Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Obroty na biegu jałowym


g.a.polak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

zaobserwowałem ostatnio dziwną rzecz

i nie wiem czy tylko ja tak mam, czy też u wszystkich

 

sytuacja taka: silnik rozgrzany, auto stoi, bieg jałowy - obroty około 600 - 700, okno kierowcy zamknięte

pociągam za knefel od zamykania okna do góry żeby sprawdzic czy jest domknięte i w tym momencie obroty spadają o dobre 150

 

to samo zjawisko występuje gdy kręcę kierownicą stojąc na parkingu - obroty spadają

 

 

czy taki spadek obrotów to normalna rzecz, Koleżanki i Koledzy mają podobnie, czy tez coś jest na rzeczy i gdzie mozna szukac problemu? Wcześniej chyba tak nie było.

Edytowane przez g.a.polak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

zaobserwowałem ostatnio dziwną rzecz

i nie wiem czy tylko ja tak mam, czy też u wszystkich

 

sytuacja taka: silnik rozgrzany, auto stoi, bieg jałowy - obroty około 600 - 700, okno kierowcy zamknięte

pociągam za knefel od zamykania okna do góry żeby sprawdzic czy jest domknięte i w tym momencie obroty spadają o dobre 150

 

to samo zjawisko występuje gdy kręcę kierownicą stojąc na parkingu - obroty spadają

 

 

czy taki spadek obrotów to normalna rzecz, Koleżanki i Koledzy mają podobnie, czy tez coś jest na rzeczy i gdzie mozna szukac problemu? Wcześniej chyba tak nie było.

Hym,powinno być odwrotnie.Obroty przy podnoszeniu szyb ,czy kręceniu kierą ,powinny nieznacznie rosnać.Odpowiada za to jakis czujnik. Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnośnik szyb napędza silnik elektryczny sporej mocy.Prąd do niego wędruje z akumulatora. W czasie pracy silnika uzupełnianiem na bieżąco ubytków energii w baterii zajmuje się alternator. Spadek obrotów silnika w czasie pracy podnośnika jest skutkiem zwiększania obciążenia przez wirnik alternatora. A nim z kolei steruje regulator napięcia.I właśnie urządzeniem bym się zainteresował w pierwszej kolejności. Następnym podejrzanym jest regulator obrotów biegu jałowego

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spadanie obrotów wyraźnie występuje gdy okno jest zamknięte, a ja pociągnę knefel do góry, i co dziwne, przy oknach tylnich i pasażera spadek obrotów jest o wiele mniejszy,

no i spadek obrotów występuje przy kręceniu kierownicą przy postoju.

 

a jakie macie obroty gdy jedziecie bez dodawania gazu na 1 i 2 biegu (przy wyłącoznym nawiewie i klimie)? u mnie wskazówka nie wchodzi powyżej 1000, a o ile dobrze pamiętam na 2 biegu było 1100 lub coś koło tego

 

do tego ruszenie na 1 biegu bez dodania gazu udaje sie tylko na płaskim a i to baaaaaardzo wolno

Edytowane przez g.a.polak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem w focusie to samo. Obroty właczeniu radia, opuszczaniu szyb spadały.Troche to zlekcewazylem na poczatku ale gdy objawy sie nasilily to okazało się że padał regulator napięcia. Z wymiana ok. 200 zł. Ale do objawu z ruszaniem nie doszedłem. g.a.polak podjedź do elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy tylko ja tak mam, czy też u wszystkich

sytuacja taka: silnik rozgrzany, auto stoi, bieg jałowy - obroty około 600 - 700, okno kierowcy zamknięte

pociągam za knefel od zamykania okna do góry żeby sprawdzic czy jest domknięte i w tym momencie obroty spadają o dobre 150

 

U mnie w nowym tegorocznym Nocie jest tak samo - tylko że może nie jest to "dobre 150" tylko trochę mniej - lekkie drgnięcie wskazówki na zegarze w dół. Jednocześnie napięcie akumulatora mi spada z 14,4V do 13,5V (mam taką bajerną nawigację, której podłącza się czujnik do OBD2 i można monitorować różne parametry - temperaturę cieczy chłodzącej, kąt opóźnienia i takie tam różne, m.in. napięcie). Przypuszczam, że po prostu silniczek w szybie jest tak skontruowany, że przy załączaniu pobiera sporo mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no dobrze, ale jak sie ma to do tego, że strasznie muli silnik jak jade na pierwszym i drugim biegu? praktycznie nei da się ruszyc jedynką po płaskim bez dodawania gazu, a tak nie było.

 

ponawiam pytania z poprzednich postow

a jakie macie obroty gdy jedziecie bez dodawania gazu na 1 i 2 biegu (przy wyłącoznym nawiewie i klimie)? u mnie wskazówka nie wchodzi powyżej 1000, a o ile dobrze pamiętam na 2 biegu było 1100 lub coś koło tego

 

do tego ruszenie na 1 biegu bez dodania gazu udaje sie tylko na płaskim a i to baaaaaardzo wolno

i jeszcze jeden objaw:

po wyłączeniu wszystkich odbiorników prądu (światła, radio, wentylatory) obroty silnika spadły do około 400, czus drżenie silnika i pojazdu, i widac falowanie obrotów tak z +/- 50 (wskazówka sie wacha)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też obroty lekko spadają przy pociągnięciu do góry przełącznika otwierania szyb jeśli szyba jest już zamknięta. Przy normalnym otwieraniu i zamykaniu szyby obroty prawie nie zmieniają się. Wydaje się to być normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze, ale jak sie ma to do tego, że strasznie muli silnik jak jade na pierwszym i drugim biegu? praktycznie nei da się ruszyc jedynką po płaskim bez dodawania gazu, a tak nie było.

 

ponawiam pytania z poprzednich postow

a jakie macie obroty gdy jedziecie bez dodawania gazu na 1 i 2 biegu (przy wyłącoznym nawiewie i klimie)? u mnie wskazówka nie wchodzi powyżej 1000, a o ile dobrze pamiętam na 2 biegu było 1100 lub coś koło tego

 

do tego ruszenie na 1 biegu bez dodania gazu udaje sie tylko na płaskim a i to baaaaaardzo wolno

i jeszcze jeden objaw:

po wyłączeniu wszystkich odbiorników prądu (światła, radio, wentylatory) obroty silnika spadły do około 400, czus drżenie silnika i pojazdu, i widac falowanie obrotów tak z +/- 50 (wskazówka sie wacha)

Sprawdź sobie czystość przepustnicy,jak będziesz miał brudną to na jałowym nigdy nie będziesz miał prawidłowych obrotó,albo bedą spadać ,albo silnik zgaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepustnica czysta

kolejne czyszczenie nic nie dało

właśnie wróciłęm od mechanika

diagnoza:

 

współczynnik regulacji obrotów biedu jałowego = 0

i problem

bo co to powoduje?

zacięty silniczek krokowy?

a moze komputer sie popsuł?

albo elektronika przy silniczku

jedno jest pewne

w piątek czeka mnie wykręcanie przepustnicy i czyszczenie silniczka krokowego

a potem zobacyzmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ponoć w silniku Note nie ma silnika krokowego! :|

I to są Twoje słowa!

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81968-problem-przy-odpaleniu/page__view__findpost__p__843246__hl__%2Bsilnik+%2Bkrokowy+%2Bnote__fromsearch__1

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponoc nie ma, ale nikt z nas tego organoleptycznie i doświadczalnie nie sprawdził.

ja powtórzyłem tylko to co powiedzial wtedy mechanik, a dzisiaj uslyszałem od innegomekanika, że tam są 2 silniczki tudzież serwomechanizmy

jeden odpowiadający za otwieranie rpzepustnicy dla wolnych obrotów, a drugi sterowany sygnałem z pedału gazu.

jaka jest prawda mam nadzieję przekonac się już jutro, po wyjęciu do czyszczenia i rozebrania na czynniki pierwsze przepustnicy - najwyżej popsuję, gorzej nei będzie :).

I coby nie byc gołosłownym porobie foty i się podzielę manualem.

Edytowane przez g.a.polak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem trochę po innych forach...Golf :D elektroda :D itp...

I rzucilo mi sie przy podobnym problemie,bodajrze w Seacie,przyczyna? zabrudzony (zaśniedziały?)styk biegu jałowego ,po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli obroty spadają tylko przy próbie podniesienia już podniesionej szyby lub próbie kręcenia kierownicą na postoju, to normalne? Jak JACKO jest np. u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

notek-a, że szyba czy kręcenie kierownicą to już wiem że to normalne

ale co w przypadku, że próba delikatnego ruszenia na wstecznym lub pierwszym biegu i jechania po parkingu bez dodawania gazu to katorga? obroty spadają i niby jedzie, ale mułowato, a wcześniej to bez ghazu dało się jechać nawet na dwójce a w porywach i na trójce,

teraz na jedynce nie podbija w ogóle obrotów

jakie macie obroty jak jedziecie na 1 biegu bez dodawania gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli obroty spadają tylko przy próbie podniesienia już podniesionej szyby lub próbie kręcenia kierownicą na postoju, to normalne? Jak JACKO jest np. u Ciebie?

Jedyne spadki obrotów zauważyłem podczas próby zamknięcia już zamkniętej szyby bocznej(ale to normalka,bo przecież przeciążasz układ)Kręcenie kierownicą opuszczanie szyb czy też zamykanie nie powoduje spadku obrotów.No może poza jednym przypadkiem gdzie spadek jest o ok.100 w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...