Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Skręt w lewo, kierunkowskaz i wyłączanie się tempomatu


kajusDE
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie dramat! Kaszanka mi świruje!

Jadąc dzis do znajomych autostradą zauważyłem dziwną przypadłość, mianowicie jak skręcam w lewo i włączam kierunkowskaz to wyłącza mi sie tempomat. Nie dzieje sie to zawsze ale prawie. Nigdy za to przy skręcie w prawo. Przeważnie jeżdzę w okolicy 140km/h i tak tez było początkowo ale od prędkości nie jest to zależne bo to samo jest przy 120 i to samo przy 90 i 160. Trochę to niebezpieczne. Nic mi nie mruga, nic mi nie piszczy i program Torqe też żadnych błędów nie pokazuje. Miał ktos coś podobnego? Jutro chce gdzieś podjechać na bardziej specjalistyczny "komputer"; chociaż pewien nie jestem ale czy mogłaby być za taki stan rzeczy odpowiedzialna taśma w kierownicy czy tez manetka od kierunkowskazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozłącza tylko prędkość , a tempomat jest aktywny (tak jakbyś nacisnął pedał hamulca lub sprzęgło) czy wyłącza tempomat całkowicie ?


I tylko po włączeniu kierunkowskazu , czy przy takim samym skręcie ale bez kierunku też rozłącza ?

Edytowane przez Fergul11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, wyłącza tylko prędkość tak jakbym wcisnął sprzęgło którego nie mam albo hamulec który akurat posiadam ;). Tempomat pozostaje aktywny.

 

Co do pytania drugiego to na sto procent pewien nie jestem. Wydaje mi się że przy samym skręcie bez kierunku też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam tasme kierownicy lub cos tam przeszkadza w kolumnie kierownicy.

Rozebrac i popatrzyc moze to jakas pierdolka jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź taśmę kierownicy, całkiem możliwe że przy skręcie w lewo o coś zawadza co powoduje jej naciągnięcie które z kolei może powodować delikatne jej naprężenie i wyciąganie - poruszenie listwy połączeniowej, spotkałem się już kiedyś z takim przypadkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obdzwoniłem kilka serwisów w okolicy i umówiłem się na 15:30. Zobaczymy co wyjdzie.

Sprawa załatwiona!

Przyczyna banalna, zwarcie masy w tylnej lewej lampie które powodowało przy włączeniu kierunku żarzenie sie stopu i stad wyłączanie się tempomatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 zwarcie masy w tylnej lewej lampie które powodowało przy włączeniu kierunku żarzenie sie stopu 

...a na forum można było gdybać i roztrząsać do północy i jestem pewien że nikt by na pomysł nie wpadł że to masa w tylnej lampie !

Teraz dopiero widać jak skomplikowane są dzisiejsze wozidła i daje do myślenia i wskazówkę na przyszłość przy podobnych usterkach że to "błędne prądy " są winne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie można by było 3 dni rostrząsać co to mogło być. Zaskoczenie? Raczej tak. Do tego mile bo nie kosztowne.

Druga sprawa to to że wydaje mi się że "odkryte" to zostało przez moją uporczywość. Uparłem się na podpięcie pod kompa chociaż serwisant twierdził że on i tak nic nie pokaże. Pojechałem na stanowisko gdzie był komp, podłączył i tak jak powiedział nic nie pokazało ALE wyjeżdżając z tego stanowiska na zewnątrz serwisant stał z tyłu i machał rękoma jak jechać i przy skręcie w lewo odruchowo włączyłem kierunek... bum! eureka! serwisant ściął się o co chodzi. Zauważył żarzący stop i stwierdził że to może być od tego. 5 minut pracy, krótki test w okół serwisu i banan na mej twarzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fergul,nie tylko dzisiejsze.W Ładzie 2107 przy załączeniu świateł mijania załączały mi się wycieraczki i szły po szybie jak staruszek po drodze.Okazało się że  masa(jedna z trzech) pod deską rozdzielczą nie miała prawidłowego styku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno , dawno temu , gdy byłem mniej świadomy :) poprosiłem znajomego o pomoc przy aucie ,bo mi coś tam szwankowało z prądem (207D )

Wykręcał się , wypierał , no przecież elektryk jesteś nie ?

No jestem ale ciągnę druta po ścianach w domach , a nie w samochodach , tam to inna bajka jest .

I faktycznie żeby rozkminić awarię elektryki w autach trzeba fachowca .

 

Ale fakt faktem żeby wpaść na to iż masa STOPu daje sygnał do odłączenia tempomatu i to po włączeniu kierunku ....tu nawet studia na Sorbonie czy innym Boston Koledż nie dadzą rady tylko łut szczęścia .

 

Szczerze powiem że obstawiałem jak koledzy zwarcie w taśmie na kierze lub przy czujnikach pod pedałami .

 

Okazuje się że sprawna  MASA (-) to podstawa.!

Edytowane przez Fergul11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy samo chcąc podpowiedź na przyszłość. Warto na wszelki wypadek sprawdzić wszystko i najlepiej robić to we dwóch tudzież we dwoje, bo samemu dosyć często nie widzi się wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samemu mało prawdopodobne zeby to stwierdzić. Dobrze że nie skończyło się na wymianie sprawnych części na nowe co często sie zdarza podczas poszukiwań przyczyn awarii i generuje z reguły duże niepotrzebne koszta ALE... Niepotrzebnie wydane pieniadze na komputer uważam za dobrze zainwestowane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

Mam podobny problem z P12. 1,8b/g

W moim nissanie jest to samo z wyłączającym się tempomatem, z tą różnicą że dzieje się to na dobrze rozgrzanym silniku i przy włączanym prawym kierunkowskazie.

Do pełni szczęścia podczas gdy jest włączony prawy kierunkowskaz, samochód przyspiesza jak przestraszony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kolego, mając powyższą rozpiskę zacznij szukać przyczyny ot choćby od tylnych świateł, bo usterka Twoja wskazuje na ewidentne zwarcie tudzież przebicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Obdzwoniłem kilka serwisów w okolicy i umówiłem się na 15:30. Zobaczymy co wyjdzie.

Sprawa załatwiona!

Przyczyna banalna, zwarcie masy w tylnej lewej lampie które powodowało przy włączeniu kierunku żarzenie sie stopu i stad wyłączanie się tempomatu.

Kajtus, jak to samemu naprawić ? Mam to samo dokładnie, w którym miejscu było to zwarcie ? Jak to zlokalizowales ? Dzięki za pomoc

 

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz ,jeśli komus przytrafi sie awaria trzeba narzucić posprawdzanie mas a nie odłączanie aku ;) 
mi chcieli wymieniać czujniki abs,a nawet coś wspólnego z ESP bo podczas hamowania paliło bezpiecznik 
okazało się że wiązka od haka oparła sie o tłumik ,nadtopiła kable i robiła zwarcie.
żaden magik do tego nie doszedł,tylko ja gdy wyciągałem piłkę z pod auta mojego psa ,rzut oka a tu kable cieknące plastikiem na tłumiku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz ,jeśli komus przytrafi sie awaria trzeba narzucić posprawdzanie mas a nie odłączanie aku ;) 

mi chcieli wymieniać czujniki abs,a nawet coś wspólnego z ESP bo podczas hamowania paliło bezpiecznik 

okazało się że wiązka od haka oparła sie o tłumik ,nadtopiła kable i robiła zwarcie.

żaden magik do tego nie doszedł,tylko ja gdy wyciągałem piłkę z pod auta mojego psa ,rzut oka a tu kable cieknące plastikiem na tłumiku.

 

 

No to musiał być "dobry" fachowiec montujący hak i wiązkę przewodów. Przecież mogło się autko zapalić od zwarcia :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to musiał być "dobry" fachowiec montujący hak i wiązkę przewodów. Przecież mogło się autko zapalić od zwarcia :(

po prostu nie podwiązał kabli ,puścił je wolno niby nad tłumikiem,ale wiadomo temperatura ,nagrzały się i opadły na tłumik :( 

by było gdyby poszedł z dymem :devil: ,ale  tez popisali sie mechanicy od razu do wymiany czujników ABS i modułu ESP  :thumbsdown:  

a potem "Będzie pan zadowolony"  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem za co się zabrać bo to może być w każdym miejscu, jutro rozbiorę tylną lampę i tam zobaczę

 

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie haka nie ma :)

Opowiadasz. Teraz  "haki" sa w modzie  :)

Edytowane przez Author53
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem za co się zabrać bo to może być w każdym miejscu, jutro rozbiorę tylną lampę i tam zobaczę

 

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk

Poradziłem sobie, problem z masą przy złączce od tylnych lewych świateł, przeczyscilem pinybi działa

 

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...