Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

kontrolka DPF nie gaśnie


Saint
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie, zaświeciła się i nie chce zgasnąć po jakiś 2 dniach zaświeciła się kontrolka silnika, smoczka trochę przegoniłem po trasie ale bez rezultatów. W serwisie stwierdzili błędy od DPFa. Wypalanie nie skutkuje więc byłby to już jego zgon? Czy też jest jeszcze jakiś sposób ożywienia (niekoniecznie wymianana na nowy)?

Niema żadnego spadku mocy, spalanie na pozomie jak wcześniej.

Edytowane przez Saint
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pytanie jakie błędy??? Zapchany? padł wtryskiwacz paliwa? któryś z czujników ciśnienia nie działa jak należy?

 

Przyczyn jest wiele. Niekoniecznie musi być już zabity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg,jakie błędy i czego konkretnie dotyczą,ile sadzy w filtrze w gramach i jakie ciśnienie różnicowe jeżeli faktycznie jest zabity filtr to można go odratować trzeba tylko mieć trochę umiejętności mechanicznych,kanał,inflator do zakładania opon ciężarowych i myjkę ciśnieniową ciśnienie min.200bar,filtr wykręcamy lub odcinamy śruby mocujące do rury wlotowej i wylotowej,wyciągamy najlepiej z czujnikami i na zewnątrz przy użyciu palnika podgrzewamy na zewnątrz gwinty nie grzejąc samego czujnika,jeżeli pójdzie to odkręcamy kluczem jeżeli zacznie się obracać to francuzem i wykręcamy,musimy to zrobić bo używamy inflatora i myjki która może przez przypadek zniszczyć któryś czujnik.Gdy pozbędziemy się czujników potrzebna będzie nam 2 osoba która trochę nas wspomoże w trzymaniu lub mocujemy w jakimś imadle i przystępujemy do czyszczenia zawsze od strony wylotowej z filtra nie wlotowej bo go jeszcze bardziej zabijemy,strzelamy z inflatora uszczelniając rurę jakąś szmatką żeby ciśnienie szło przez filtr a nie z powrotem,nie przeraź się pierwszego strzału z którego wypada z niego ok.pół łopaty ekologicznej sadzy każdy następny strzał to coraz mniej.Strzelamy do chwili gdy praktycznie nie będzie widać sadzy,teraz pora na kąpiel myjką najlepiej tylko z ciepłą wodą bez chemii,i znów od strony wylotowej myjemy aż do czasu wylatywania czystej wody,po myciu znów inflator i znów leci nam czarna smoła która się rozpuściła,powtarzamy te czynności aż będzie czysto mi zajęło samo mycie i dmuchanie ok.2 godz..Wkręcamy czujniki i filtr na miejsce kasujemy błędy i cieszymy się dalej praktycznie nowym filtrem całość operacji zajmuje ok 4godz..Nie stosować palników do wypalania sadzy bo topią wnętrze filtra,oraz agresywnej chemii do czyszczenia sadzy kominowej bo reaguje z metalami zawartymi w środku filtra i jeszcze gorzej do zapycha.Mi czyszczenie czyścikami do DPF aplikowanymi po wykręceniu czujnika przed filtrem nie przynosiło efektów więc najlepszą metodą jest ta opisana powyżej.Stosowałem ją w 3 samochodach z DPF które mają po czyszczeniu po 30.000km i brak złych objawów czy kontrolek ciśnienie róźnicowe spadało z 50-60mbar do 3-4mbar!!!! ale nie w X-ie chociaż też go mam ale jest po wycięciu DPF którego zapchał niedomykający się zawór EGR i walił sadzą tak że nie dawał rady jej samochód wypalić wyszło to dopiero jak się wycięło DPF bo tak nie było tego widać gdyż wszystko zostawało w filtrze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść DPF zgodnie z metodą wyżej po tym kasowanie i adaptacja DPF'u. Zobaczymy co będzie błędy oznaczają przerwaną procedurę wypalania wraz z nie możnością regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym przebiegu polecam sprawdzić EGR  bo trochę to dziwne że już się zabił filtr chyba że jeździłeś po samym mieście,proponuję podrzucić na próbę blaszkę pod dolot EGR i wyczyścić filtr DPF pojeździć efekty wyjdą za niedługi czas,po podrzuceniu blaszki zapali się za jakiś czas kontolka silnika ale nie odcina ona mocy i samochód jeździ normalnie więc bez obaw sprawdzone na moim samochodzie:)

Edytowane przez trucha0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym przebiegu polecam sprawdzić EGR  bo trochę to dziwne że już się zabił filtr chyba że jeździłeś po samym mieście,proponuję podrzucić na próbę blaszkę pod dolot EGR i wyczyścić filtr DPF pojeździć efekty wyjdą za niedługi czas,po podrzuceniu blaszki zapali się za jakiś czas kontolka silnika ale nie odcina ona mocy i samochód jeździ normalnie więc bez obaw sprawdzone na moim samochodzie:)

"Przy tym przebiegu"(ponad 100 tys.km)kiedy auto jeździ w koło komina to zywotnośc dpf-u ma juz mocno z górki.

Wiec jak najbardziej naturalne jest ,ze dpf nie domaga .

A tak w ogóle filtr czasteczek stałych ,kiedy auto przewaznie jeździ na krotkich odcinkach ,w ruchu miejskim a nie długie trasy to mniej wiecej 200 tys,km to jest jego max .zywotnośc.

W ASO mówili mi ,ze regenerowali w X-trailach Dpf-y ,które były całkowcie zapchane w autach jeszcze gwarancyjnych z przebiegami 15-30 tys.km..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Koledzy, kiedy zapala się lampka DPF czy wtedy gdy następuje samoczynny proces wypalania i należy wówczas przejechać odpowiednią ilość kilometrów z odpowiednimi obrotami czy wtedy gdy filtr jest już zapchany i należy go regenerować lub wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, pytam bo jeszcze nigdy mi się nie zapaliła a że jeżdżę głównie poza miastem i paliwa nie oszczędzam to chyba wypala się na bieżąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie miasto i nie dogrzany silnik najbardziej zapycha dpf, mój ma 210000 km przebiegu i kontrolka zaświeciła się 4 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, kiedy zapala się lampka DPF czy wtedy gdy następuje samoczynny proces wypalania i należy wówczas przejechać odpowiednią ilość kilometrów z odpowiednimi obrotami czy wtedy gdy filtr jest już zapchany i należy go regenerować lub wymienić?

Kiedy zapala sie kontrolka od filtra to jest informacja dla kierowcy ,ze rozpoczął sie proces wypalania filtra bo czujniki z filtra przekazały informacje do komputera o  różnicy cisnienia przed i za filtrem spowodowanego ograniczeniem przepływu spalin przez zgromadzone osady  w filtrze.

Informacja jest na tyle istotna dla kierowcy ,że wtedy nie powinno sie auta wyłaczac az do momentu kiedy kontrolka samoczynnie  zgasnie.

Wcale nie trzeba wtedy autem ruszac w trasę ,nawet i  lepiej zatrzymac sie i na postoju (szybciej nastepuje wypalanie)potrzymac auto na wyzszych obrotach (powyzej 3tys)aby silnik utrzymywał wysoka temp.celem wypalenie filtra.

Ale kiedy pomimo tego nie chce gasnąc a dodatek złego jeszcze zapali check egine to juz wtedy moze byc powód do zmartwień.

Pierwszy krok to wypalanie serwisowe .połaczone z wymiana oleju.Kiedy to przyniesie efekt jedynie na chwile to wtedy czas na decyzje:wymiana filtra lub jego usuniecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...