcać. Czy wymieniać olej w przekładniach - tak , po 150kkm (z możliwością zmniejszenia, cofnięcia) przekładnia główna siwy, kątowa troszeczkę siwy, tylny most słomkowy i trochę opiłków na magnesie.

Niestety odkręciłem na chwile ten taper-plug bo nie wiedziałem co to jest, wkręciłem go ale nie do oporu (bo nie był wkręcony do oporu) tylko lekki opór, możesz dokładnie napisać co to jest i jak go wkręcić?

w tylnym moście wymieniłem było sporo opiłków olej był żółty, z przodu troszkę pociekło i olej czarny. 

Jescze nie wiem jak się dostać do wlewu bo jest od boku i nie wiem jak się dostać

QQj10 2,0dci awd dpf automat  2011r 250k przebiegu

RAVENOL VSG SAE 75W90 1l 0.4 na przod i 0.6 tył

Edytowane przez DzikuSS91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten taper-plug to zaślepka otworu do kontroli   zazębienia przekładni kątowej. Po odkręceniu będzie widać zęby (nie wchodząc w szczegóły) . Jak już była ruszona to zaleca się wkręcenie na uszczelniającym kleju. Głębokość wkręcenia - gwint w obudowie , jak za mocno to może do zębów dotykać i nie jest to z wiadomych względów zalecane.

Przed remontem dobrze jest przeczytać instrukcję polecam (po angielsku) Руководство по ремонту и обслуживанию — Nissan Qashqai J10 (2007-2014).  ściągnąć i mieć , jest tam wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mitet napisał:

Ten taper-plug to zaślepka otworu do kontroli   zazębienia przekładni kątowej. Po odkręceniu będzie widać zęby (nie wchodząc w szczegóły) . Jak już była ruszona to zaleca się wkręcenie na uszczelniającym kleju. Głębokość wkręcenia - gwint w obudowie , jak za mocno to może do zębów dotykać i nie jest to z wiadomych względów zalecane.

Przed remontem dobrze jest przeczytać instrukcję polecam (po angielsku) Руководство по ремонту и обслуживанию — Nissan Qashqai J10 (2007-2014).  ściągnąć i mieć , jest tam wszystko.

To mnie uspokoiłeś, bałem się że to jakaś regulacja czy coś. w trakcje wymiany oleju uszczelnię tą śrubę.  Jeszcze tylko muszę pomyśleć jak się dostać do śruby kontroli oleju, bo wszystko zabudowane jutro będę oglądał jak się do tego zabrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 12.12.2022 o 08:08, cezzar1 napisał:

Tak, ma.

Ale gdzie ma automat tą skrzynke rozdzielczą z przodu nigdzie nie ma🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...