Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

turbo w almie 1.8


AdaSch
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry grupowiczom,

 

nie wiem czy to odpowiednia grupa ale chciałbym założyć, turbo w almerce.

 

Poszukuję jakiejś PROFESJONALNEJ firmy, która założy odpowiednia sprężarkę, zmodyfuje wydech, i zestroi na nowo silnik. Liczę na moc ok 170+km. Target finansowy 15kzł - czy się zmieszczę ze wszystkim? W holandii kosztuje to ok 20kzł

 

p.s.

 

czy można do tego założyć jeszcze no2? w holandii koszt ok 10kzł z gazem

 

czy układ przeniesienia napędu wytrzyma? czy czeka mnie modyfikacja zwaieszenia(zgodzę się tylko na utwardzenie ale nie obniżenie)?

 

termin modyfikacji: lato przyszłego roku

 

pozdowionka

Link to comment
Share on other sites

mysle ze z taka kasa powinienes sie spokojnie zmiescic :) sproobuj moze w KSR MOTORSPORT albo u GRABOWSKI MOTORSPORT taka instalke zalozyc. kwestia zalozenia NO2 jest jak najbardziej mozliwa tyle ze stracisz troche na zywotnosci silnika. seryjny uklad przeniesienia napedu nie wiem czy dlugo wytrzyma przy nadmiernej eksploatacji ja bym sprzeglo zmienil na sportowe np exedy i na to nabil spiek. mysle ze na poczatek jak na seryjne nabijesz spieka powinno wystarczyc, przeguby jak nie beziesz za bardzo wariowal powinny wytrzymac, skrzynia tez za predko nie powinna ci poleciec ;) a co do zawiasu to ja bym kupil progresywne sprezyny zamiast samego utwardzenia - 30mm (dostepne sa z mniejszym obnizeniem) opuszczenia nie jest tagedia a wplynie pozytywnie na prowadzenie samego auta :) samo utwardzenie spowoduje ze sprezyna w calym zakresie swojej pracy bedzie twarda jak kamien a progresywna zostawi jakas doze komfortu gdyz charakterystyka jej pracy jest nieliniowa. mysle ze wiecej opinii i tematoow odnosnie uturbiania wolnego ssaka mozesz znalezc w NISSAN POWER TEAM :)

 

P.S. w stanach dostepne sa kity do tego silnika (QG18DE) montowany jest on do sentry 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest elcoruso

Turbo z niskim ciśnieniem doladowania, tzw. soft turbo można u nas zalozyć już od ok. 6 tys.zl, do tego na pewno dojdą pozostale koszta: sprzeglo, zawieszenie, hamulce (chociaż N16 ma tarcze przednie 280mm, ale przydaloby sie lepiej wymienić tarcze na jakieś nawiercane przy takiej mocy). To bylaby prawdopodobnie najszybsza N16 w Polsce!

Link to comment
Share on other sites

Po co do tego pchać jeszce N20, ja wole te kase z N20 przeznaczyć na zakucie silnika oraz więskzą dmuchawkę...

 

Spokojnie dasz rade zrobić profesjonalnie maszyne, mam bardzo dobrych specjalistów do tego, więcej info na PW.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję koledzy za odp.

 

Co do powodów założenia turbo. Generalnie zaraz będę jeździć po polsce i euro ale niestety nie mam specjalnego konfortu przy wyprzedzaniu. Niejednokrotnie zdarza się tak, że nawet nie próbuję bo absolutnie nie chcę ryzykowac jakiegoś wypadku i itp. Zależy mi najbardziej na bardzo mocnym 3 i 4 biegu i z tego powodu turbo. Jeśli chodzi o stopień strężania to nie wiem jaki powinien być ale chciałbym uzyskać te 170 km i sporo wyższy moment(nie wiem ile da się wyciągnąć). Co do n20 to pytałem holendrów jak miało by to dzialać to mi napisali tak:

"system włączał by sie od 3 biegu w zwyż przy wdepniętym gazie do dechy i dopiero od jakiś tam obrotów aby nie przeciążać silnika" i to szczerze mówiąc było by ok ale proszę o opinie. Myślę, że używał bym tego w tak zwanej ostateczności. Co do zawieszenia zaproponowali wymianę amortyzatorów i sprężyn ale generalnie stwierdzili, że nie trzeba bo alma ma bardzo dobrą charakterystykę przy nie zużytych amortyzatorach.

 

Coobco dzięki za popdowiedź ale co oznacza termin "zakucie silnika" i jaki jest koszt porządnej dmuchawy i ile miała by dawać barów?

 

Co do sprzęgła - nie planuje się ganiać więc czy wymiana sprzęgła jest konieczna? jeżeli trzeba to oczywiście nie dyskutuje zrobię to jak nalezy.

 

Co do silnika: kto może sprawdzić i określić faktyczny stan silnika? Mam przebigu 35k ale kto wie jak go tam fabryka stworzyła.

 

pozdrawiam, wkrótce się odezwę w sprawie polskich wykonawców

Link to comment
Share on other sites

Wpadaj do warszawy wszystko zaltwimy :)

 

"Zakucie silnika" to jak bedziesz chcial miec powyzej 120-130 koni z litra pojemności wówczas wymienia się tłoki i korbowody na odpowiednio twardsze, bez ingerencji w mechanike silnika myślę że spokojnie możesz uzyskać do 200 koni...

 

U CIebie proponuje doładowanie ok 0,5 bara to da w efekcie ok 170-180 koni, silnik będize bardzo elastyczny - od 3000 obr.min będize prawie pełnby ciąg a moment obrotowy wzrościnie prawie dwa razy, jak się zdecydujesz na Turbo to gwarantuje że będziesz objerzdzać 3/4 aut w polse i poza nią :lol:

 

nitro sobie daruj to męczy silnik w połączeniu z turbo oraz trzeba dotakowywać gaz - a mijsc w polsce nie jest z tym aż tak wiele,

Link to comment
Share on other sites

Guest elcoruso
Zależy mi najbardziej na bardzo mocnym 3 i 4 biegu i z tego powodu turbo. Jeśli chodzi o stopień strężania to nie wiem jaki powinien być ale chciałbym uzyskać te 170 km i sporo wyższy moment(nie wiem ile da się wyciągnąć).

To nie prościej i taniej kupić Ci auto z silnikem 3.0 :?:

Link to comment
Share on other sites

Zależy mi najbardziej na bardzo mocnym 3 i 4 biegu i z tego powodu turbo. Jeśli chodzi o stopień strężania to nie wiem jaki powinien być ale chciałbym uzyskać te 170 km i sporo wyższy moment(nie wiem ile da się wyciągnąć).

To nie prościej i taniej kupić Ci auto z silnikem 3.0 :?:

 

 

Np. Nissan maxima 3.0 palić będzie podobnie, 200 koni mocy i jeśli ktos dużo jeździ tras to komfort jest nieporównywalny.

Ja mam teraz almerę 2.2 DI i Peugeota 605 (12letniego!!!) i będę szczery almera to wypierdek mamuta w porównaniu z dużym komfortowym samochodem - szczególnie w trasie. Nic nie trzeszczy itd. ostatnio jak przejechałem torowisko na rondzie Waszyngtona z prędkością 70 km/h to mi się w Almerze wszystkie schowki pootwierały. W 605tce i z pewnością innych dużych brykach tych torów się nawet nie zauważa.

Link to comment
Share on other sites

ja to bym wolal mniejszego a za to z turbo. nic nie zastapi dzwieku zaworu upustowego :) nawet dzwiek v6 (zaraz wacu przyjdzie i bedzie sie kloocil ;) hehe) choc duze fury maja cos w sobie :D

Link to comment
Share on other sites

Np. Nissan maxima 3.0 palić będzie podobnie, 200 koni mocy i jeśli ktos dużo jeździ tras to komfort jest nieporównywalny.

 

teraz trochę za póżno. Kupuję mieszkanie i generalnie w teraz w to będę inwestować. Używki nie chcę. Alme też chciałem wymienić, ale doszedlem do wniosku, że to co mam jest dla mnie ok. Będę ją pomalutku modernizował ale tak, że z zewnątrz nie będzie nic widac. Ma wyglądać pospolicie bo właśnie taka mi się popdoba.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wpadaj do warszawy wszystko zaltwimy :)

 

OK. Będę pamiętał. Podsumowując:

kupuję bardzo dobrą (drogą) spreżarkę,

przerabiam profesjonalnie kolektor wydechu (lub nowy)

jeżeli trzeba to modyfikacja programu.

 

nie robię:

hamulców - nie mam zamiaru jeżdzić więcej niż 210 (tyle to teraz jeździ i całkiem nieźle hamuje)

sprzęgła - raczej nie będę się ścigać - no może czsami 8)

n2o - szkoda silnika

amortyzatorów i sprężyn tak jak jest jest ok.

 

Coobcio - wg Twojego doświadczenia to na ile czasu trzeba odstawić auto?

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dorba chłopaki, przecież wiadomo że największa radocha to jest z udoskonalenia tego co się ma...

I jakże przyjemne jest to uczucie objechać jakieś dużę cięzki i mólowate auto spod swiateł np. takie Audi S8 ktore ma chyba w seri 400 koni.

 

Czas takiej modernizacji to ok 2 tygodnie, wszystkie graty będą na miejscu, w cenie 15 tyś zł się z miesciż i to z zapasem...

turbine którą ci proponuje to Nowiutki GARRET T28 z potencjalem do ok 350koni i podwujnym łozysku kulkowym, będize się bardzo szybko wkręcać a motor będzię miał mega ciąg do samego konca.

 

Wszystko będzie Ci robić firma TOMARACING, powołasz się na mnie i bedize dobry rabacik, do tego będe do nich wpadac raz na jakiś czas i dokonować inspekcji i paru fotek, jakby co telefon do szefa firmy: 504 008 238

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Co do powodów założenia turbo. Generalnie zaraz będę jeździć po polsce i euro ale niestety nie mam specjalnego konfortu przy wyprzedzaniu. Niejednokrotnie zdarza się tak, że nawet nie próbuję bo absolutnie nie chcę ryzykowac jakiegoś wypadku i itp. Zależy mi najbardziej na bardzo mocnym 3 i 4 biegu i z tego powodu turbo.

 

Kurcze, Kolego Ty chcesz sprawnie wyprzedzać czy katapultować się w kosmos za pomocą tych 170 kucy ? :-D

Do sprawnego wyprzedzania to te 1.8 to chyba wystarcza?

 

Qrcze, a mnie się kiedyś wydawało że 100 koni w Almerze to wystarczy...

Link to comment
Share on other sites

Co do powodów założenia turbo. Generalnie zaraz będę jeździć po polsce i euro ale niestety nie mam specjalnego konfortu przy wyprzedzaniu. Niejednokrotnie zdarza się tak, że nawet nie próbuję bo absolutnie nie chcę ryzykowac jakiegoś wypadku i itp. Zależy mi najbardziej na bardzo mocnym 3 i 4 biegu i z tego powodu turbo.

 

Kurcze, Kolego Ty chcesz sprawnie wyprzedzać czy katapultować się w kosmos za pomocą tych 170 kucy ? :-D

Do sprawnego wyprzedzania to te 1.8 to chyba wystarcza?

 

Qrcze, a mnie się kiedyś wydawało że 100 koni w Almerze to wystarczy...

apetyt rosnie w miare...jezdzenia ;) 8) hehe
Link to comment
Share on other sites

Zawsze jest mało tak na dobrą sprawe...

Jak nie sytuakcja na trasie to dreszczyk emocji spod śwaiteł przemawaiają za kolejnym zwiększaniem mocy :)

Link to comment
Share on other sites

Qrcze, a mnie się kiedyś wydawało że 100 koni w Almerze to wystarczy...

mi tez sie tak wydawalo a jak mialem 143 to juz kosmos a teraz?? :lol:

zawsze za malo, hyhyhy

jak chcesz soft to ok,jak kute tloki to może to kotować bo bedą one na zamówienie, bo chyba nie ma w ofercie kutych tloków do 1.8?? :roll:

 

 

JA TEŻ POLECAM TOMARACING,SOLIDNA, PRZYJAZNA I PROFESJONALNA FIRMA

DZIEKI BARTKOWI Z TOMARACING ALMERA JEZDZI TERAZ BEZAWARYJNIE A TYGODNIOWO PO 1000KM NIA ROBIE

Link to comment
Share on other sites

I Co podaje troche ?

W najbardizej lajtowej konfiguracji jaką miałeś to było zaledwie 220 konia :lol:

Teraz zdecydowanie leiej...

 

Dmuchawka to jest zdecydowanie to - bez utraty kultury pracy seryjnego silnika zyskuje się bardoz wiele na osiągach.

Link to comment
Share on other sites

I Co podaje troche ?

W najbardizej lajtowej konfiguracji jaką miałeś to było zaledwie 220 konia :lol:

Teraz zdecydowanie leiej...

 

Dmuchawka to jest zdecydowanie to - bez utraty kultury pracy seryjnego silnika zyskuje się bardoz wiele na osiągach.

true...true :)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam, tak przypadkiem natrafiłem na tą dyskusję, ale nie wiem jaki jest finał turbo w almie 1,8? Czy tunning doszedł do skutku? Jak efekty? Jakie koszty? Czy silnik to wytrzymał? Jak wygląda sprawa ze spalaniem?

Pozdrawiam i popieram takie pomysły :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...