Cantona Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Cześć,jestem posiadaczem Juke'a od grudnia i do tej pory nie zwracałem uwagi na działanie klimy. Jej działanie wydawało mi się wystarczające. Jednak przy okazji ostatnich upałów okazało się, że nie jest tak dobrze. Przy 35 stopniach na zewnątrz klimatyzacja nie jest w stanie schłodzić wnętrza nawet przy ustawieniu na 16 stopni. Nie jestem w stanie ciągle jeździć na trybie Lo, bo szum staje się nie do zniesienia. Mam porównanie z innymi autami i przy takim ustawieniu w aucie robiło się zimno. W Juke leci zimne powietrze z nawiewów, ale nie daje rady. Auto kupiłem nowe. Korzystając z gwarancji wybrałem się do ASO, ale gość z obsługi przyłożył rękę do nawiewów i stwierdził, że jest dobrze. Poza tym poinformował, że może odciągnąć czynnik i sprawdzić ile jest, ale to będzie kosztowało 200 zł. Do tego stwierdził, że przy przebiegu 5000 km jest niemożliwe, by czynnik się zużył. Zrezygnowałem z badania i pojechałe do domu.Pogmerałem też w ustawieniach i wyłączyłem tryb "climate eco", ale nic się nie zmieniło. Dalej nie czuję się komfortowo w aucie przy wysokiej temperaturze. Co to może być? Czy może ten typ tak ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Mechanik ma rację przy takim przebiegu czynnik nie powinien się zużyć, ale jeśli jest nieszczelność, choć przy tak młodym aucie mało prawdopodobne, to czynnika mogło ubyć a jeśli jest go mniej to i słabiej chłodzi. twierdzisz że fachowiec sprawdzając organoleptycznie, niemalże, orzekł że jest dobrze to trudno cokolwiek powiedzieć tym bardziej, że na odległość. Piszesz że leci zimne powietrze z nawiewów, czy ze wszystkich..??? Szkoda że nie potrafisz określić temperatury wylatującego powietrza. A nawiew działa dobrze na wszystkich zakresach...??? W ASO serwis drogi ale jak podjedziesz do normalnego warsztatu to zapłacisz połowę, a sprawdzenie klimy nie będzie miało wpływu na warunki gwarancji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cantona Opublikowano 9 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Fachowiec przyłożył dłoń do nawiewów i mówił, że jest ok. Pechowo tego dnia było ok. 20 stopni i wtedy klima dawała radę. Jednakże przy 30 i wyżej jest słabo. Chłodniejsze powietrze leci ze wszystkich nawiewów. Wczoraj mierzyłem termometrem i na poziomie Lo wyszło 8 stopni na srodkowych kratkach.Poprzednio miałem Opla i mogę powiedzieć, że tam na 16 stopni nigdy nie ustawiałem klimy, bo po prostu mocno marzłem. A w Juke taki efekt nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Proponuję zrobić jak pisze @TESTER 1956, znaleźć niezależny zakład zajmujący się klimą i niech sprawdzą. Jeśli jest ok będziesz miał jasność że na tylko tyle stać Twoją nyskę. Według mnie ten model tak ma. Mam cytrynę i kię z tego samego roku i z podobnym przebiegiem. Cytryna chłodzi słabiej przy upałach niż kijanka. Obie klimy po sprawdzeniu. Może to być spowodowane po prostu wydajnością klimy w danym modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cantona Opublikowano 10 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 (edytowane) Dzisiaj znów testowałem klimę i zauważyłem ciekawą rzecz. Kiedy dam na 16 stopni w trybie auto, to wentylator jest na drugim poziomie na sześć czy siedem możliwych. Czyli wieje słabiutko. Wydaje mi się, że przy upale powinno na maxymalnym poziomie wiać z nawiewów. Dopiero jak pokręcę pokrętłem na ustawienie maxymalne to jest chłodniej, ale chodzi mi o tryb auto.Może jest źle skalibrowany czujnik temperatury wewnętrznej? Edytowane 10 Lipca 2015 przez Cantona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 No i masz, najprawdopodobniej, rozwiązanie problemu. Dlatego pytałem, między innymi, czy powietrze leci ze wszystkich dysz nawiewowych. Nie pytałem o jego intensywność bo nie pisałeś że są z tym problemy. Znajdź czujnik temperatury i sprawdź jego położenie może jest gdzieś przy radiu może, może zatkany, zabrudzony i dlatego nie spełnia swojej roli w należyty sposób. Ważne że wogóle reaguje więc działa a może właśnie jego położenie pierwotne uległo zmianie stąd te zawirowania. Pytając o poradę na forum musisz podawać jak najwięcej szczegółów bo to Ty właśnie jesteś oczami uszami i dotykiem zarazem tych wszystkich którzy próbują pomóc. Bez danych podanych przez Ciebie jesteśmy ślepi i głusi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoja61 Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 Proponuję zrobić jak pisze @TESTER 1956, znaleźć niezależny zakład zajmujący się klimą i niech sprawdzą. Jeśli jest ok będziesz miał jasność że na tylko tyle stać Twoją nyskę. Według mnie ten model tak ma. Mam cytrynę i kię z tego samego roku i z podobnym przebiegiem. Cytryna chłodzi słabiej przy upałach niż kijanka. Obie klimy po sprawdzeniu. Może to być spowodowane po prostu wydajnością klimy w danym modelu. To nie tak,że ten model tak ma.. u mnie jest ok Przy temp.30 na zewnatrz klimę mam na 19-20 stopni i w zupełności wystarczy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 Dzisiaj znów testowałem klimę i zauważyłem ciekawą rzecz. Kiedy dam na 16 stopni w trybie auto, to wentylator jest na drugim poziomie na sześć czy siedem możliwych. Czyli wieje słabiutko. Wydaje mi się, że przy upale powinno na maxymalnym poziomie wiać z nawiewów. Dopiero jak pokręcę pokrętłem na ustawienie maxymalne to jest chłodniej, ale chodzi mi o tryb auto. Strasznie dziwne zachowanie Twojej klimy - bo na max to ona powinno grzać, a nie chłodzić. Odniosę się do swoich doświadczeń w QQ. Już dawno zauważyłem, iż tryb AUTO działa mocno "po swojemu". Czasami jest wszystko OK, tzn. obniżenie zadanej temperatury powoduje zwiększenie intensywności i zmianę kierunku nawiewu "na twarz", a innym razem w ogóle to systemu nie wzrusza. Nie znalazłem zależności. Być może histereza nastaw jest zbyt "rozciągnięta". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cantona Opublikowano 11 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 (edytowane) Czujnik temperatury w Juke jest umieszczony pod szybą po stronie pasażera. Tak jakby pod naklejką rejestracyjną. Nie jest ani zakurzony, ani zatkany niczym. Niczego tam też nie kładę w czasie jazdy. Więc ma normalne warunki do pracy.Dzisiaj cieplejszy dzień 24 stopnie i znów test klimy. Znów ustawienie na 16 stopni w trybie auto. Tym razem dmuchawa działała żwawiej, bo na 5 poziomie, ale wciąż brak efektu. Jeśli chodzi o pracujące nawiewy, to pracują dwa środkowe i dwa boczne. Te wyższe boczne uaktywaniają się tylko w przypadku włączenia nawiewów na szybę. Na nogi w ogóle w automacie nie wieje.Efekt klimy mnie nie satysfakcjonuje. Jazda na trybie Lo jest nie do wytrzymania na dłuższą metę, ale na razie się tym posiłkuję. Po przejściu na ustawienie 16 stopni w aucie momentalnie zaczyna być ciepło mimo chłodnego, lecz nie zimnego powietrza. Dodatkowo czuję, że to chłodne jest przeplatane cieplejszym i tak w kółko. Pewnie kwestia pracy sprężarki. Zoja61, u mnie na 19 stopni nie ma sensu w ogóle ustawiać, bo efektu nie ma żadnego. Dobrze że jest ktoś jeszcze, kto posiada Juke i skoro mówisz, że klima jest ok, to u mnie coś jest nie tak.W poniedziałek jadę do innego ASO i mam nadzieję, że tam ktoś obsłuży mnie należycie i chociaż spróbuje zmierzyć temperaturę w inny sposób niż przyłożenie dłoni do nawiewu. Inaczej będę musiał przywyknąć i niestety się denerwować Edytowane 11 Lipca 2015 przez Cantona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 Zawsze możesz podjechać do warsztatu serwisującego klimę, ot choćby po to by rzucili okiem, bo objawy są takie jakby tego czynnika jednak brakowało a w ASO powiedz, że dłonią to można sprawdzić temperaturę np. pośladka koniecznie u płci przeciwnej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cantona Opublikowano 12 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 Pewnie nic innego nie pozostanie. Zobaczymy, co jutro stwierdzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clawis Opublikowano 12 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 (edytowane) Jestem obecnie JUKE w Chorwacji .Temperatura na zewnątrz ok 36 stopni i klima ustawiona na auto 18 stopni, sprężarka ma co robić.Ale w autku komfort .Mam porównanie do Opla Vectry też klimatronik i jednak w Nissanie lepiej wychłodzone na tej samej ustawionej temperaturze .Ukrop leje się z nieba .Klima daje znakomicie rade ze wszystkich nawiewów po ustaleniu nastawionej temperatury w JUKE . Zainstalowany dodatkowy termometr do pomiaru pokazuje po chwili 18 wewnątrz zgodnie z nastawem w opcji auto. Edytowane 12 Lipca 2015 przez clawis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cantona Opublikowano 13 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 (edytowane) I proszę, inny ASO i od razu inaczej człowieka traktują. Bez szemrania na serwis i szybka diagnoza. Na 450g czynnika w układzie było 290g. Teraz wpuścili czynnik z barwnikiem i kazali obserwować, co się dzieje. Teraz powinno być ok Dzięki wielkie wszystkim za porady Edytowane 13 Lipca 2015 przez Cantona 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 I my dziękujemy, że podzieliłeś się z nami efektem wizyt w ASO Dobrze wiedzieć, ż są ASO i aso........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Jesteś jednym z nielicznych, którzy po rozwiązaniu problemu dzieli się z forumowiczami efektami. Oby działała, a jak będzie to ja bym się wybrał do tego pierwszego ASO i powiedział co ta dłonią pracownik, tejże firmy, może sobie sprawdzić. Szerokości i pomyślności................!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lamer Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Ja byłem 2 tygodnie temu na przeglądzie z innym moim samochodem w ASO. Zgłosiłem identyczne objawy - za mała wydajnośc klimy. Na fakturze mam napisane "klimatyzacja sprwna, chłodzi do +6 stopni" czy podobnie. Spytałem co sprawdzali. Procedura była taka: postawili samochód w hali (pewnie było 22-23 stopnie), włączyli klimę, odczekali aż wnętrze się schłodzi i zmierzyli temperaturę wylatującego z kratek powietrza. Wyszło +6 więc jest OK. Kilka dni temu pojechałem do serwisu klimatyzacji i okazło się, że brakuje ponad 20% czynnika. Klima "nabita", działa doskonale. Powiadomiłem ASO o tym fakcie ale nawet nie pokusili się o powiedzenie przepraszam tylko mamrotali coś, że czynnika może ubywać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cantona Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Ja byłem 2 tygodnie temu na przeglądzie z innym moim samochodem w ASO. Zgłosiłem identyczne objawy - za mała wydajnośc klimy. Na fakturze mam napisane "klimatyzacja sprwna, chłodzi do +6 stopni" czy podobnie. Spytałem co sprawdzali. Procedura była taka: postawili samochód w hali (pewnie było 22-23 stopnie), włączyli klimę, odczekali aż wnętrze się schłodzi i zmierzyli temperaturę wylatującego z kratek powietrza. Wyszło +6 więc jest OK. Kilka dni temu pojechałem do serwisu klimatyzacji i okazło się, że brakuje ponad 20% czynnika. Klima "nabita", działa doskonale. Powiadomiłem ASO o tym fakcie ale nawet nie pokusili się o powiedzenie przepraszam tylko mamrotali coś, że czynnika może ubywać... U mnie uzupełnili i po pomiarach uzyskali +8 stopni. W każdym razie każdą wielkość poniżej 10 stopni uznaje się za dobrą. Jest lepiej i to wyraźnie czuć. Jednak w Oplu była niższa temperatura. Trudno, muszę jakoś to zaakceptować. W każdym razie jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Powiadomiłem ASO o tym fakcie ale nawet nie pokusili się o powiedzenie przepraszam tylko mamrotali coś, że czynnika może ubywać... Jeśli nie złożysz reklamacji, zażalenia czy skargi pisemnie nic nie wskórasz i nawet tego magicznego słowa PRZEPRASZAM nie usłyszysz. Jak złożysz oficjalnie pismu wówczas jakieś kroki podjąć muszą. Zgłaszanie takich spraw ustnie nic nie daje, niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cantona Opublikowano 26 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Witam ponownie,tym razem mam pytanie o działanie klimy w takich warunkach niemal zimowych, jakie mamy teraz, czyli temperatura kilka stopni na plusie lub w okolicach zera. Czy w Waszych Juke w trybie auto powietrze dmucha ze wszystkich nawiewów? U mnie dmucha tylko z bocznych i dolnych (na nogi), a te które mam przy ekranie klimatyzacji są martwe. Dopiero po ustawieniu na Lo są aktywne. Mogę również wymusić dmuchanie z tych nawiewów po naciśnięciu przycisku "na glowe i na nogi" na przykład. Tylko że to nie jest już tryb auto. Nie wiem, tak ma być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emti Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Witam ponownie, tym razem mam pytanie o działanie klimy w takich warunkach niemal zimowych, jakie mamy teraz, czyli temperatura kilka stopni na plusie lub w okolicach zera. Czy w Waszych Juke w trybie auto powietrze dmucha ze wszystkich nawiewów? U mnie dmucha tylko z bocznych i dolnych (na nogi), a te które mam przy ekranie klimatyzacji są martwe. Dopiero po ustawieniu na Lo są aktywne. Mogę również wymusić dmuchanie z tych nawiewów po naciśnięciu przycisku "na glowe i na nogi" na przykład. Tylko że to nie jest już tryb auto. Nie wiem, tak ma być? Dokładnie tak ma być. Tryb "AUTO" samodzielnie dobiera kierunki nawiewu, dla uzyskania najszybciej jak to możliwe zadanej temperatury. każda zmiana wyboru zmienia tryb "AUTO" w tryb użytkownika. Auto nie służy do ustawinia klimatyzacji a do ustawienia kierunkow nawiewu - nie musisz sie tym zajmowac. jesli wybiersz sam - znaczy że rezygnujesz z trybu "AUTO". nie wiem czy nie zagmatwałem zbyt..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cantona Opublikowano 26 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Ale czy to normalne, że podczas kilkugodzinnej podróży ani przez chwilę nie dmucha ze środkowych nawiewów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Skoro masz ustawione na AUTO, widać może tak być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Ale czy to normalne, że podczas kilkugodzinnej podróży ani przez chwilę nie dmucha ze środkowych nawiewów? Tak przewiduje algorytm. A po co ma wiać w twarz. Było Ci za zimno? Jeżeli różnica między zadaną temperaturą a faktyczną jest nie duża - to wieje głownie na szybę/nogi -- przecież to nic fajnego mieć "wiatr w oczy" ;-) Gdy temperatura różnica będzie większa to i moc nawiewu się zwiększa jak i kierunek (ze środkowych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cantona Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Nie chodzi o to, że było mi za zimno. Cały czas coś mnie zaskakuje w Juke. Poprzednio jeździłem Oplem i tam po równo wiało z nawiewów w zasadzie. Może tutaj to jest wszystko bardziej inteligentne? Po prostu zastanowił mnie brak tego środkowego podmuchu. Zwłaszcza, że jestem wyczulony na to wszystko po letnich przygodach z klimatyzacją, o których w tym temacie pisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Nie dziw się, że Cie zaskakuje. Ja czwarty rok już zaczynam w swoim Notku i powiem szczerze nie rozgryzłem jeszcze zależności temperatury i nawiewów. Fakt faktem, że zawsze zaczynam kombinacje w czasie jazdy i z reguły sytuacja na drodze nakazuje odstąpić od dalszego badania wiec ustawiam wszystko w manuału i na tym się kończy. poprzestaję na tym, że grzać grzeje i chłodzić chłodzi jedynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.