Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Klimatyzacja słabo chłodzi


Cantona
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

cześć,
niestety znów będę marudził o klimatyzacji w moim Juke. Naprawdę jestem rozczarowany jej działaniem. Znów pojawiły się upały i klima działa mało wydajnie. W ASO twierdzą, że wszystko jest w jak najlepszym porządku. Jednak ja ciągle w to nie wierzę. Przy temperaturach powyżej 25 stopni mam ciągle ustawianą klimę na tryb AUTO i nastawianą temperaturę na 16 stopni. Klima dmucha ciągle na cały regulator i tylko ze środkowych i bocznych nawiewów. Nawiew na nogi praktycznie nigdy się nie włącza. Powietrze niby jest chłodne i na termometrach wkładanych do środka było niby ok. 6 stopni (wydychane z nawiewów). Jednak klima ciągle pracuje na maxymalnych obrotach i dostaję wiatrem w twarz. Jednak nawiew praktycznie nie zwalnia, jeśli już to o jeden poziom. Generalnie w samochodzie jest ciepło.

Mam porównanie z Oplem Astrą H i tam przy nastawieniu na 16 stopni jest jak w lodówce. I tam wentylator zmniejsza swój poziom po kilku minutach i wycisza się utrzymując temperaturę.

Co jest ze mną nie tak? Albo z moim Juke? :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie potwierdzę tego co piszesz, też miałem kiedyś astre h to było 2letnie auto na dodatek czarne i powiem ci że to był jedyny samochód w którym latem na krótkich dystansach nie opłacało mi się włączać klimatyzacji bo na odcinku 4km nie dawał rady schłodzić wnętrza, teraz mam primere z 2003 i na tym samym odcinku drogi jest znacznie lepiej. Jeżeli chodzi o twoje wątpliwości, to jeżeli w automacie wymuszasz temp16st to system w jak najszybszym możliwym czasie chce ją uzyskać we wnętrzu i dopóki jej nie uzyska, albo się nie zbliży do tej temperatury to nadmuch będzie chodził na maksa. Jak ustawisz np 21st to po pewnym czasie nadmuch się zmniejszy i wyciszy a szybkość schładzania wnętrza do tej temperatury i tak będzie taka sama jak w przypadku ustawienia 16st, natomiast nadmuch na nogi włączy ci się wtedy jak temperatura wnętrza osiągnie zadaną temperaturę. Poza tym dla własnego dobra i zdrowia nie powinieneś ustawiać tak niskich temperatur, zaleca się ustawianie w przedziale od 5-7st mniej niż jest na zewnątrz, w innym wypadku możesz zrobić sobie krzywdę. Ustaw sobie temp. wnętrza na 21st w trybie auto i zobacz czy nie będzie to dla ciebie wystarczające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest ze mną nie tak? Albo z moim Juke? :whistle:

 

 

A próbowałeś ręcznie ustawiać kierunki nawiewu? Moim zdaniem ten automatyczny algorytm raczej się nie sprawdza - przynajmniej ja to tak odbieram: wentylator huczy, a ochłodzenia specjalnie nie czuć. Po ręcznym ustawieniu kierunku nawiewu na twarz i nogi komfort termiczny we wnętrzu wyraźnie się podnosi. 

 

Jeśli temperatura powietrza wylatującego z nawiewu to faktycznie 6 stopni, to raczej układ klimatyzacji działa prawidłowo, a problem leży w sposobie, jaki schładzane jest wnętrze.  :rolleyes2:

Edytowane przez Daniel_I
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiam na 16 stopni dlatego, że kiedy ustawiałem normalnie na kilka stopni niżej niż na zewnątrz to efektu nie było praktycznie żadnego. Wewnątrz było gorąco i pociłem się. Wiatrak działa wtedy na poziomie pośrednim (to jest chyba trzecia lub czwarta kreska). Dlatego zacząłem schodzić coraz niżej i teraz ciągle daję na 16 stopni, bo daje to nieco większy efekt. To znaczy jest trochę chłodniej, ale nie tak żebym był zadowolony. I to nie jest tak, że ja oczekuję uzyskania tych 16 stopni na kilku kilometrach. Robiłem trasy po 100km i miałem ustawione na 16 stopni i wiatrak ciągle mocno pracował. Dlatego mam wątpliwości co do działania mojej klimatyzacji.


A próbowałeś ręcznie ustawiać kierunki nawiewu? Moim zdaniem ten automatyczny algorytm raczej się nie sprawdza - przynajmniej ja to tak odbieram: wentylator huczy, a ochłodzenia specjalnie nie czuć. Po ręcznym ustawieniu kierunku nawiewu na twarz i nogi komfort termiczny we wnętrzu wyraźnie się podnosi. 

 

Jeśli temperatura powietrza wylatującego z nawiewu to faktycznie 6 stopni, to raczej układ klimatyzacji działa prawidłowo, a problem leży w sposobie, jaki schładzane jest wnętrze.  :rolleyes2:

 

Próbowałem, mogę wymusić każdy z kierunków, czyli na twarz, na twarz i nogi oraz na nogi. Jednak nie za bardzo mnie to satysfakcjonuje, żeby ciągle w tym mieszać. Jestem przyzwyczajony, że jak włączam klimę w tryb AUTO to się o nic nie martwię. W Juke mamy niby bardzo dokładny tryb zmiany temperatury, bo co pół stopnia. Jednak co z tego, skoro dmuchawa huczy mocno i nie chłodzi tak naprawdę. W Oplu jak ustawiłem na te 16 stopni, to po kilkunastu minutach w upale mogłem zakładać kurtkę, tak było chłodno w środku. A tutaj nie mogę komfortowo jeździć, bo ciągle jest ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem, mogę wymusić każdy z kierunków, czyli na twarz, na twarz i nogi oraz na nogi. Jednak nie za bardzo mnie to satysfakcjonuje, żeby ciągle w tym mieszać. Jestem przyzwyczajony, że jak włączam klimę w tryb AUTO to się o nic nie martwię. 

 

 

No to chyba w Juke nie ma na to szans  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba w Juke nie ma na to szans  :D

Nie sądziłem, że klimatyzacja w XXI wieku to tak trudne do zrobienia urządzenie. Myślałem, że to jest coś normalnego. Jak widać do Nissana jeszcze nie dotarło. Szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz jakiś taki termometr, żeby wsadzić jego końcówkę i sprawdzić jaką temperaturę ma powietrze wylatujące z nawiewów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz jakiś taki termometr, żeby wsadzić jego końcówkę i sprawdzić jaką temperaturę ma powietrze wylatujące z nawiewów?

 

 

Dobrze piszesz,najlepiej laserowym zmierzyc temperature.

Przy okazjii dodam od siebie cos. 2 tyg wracalem z Pl do Niemiec ,700 km na klimie + tryb Sport. Tak nas wychlodzilo,ze do tej pory jestem przeziebiony ... :wtf2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz jakiś taki termometr, żeby wsadzić jego końcówkę i sprawdzić jaką temperaturę ma powietrze wylatujące z nawiewów?

 

W ASO mierzyli i było około 6 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wypadałoby jeszcze to potwierdzić we własnym zakresie, ale przy takiej temperaturze powietrza wylatującego z kratek to po 15min już powinno być w miarę przyjemnie, no chyba że dolne wyloty wieją ciepłym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wypadałoby jeszcze to potwierdzić we własnym zakresie, ale przy takiej temperaturze powietrza wylatującego z kratek to po 15min już powinno być w miarę przyjemnie, no chyba że dolne wyloty wieją ciepłym.

Mnie się udało uzyskać 8-9 stopni na termometrze przy wylocie z nawiewów. Dolne wyloty wieją chłodnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak widzisz, wszystko z twoją klimatyzacją jest ok. Być może przez dużą przeszkloną powierzchnię samochodu wpada zbyt wiele słońca i to nie pozwala poczuć ci się komfortowo, moim zdaniem tylko tego można się uczepić.

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak widzisz, wszystko z twoją klimatyzacją jest ok. Być może przez dużą przeszkloną powierzchnię samochodu wpada zbyt wiele słońca i to nie pozwala poczuć ci się komfortowo, moim zdaniem tylko tego można się uczepić.

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

 

Ciekawy argument. Myślę, że nie jest to aż tak wielka powierzchnia. Jeździłem bardziej przeszklonymi samochodami i było zdecydowanie lepiej. Trzeba się przyzwyczaić i poczuć jak w Polonezie :) Ech, jak ja lubię te sentymentalne powroty do przeszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...