Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[R51] DPF nie jest wypalany. Skąd wziąć oryginalny soft ECU?


DziqDziq

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
posiadam Pathfindera R51 z roku 2007 z silnikem YD25DDTi. Kupiony od 2. właściciela półtora roku temu. Ileż to przygód z tym autem było... Historia jakich wiele, że auto w dobrym stanie, od znajomego itp, a tam głowica do wymiany, DPF do wymiany i takie tam różne pocieszne sytuacje. No, ale za to był chip tuning robiony przez któregoś z poprzednich właścicieli, także ze 190KM na 210KM wzrosła rzekomo. Fakt faktem, że jak wszystko działa, to auto ładnie ciągnie ;) 

Wkład w DPF był wymieniony w lutym 2019. Po wizycie u mechaników w grudniu 2019 (wymiana gwarancyjna wadliwego EGR, założonego niecały rok wcześniej, więc za free) auto straciło moc. Ponowna wizyta u zaufanych mechaników parę dni później, diagnoza: zapchany DPF. Wywołali z komputera procedurę wypalania, zrobili trasę, auto odzyskało moc.

Hipoteza: w ramach chip tuningu spowodowano że ECU "nie widzi" DPF i nie wywołuje samodzielnie procedury czyszczenia.

Rozwiązanie: wgrać oryginalny soft do ECU.

Moi mechanicy jednak nie robią takich rzeczy.

Zadzwoniłem do ASO, a tam "łoo panie komputer nowy trzeba". I trochę nie rozumiem dlaczego niby, skoro to ma być wgranie software... No ale może ASO nie może ot tak wgrywać softu? (choć pan stwierdził "no bo tam trzeba będzie wymienić komputer, zaprogramować", to może jednak mogą?)

W związku z powyższą historią mam 2 pytania:
1. Czy ktoś ma pomysł u kogo w Warszawie można by zdobyć oryginalny soft, albo czy może jakiś tuner by się podjął nie tyle podkręcenia mocy, co przywrócenia funkcji czyszczenia DPF?
2. Jak w ogóle w R51 powinno czyszczenie DPF się objawić? Pomarańczową kontrolkę na desce widzę tylko przy przekręceniu kluczyka. W trakcie jazdy nigdy mi się nie zapaliła, nigdy nie mrygała. Auto średnio co miesiąc robi 6x 100km po autostradzie + 100 km po mieście. Na autostradzie obroty rzędu ok 3000, długi czas jazdy, więc aż się prosi, żeby conieco wypalić. Natomiast zupełnie nie widziałem nigdy żadnego objawu działania procedury wypalania w moim aucie. Jak to powinno wyglądać?

PS. Przeszukałem forum w temacie i znalazłem podobny wątek https://forum.nissanklub.pl/topic/111878-wycięty-dpf-szukam-oryginalnego-pliku/. Tylko, że u mnie inny model auta, DPFa mam, ale kontrolka nigdy się nie świeci. Zatem sytuacja choć podobna (więc może moi mechanicy mają rację, że to kwestia softu w ECU), to trochę inna. Dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy wątek.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, bo trochę już cierpliwości brakuje i już chciało by się wyprowadzić do auto "na prostą" (i wymieniać tylko olej i inne eksploatacyjne graty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zapala się gdy jest zbyt duża różnica ciśnień pomiędzy czujnikami przed i za DPFem. 

Softu nie dostaniesz trzeba sklonować ECM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

Jak rozumiem im większa różnica ciśnień przed i za, tym większe zapchanie DPF.

Dziwne jest to, że nawet jak ostatnio stracił moc (i odzyskał po wypaleniu) to w żadnym momencie się nie zaświeciła.

Jak normalnie wszystko działa, to w jaki sposób kierowca "doświadcza", że auto wypala DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś robiony program w ECM dlatego pewnie olali kontrolkę od DPFu i wyłączyli wypalanie bo pewnie programu takiego nie mieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zrelacjonuję może jaki jest status sprawy.

Tak jak pisałem na początku - pierwszy kontakt z ASO przez telefon "łooo panie toż to nowy KOMPUTER trzeba". Nissan Odyssey w Warszawie.

Konsultowałem się tu i ówdzie, finalnie jednak moi mechanicy się poddali. Trudno. Znów uderzam do ASO, tym razem do Japan Motors. Konsultant przez telefon stwierdził, że temat trudny, ale zobaczą co się da. Dziś rano zostawiłem auto. Po 2 godzinach: "Oprogramowanie sterownika silnika zaktualizowano do najnowszej wersji, proszę odebrać auto". Koszt: 299 PLN, po stawce za roboczogodzinę serwisanta. Dopytałem przez telefon serwisanta, czy już ECU widzi DPF i potwierdził, że na komputerze podczas jazdy testowej stwierdził że widać temperaturę DPF i ciśnienie przed i za. Wygląda na to że jest progres. Dostałem też papierek z informacją o wersji softu.

Faktycznie auto zachowuje się inaczej - ma mniejszy moment i moc, jest nieco cichsze. W sumie spodziewałem się tego - wszak zależało mi żeby wywalić zmodyfikowaną konfigurację. Zatem realnie cośtam się zadziało. Niestety na moim module ELM 327 z programikiem Torque Pro nie widzę parametrów DPF, tak jak i nie widziałem ich wcześniej. Możliwe że to jednak wina interfejsu i pozosaje mieć nadzieję że otrzymałem informację zgodną z prawdą (że podczas jazdy DPF był monitorowany). Jeszcze pojadę "na komputer" do swoich mechaników i zobaczę jak u nich to wygląda.

W sumie nie wiem czy to rozwiązuje definitywnie mój problem. Jedno jest pewne - ASO może wgrać soft do ECU i ani nie kosztuje to majątku ani nie jest jakieś mega trudne. 

Także ten... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, ma to sens.

Czy może kojarzysz jakieś urządzenie na OBD2, które by czytało parametry DPF (temp, ciśnienie za i przed)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...