Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Filtr Dpf dlaczego paliwo w oleju


robert_76_pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od tygodnia mam qashqai 2.0dCi euro5. Czytam o dpf i jednego nie rozumiem dlaczego i w jaki sposób paliwo znajduje się w oleju po wypalaniu dpf.

Pierwsza rejestracja to marzec 2011. Jak to z tą kontrolką jest zapali się czy nie. Zaznaczę ze podczas uruchamiania zapala się na sekunde i gaśnie.

Boję się że jak pojadę nad morze w lipcu to może zaświecieć mi sie service due now. I co wtedy? Ile jeszcze można przejechać km. Jak to kontrolować.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja żona przejeżdżila ostatnio ponad tysiąc km z zapalona ta kontrolka i service due i nic poza palaca sie kontrolka sie złego z autem nie działo. Potem wizyta w serwisie i wymiana oleju i po problemie. Kontrolka zawsze przy uruchamianiu zapala sie u mnie na chwile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie panikuj. Mi jak wpadł w tryb awaryjny to zrobiłem ok 1000km na nim. Z tym ze turbo nie bedzie sie załączać i obroty nie przekroczą 3 tys. Ale to tryb awaryjny czyli DPF zamordowany. A kontrolka o której piszesz zaprasza cię poprostu na serwis i wymianę oleju bo przez benzynę stracił juz właściwości. Mi DPF padł przy przebiegu ok 230tys km. Twój powinien sie wypalac co jakieś 500-700km. Jeśli w takich przedziałach robisz choćby niewielkie trasy to niemasz sie czym praktycznie martwić.

Paliwo w oleju jest dlatego ze podczas wypalania DPF przerwiesz jego proces i to nie spalone leci do oleju. Efekt to na przykład wymiana oleju zamiast co 30tys km bedzie co 15.

Samo usunięcie to koszt tysiąca złoty w porządnym warsztacie z wgraniem odpowiedniego programu (niektórzy robili u "Rysia" w stodole i potem płacz ze świecą kontrolki a auto pali 15l ) ale dopóki nie sprawia problemów nawet bym o nim nie myślał. Stan zapełnienia filtra sprawdzisz po podpoięciu kompa z tym ze bedzie on sie różnił oczywiście przed i po wypalaniu. O ile dobrze pamietam to komp nie pozwoli na wypalanie nawet serwisowe (raz widziałem jak to wyglada, nie poddał bym takiej operacji swojego auta) po zapełnieniu w 90%, wtedy wycinanie, regeneracja albo nowy.

Edytowane przez kajusDE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim prog "Turbo Kamera" było o paliwie w oleju .

Facetowi zapaliła się kontrolka silnika więc pojechał do ASO . Mechanik zdiagnozował zapchany DPF i rozpoczął procedurę wypalania , ale komp przerywał w połowie i paliwo dostawało się do oleju .

Po którejś przerwanej próbie silnik stanął zatarty i ASO mówi sorry ale to nie nasza wina :) i właściciel procesuje się teraz ,bo każdy rzeczoznawca mówi że był to błąd serwisanta który dopuścił do takiego rozrzedzenia oleju .

To chyba było audi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mówiłem że porządni mechanicy mają swoje warsztaty.

Co do grupy VW to kiedyś u nich było ze wypalanie serwisowe filtra robiło się podczas jazdy przy określonych parametrach jakie pokazywał komp, może się coś zmieniło (bo rozumiem ze robili to na stanowisku?). Wypalanie na postoju widziałem raz i wiem ze na ten wspaniały pomysł wpadła grupa PSA czyli między innymi silniki dci z QQ. W opisie w kompie nawet jest ze auto musi stać na betonowym podłożu. Auto podczas procesu od spodu wygląda jak jakieś UFO podświetlane od spodu na pomarańczowo to samo dzieje się z turbo a obroty chodzą jak szalone. Na forum Laguny były przypadki uwalenia właśnie turbo. Ogólnie nie miłe wrażenia ani dla oka ani dla ucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli olej faktycznie jest rozcieńczony paliwem to nie ma właściwości smarnych. Przeciąganie wymiany oleju skraca żywotność silnika a w szczególności turbo. Tak na logike. A tak to skąd komp wie że olej jest do wymiany, jest jakiś czujnik? Czyli podsumowując im bardziej zapchany dpf to częstsza procedura wypalania i wymiany oleju. 

Moje dywagacje - można skasować  zresetować ustawienia przy wymianie oleju  zastanawiam się jak by to zresetować bez wymiany oleju czyli np po 5tyś km i zliczanie ilości wypalań zacznie się od nowa i przedłuży o jakiś czas konieczności wymiany oleju przez dpf. Bo jeśli nie ma czujnika tylko jest jakiś algorytm to opiera się on od ostatniej wymiany oleju Dobrze kombinuje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli olej faktycznie jest rozcieńczony paliwem to nie ma właściwości smarnych. Przeciąganie wymiany oleju skraca żywotność silnika a w szczególności turbo. Tak na logike. A tak to skąd komp wie że olej jest do wymiany, jest jakiś czujnik? Czyli podsumowując im bardziej zapchany dpf to częstsza procedura wypalania i wymiany oleju. 

Moje dywagacje - można skasować  zresetować ustawienia przy wymianie oleju  zastanawiam się jak by to zresetować bez wymiany oleju czyli np po 5tyś km i zliczanie ilości wypalań zacznie się od nowa i przedłuży o jakiś czas konieczności wymiany oleju przez dpf. Bo jeśli nie ma czujnika tylko jest jakiś algorytm to opiera się on od ostatniej wymiany oleju Dobrze kombinuje? 

 

Jaki algorytm. Kontrolka Service Due to zaprogramowane zwykłe odliczanie kilometrów przebiegu. W Patku można sobie ustawić wartość kiedy kontrolka ma się zaświecić. Przed i za DPFem są czujniki ciśnienia jak różnica pomiędzy ich wartościami jest za wysoka to komputer zalewa filtr DPF i jednocześnie zwiększa mieszankę w komorze spalania silnika tak aby wzrosła temperatura spalin. Te z kolei zapalają chmurkę w DPFie i dochodzi do wypalania.Tak to działa w Patku w QQ jest pewnie podobnie. Przy odpalaniu zapala sie na chwilę kontrolka DPFu - normalny test wszystkich systemów. Olej musisz wymienić jak w trakcie wypalania DPFu zgasisz silnik. Inaczej nie ma to sensu. W każdym razie raz na 500km sprawdzam poziom oleju i zawsze wącham czy nie śmierdzi ropą.

 

Robert jak zapala ci się przy odpalaniu kontrolka ciśnienia oleju to też się martwisz? :D

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo w miarę konkretnej odpowiedzi w jaki sposób dochodzi do zainicjowania wypalania DPF to autor pyta o co innego.

Co do szczegółów to nie pamiętam co jest ale coś kojarzę temat ze starego forum o czujniku.

Na ilość wypaleń też się nie napotkałem w kompie a jedynie na % zapełnienia.

Co do ostatniej twojej rozterki to sam odpowiadasz sobie na pytanie w pierwszym zdaniu.

Co ile masz wymianę?

Chcesz to zrób test z resetem i opisz na forum ale moim zdaniem nie powiedzie się, możesz też np po zapaleniu się kontrolki zapraszającej na wymianę tylko "zresetować" kompa, pojeździć i sprawdzić czy nie zapali się ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor wątku wie jak inicjuje sie wypalanie dpf.

Autor watku tylko zastanawia się czy przy euro5 zapali sie kontrolka dpf czy service due new i skróci czas do przeglądu i wymiany oleju.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak DPF się zapcha to najpierw zapali się kontrolka a nie Service Due. Wtedy powinieneś zrobić kilkanaście kilometrów z prędkością około 100km/h po autostradzie aby DPF się wypalił. Service Due zapali się gdy minie ustawiona ilość kilometrów sygnalizując że nadszedł czas na wymianę oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor wątku wie jak inicjuje sie wypalanie dpf.

Autor watku tylko zastanawia się czy przy euro5 zapali sie kontrolka dpf czy service due new i skróci czas do przeglądu i wymiany oleju.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Ludzie często pisza co im sie wydaje, a nie koniecznie mają wiedzę, albo użytkują EURO4 a nie EURO5 i dlatego maja inne doświadczenia.

Ja mam taki sam silnik , tzn. 2.0dCi Euro5 z 2011 i piszę na podstawie własnych doświadczeń, wielokrotnych kontaktów z ASO, także prób reklamacji w centrali Nissana w Budapeszcie:

 

- zapalenie pomarańczowego trójkąta i komunikatu "Service due now" nie oznacza, że zapchał się filtr DPF

- to oznacza jedynie tyle, że komputer uznał (wg jakiegoś algorytmu, którego Nissan nigdy nie chciał mi podać, pomimo nalegań), że ilość wykonanych auto-wypaleń już była na tyle duża, że pora wymienić olej, bo stacił własciwości

- w tym stanie możesz jeszcze spokojnie zrobić kilkaset kilometrów (wg serwisu tyle aby dojechać do domu, albo do najbliższego serwisu)

- !!! nie jest prawdą, że wystarczy zrobic 100km w trasie i to pomoże. To nie jest prawda. Tak mogło być z silnikiem Euro4!!!

- w moim wypadku nie dochodziło do żadnego spadku mocy , silnik nadal pracował normalnie

- to nie jest stan zapchania DPF; gdyby DPF się zapchał to być może zapaliłaby się kontrolka DPF (taka ikona rury wydechowej) auto pracowałoby w trybie awaryjnym z ograniczeniem mocy i konieczne byłoby wypalanie w serwisie, ale ja nigdy tak nie miałem, więc nie mogę opisać własnych doświadczeń

- w moim wypadku serwis nigdy nie wykonywał wypalania serwisowego (o czym niektórzy tu pisali , jakieś łuny czy ognie od spodu - nic z tych rzeczy), za kazdym razem jedyne co robił serwis to wymieniał olej i resetował kontrolkę (opcja Maintenance/Service po takim resecie podaje ponownie 30.000km do kolejnego przeglądu )

- w silniku nie ma żadnego czujnika jakości oleju; natomiast przed i za DPF są czujniki ciśnienia, na podstawie których komputer wie, że nie jest to pusta rura (brak różnicy ciśnień), albo że DPF jest przytkany (nadmierna różnica ciśnień i trzeba uruchomić auto-wypalanie, o którym to kierowca Euro5 nic nie wie, bo nie jest w żaden sposób sygnalizowane)

 

Jeżeli w twoim wypadku "Service due now" pojawił się poraz pierwszy to jedź do serwisu i niech zrobia co trzeba (tzn. wymienią olej).

Jeżeli natomiast taka sytuacja zacznie się powtarzac powiedzmy co 5.000-8.000km, podczas gdy robisz w ciagu roku znacznie więcej - to na podstawie moich własnych doswiadczeń z 2.0dCI/EURO5 masz 3 wyjścia:

 

- wymieniać olej tak jak sie tego komputer domaga (tzn. znacznie częściej aniżeli owe 30.000km zapisane w książce). To jest oczywiście dodatkowy koszt.

- sprzedać auto. Jeżeli kupi ktoś kto robi trasy to nie powinien miec takich problemów

- usunąc DPF (ja tak zrobiłem po 3 latach udreki i teraz nie mam problemu; natomiast zamiast tego mogę się teraz zastanawiać, czy nie będę miał problemów za jakiś czas z przegladem rejestracyjnym, sprzedając auto będę musiał powiedziec nowemu nabywcy że DPF został usunięty i jak taka informacja może wpłynąc na sprzedarz; w kwestii usuwania DPF mogę dopisać, iż: auto bez DPF jak się mocno depnie do deski to jednak kopci; Ważne jest, aby jakość usługi mechanicznej była dobra, tzn. aby po otwarciu puszki , usunięciu wkładu i zamknięciu puszki nie było nic widać, konieczna jest wymiana uszczelki pomiędzy katalizatorem i DPF - jeżeli ktos mówi że nie potrzeba to nie ma racji).

Edytowane przez bogdan555555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem twoje wcześniejsze posty odnośnie walki z dpf w różnych watkach. Mój Jeszcze sie nie zapalił. Ale chcialbym wiedzieć i być przygotowany na taką ewentualność. Tym bardziej że świadomie kupiłem auto. Mam 22tys. Mam dwa pytania do ciebie. Przy jakim przebiegu zaczęły się problemy i jakie paliwo lejesz. Ja leje verve tylko zastanawiam się czy więcej dodatków nie wpływa na szybsze zapychanie filtra.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadaniem DPF'u jest wyłapywanie sadzy, popiołów i wszystkiego co powoduje że dym z rury nie jest przeźroczysty tylko jest po prostu dymem. W związku z tym wszystko co powoduje że dym z rury jest ciemniejszy będzie bardziej zapychać filtr DPF. Wszystko z czym wiąże się większa emisja sadzy z rury czyli kiepskiej jakości paliwo, olej do zwykłego diesla a nie do diesla z DPF (mniejsza zawartość popiołów), ostra jazda na zimnym silniku (pomijam podwyższenie zużycia turbiny). Do tego lejące wtryskiwacze, nieszczelność w układzie wtryskowym. (dostawanie się oleju do komór spalania).

 

Koledzy pewnie podrzucą jeszcze inne pomysły. Ja w Patku też mam DPF'a i nie mam z nim problemów ale raz w miesiącu składa się tak że jadę w trasę 50km. Więc silnik ma możliwość wypalenia śmieci z DPF'u. Tankuję Diesla Miles na Statoilu oraz raz na 1000km paliwo z dodatkami typu Diesel Miles Plus albo Vervę. Na budziku 90tyś i póki co DPF nie dał znać o sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo stresu sobie robisz tym filtrem.

Co do uwag to należy zwrócić uwagę na 3 rzeczy przy waszej dywagacji

Filtr zapełniony w granicy wypalania samodzielnego przez auto

filtr zatkany i wypalanie serwisowe (jak kolega opisuje łupy czy ognie, nie do końca to tak wygląda ale...)

Filtr zatkany powyżej dopuszczalnej normy nawet wypalania serwisowego i auto wchodzi w tryb awaryjny

 

A przy przebiegu 22tys nie ma co o nim myśleć. Juz ci pisałem ja swój wyciąłem przy przebiegu 230 tys a problemy może zaczęły się z 10 tys wcześniej.

Daj SE z nim spokój ;)

 

Co do uwag to należy zwrócić uwagę? Chyba mam jeszcze coś we krwi :)

Edytowane przez kajusDE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przez 40 kkm działał dobrze po czym musiałem wymienić olej co uważam za o wiele lepsze rozwiązane niż jak w vw kiedy to od razu przechodzi w stan serwisowy wiec tu plus dla nissana ze tak to rozwiązał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem twoje wcześniejsze posty odnośnie walki z dpf w różnych watkach. Mój Jeszcze sie nie zapalił. Ale chcialbym wiedzieć i być przygotowany na taką ewentualność. Tym bardziej że świadomie kupiłem auto. Mam 22tys. Mam dwa pytania do ciebie. Przy jakim przebiegu zaczęły się problemy i jakie paliwo lejesz. Ja leje verve tylko zastanawiam się czy więcej dodatków nie wpływa na szybsze zapychanie filtra.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Ja tankuję na Orlenie eko diesel.

Problemy miałem od początku, pierwszy raz po 11000km, potem było już tylko gorzej, najgorszy wynik to 5000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5tys na oleju?

Kupiłeś nieodpowiednie auto do warunków użytkowania.

Inaczej tego nie widze.

Ja robiłem spokojnie 15tys a raczej w przedziale 17-19tys km wymieniałem a raz nalatałem 22 i juz mnie samego denerwowało ze tak długo na jednym oleju, nie jestem zwolennikiem jazdy po 30tys na tej samej oliwie, teraz w benzynie zmieniam co max 10tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...