Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czujnik poziomu oleju a stan rzeczywisty


ahilles
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czy w waszych QQ jest różnica pomiędzy wskazaniem poziomu oleju na szafie a rzeczywistym wskazaniem na bagnecie. Zauważyłem u siebie iż zniknęła mi jedna kreska na wskaźniku graficznym i zastanawia mnie to że na bagnecie oleju nie ubyło od wymiany. Wada czujnika i błędne wskazania?? do tej pory było OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tak - francuska myśl technologiczna raz działa dobrze a raz własnym życiem.... najważniejsze to co na bagnecie a to jest tylko wskaźnik a nie miernik więc błędy dopuszczalne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tak - francuska myśl technologiczna raz działa dobrze a raz własnym życiem.... najważniejsze to co na bagnecie a to jest tylko wskaźnik a nie miernik więc błędy dopuszczalne .

No właśnie, Francuska technologia - ja w Peugeocie partnerze rozbiłem raz miskę olejową, olej cały pod samochodem,a po przekręceniu kluczyka na zapłon....stan oleju pełny :D Więc nie,nie wierzyłbym zbytnio tym czujnikom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest bo po 2 tyg wskaźnik pokazuje tyle samo co na początku :). Oczywiście kontrolowałem stan na bagnecie i tam nic nie drgnęło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

ja na elektronicznym mam o 2 kreski mniej - dolałem 100 ml i ani drgnęło rozumiem, że to wada elektroniki - bagnet wskazuje mi prawie 100 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik ma prawo sie zawiesić trzeba sprawdzać na bagnecie bo to jedyny miarodajny wskaźnik.

 

P.S. oczywiscie wszyscy wiedzą że sprawdza sie na zimnym odstanym silniku gdy auto stało na płaskim :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik ma prawo sie zawiesić trzeba sprawdzać na bagnecie bo to jedyny miarodajny wskaźnik.

 

P.S. oczywiscie wszyscy wiedzą że sprawdza sie na zimnym odstanym silniku gdy auto stało na płaskim :)

Są samochody, gdzie sprawdza się na gorącym, 5 minut po zgaszeniu silnika - trzeba zawsze sprawdzić instrukcję dobrze :-)

(wytłumaczenie jest proste - albo bagnet wchodzi do zbiornika, w którym ma być cały olej, stąd też mierzymy tylko na zimnym silniku gdy wszystko sobie spłynie na dół, albo bagnet mierzy ile jest oleju w momencie kiedy olej jest "w obiegu", więc w zbiorniczku na dole ma być tylko jakaś rezerwa. W takim samochodzie jak zmierzysz olej na zimnym silniku to zawsze będziesz miał pełny poziom, a podczas pracy silnik ci się zatrze :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam takiego silnika

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ja też, poproszę o przykład. Co nie zmienia faktu, że różnie piszą o pomiarze oleju :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też, poproszę o przykład. Co nie zmienia faktu, że różnie piszą o pomiarze oleju :)

Proszę bardzo, z moje własnej instrukcji do Mercedesa GLA - pomiar oleju wykonuje się:

- na płaskiej powierzchni

- po osiągnięciu temperatury operacyjnej(90C), 5 minut po zgaszeniu.

 

 

Tak samo widziałem instrukcje Toyoty(chyba Hillux?) która kazała sprawdzać olej tylko na rozgrzanym silniku. 

 

To oczywiście nie zmienia wcale faktu,że w QQ sprawdza się na zimnym - po prostu mówię tylko,że sprawdzamy instrukcję zanim zaglądamy pod maskę ;-)

 

NEUD39z.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pokazuje jak chce raz pokazuje 2 kreski raz pokazuje 3 a czasami nawet 4 się zdarzy. Na bagnecie jest samo dobrze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie pokazuje jak chce raz pokazuje 2 kreski raz pokazuje 3 a czasami nawet 4 się zdarzy. Na bagnecie jest samo dobrze :D

Witam Kolego......w zeszlym tygodniu zakupilem takie auto z przebiegiem 130 000. W ksiazkach i pod maska brak jakiejkolwiek informacji na temat zastosowanego oleju ...........na bagnecie przy zimnym silniku czarna kropla ponizej min. ......na kompie level OK....i co bys mi poradzil jako bardziej doswiadczony uzytkownik .....czym go zalac?.....w instrukcji 5w30 lub 5w40 ........a niektorzy twierdza ze lepiej polsyntetykiem 10w40 ze wzgledu na lancuch i zawory.....za ewentualna pomoc z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...