dziarus Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 może pytanie z serii głupawe , ale kto pyta nie błądzi . Zakupiłem komplet resorów do mojego wozidła i teraz pytanko czy resory są prawe i lewe ? Na oznaczeniach przy resorach jest ciąg liczb i jeden ma inną cyferkę na końcu od drugiego stąd też naszły mnie wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Nie wydaje mi się żeby to miało jakieś znaczenie. chyba że mocowaniami się różnią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Eeee ... to pewnie numer fabryczny Drążki skrętne owszem, są prawe i lewe bo każdy działa inaczej ... ale resory po obu stronach pracują tak samo obstawiam j.w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 27 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 no też mi się tak wydaje , jutro obejrzę je dokładniej bo dzisiaj jak przyszły to więcej podniety było niż rozumu ,i jedyne co to ta niezgodność cyferek pomąciła mi w głowie no i po robocie prawie dwa dni walki z materią dźwignęło parchatego z kolan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 Ale jest dzik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 No to moc jest znowu z tobą jest z niego kozak Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 3 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 tak jeszcze a propos resorów czy są prawe i lewe , taka ciekawostka Ironman rozróżnia strony i resory robi prawe i lewe Oznaczenie na resorach: D/S (Drives Side) od kierowcyN/S (Near Side) od pasażera ciekawe czemu z czego to wynika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Wynika to z tego, że resor/sprężyna są tak skonstruowane, że stawiają auto wyżej po stronie kierowcy, dlatego że kierowca jest w aucie zawsze, a po stronie pasażera czasami jest pusto. Trochę inaczej wygląda to w przypadku Dobinsona, ponieważ tam są opisy LEFT/RIGHT i żeby nie było za łatwo, to trzeba sprężyny zakładać odwrotnie, ponieważ w Australii kierownica jest po "złej" stronie i w przypadku założenia prawa na prawą a lewa na lewą auto będzie stało wyżej po stronie pasażera, to częsty błąd przy montażu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 No i "zarobiłeś" pierwszego historycznego plusiora to się nazywa wejście smoka Faktycznie, w Terrano też zawsze pierwszy "uklepuje się" drążek po stronie kierowcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Dzięki Zaraz tam smoka, raczej węża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 ... smoka stylem węża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Wynika to z tego, że resor/sprężyna są tak skonstruowane, że stawiają auto wyżej po stronie kierowcy, dlatego że kierowca jest w aucie zawsze, a po stronie pasażera czasami jest pusto. Trochę inaczej wygląda to w przypadku Dobinsona, ponieważ tam są opisy LEFT/RIGHT i żeby nie było za łatwo, to trzeba sprężyny zakładać odwrotnie, ponieważ w Australii kierownica jest po "złej" stronie i w przypadku założenia prawa na prawą a lewa na lewą auto będzie stało wyżej po stronie pasażera, to częsty błąd przy montażu. Coś mi się wydaję że to jakaś bzdura jest. chociaż jest to logiczne tłumaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 poniżej wklejam link do karty produktu firmy Ironman są podane dwie wysokości sprężyn mam nadzieję, że to rozwieje Twoje wątpilwości http://www.quatro4x4.pl/patrol-gu-y61-krotki-rozstaw-osi-od-1997/457-sprezyna-zawieszenia--niss009b.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 15 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2015 faktycznie zwracam honor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 15 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2015 trochę przesadzają z tym prawa lewa ,przerost formy nad treścią , jak się jeździ w terenie to przeważnie jest pasażer , pilot , na wyprawy ładuje się szpej i przeważnie też jest pasażer i co w tym przypadku ? Masa jest rozłożona równomiernie a resor czy też sprężyna są mocniejsze od strony kierowcy , dochodzą jeszcze pobocza gdzie zawieszenie dostaje po d*pie od strony pasażera .Idąc tym tokiem rozumowania powinni robić amortyzatory prawe i lewe . Co się tyczy resorów wydumałem własną teorię niczym nie popartą i czysto hipotetyczną , resory robią tak że stronę zewnętrzną mocniej hartują , klepią czy też walcują lub odwrotnie , może ma to wpływ na pracę resora i stąd bierze się strona prawa i lewa , moje resory są równe wysokością i na oko pióra mają taką samą grubość , ciekawe czy z irona są różne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.