Felson Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Witam Moja Micra zaczyna miewać problemy z odpaleniem. Podejrzewam rozrusznik, który czasem ledwo kręci, mimo sprawnego akumulatora. Chcę go wymontowac i rozebrać, jesli będzie konieczne oddac do regeneracji. Zlokalizowałem go z tyłu silnika, pod kolektorem wlotowym. Proszę o szybką podpowiedź, jak się do niego najłatwiej dostać: od góry demontując akumulator, dolot i osłonę filtra powietrza, czy jednak od dołu auta? Silnik 1.0 2001 rok (60KM) Pozdrawiam. Sam odpowiem dla potomnych Trzeba dostać się zarówno z góry jak i z dołu. Rozrusznik przykręcony jest dwiema śrubami (klucz 14), a do niego przykręcone są nakrętkami dwa przewody zasilające (klucze 12 i 10), Jedna ze śrub mocujących jest dostepna z góry, należy zaatakować ją od strony kierowcy, trzeba wcześniej wymontować akumulator i rurę dolotu, dostęp taki sobie. Śruba przechodzi przez kołnierz skrzyni biegów i silnika. Uwaga są dwie tuż obok siebie, właściwa to ta bliżej ściany grodziowej. Drugą ze śrub atakujemy od dołu, dostęp jest bardzo słaby Również od dołu odkręcamy nakrętki mocujące przewody i wyjmujemy rozrusznik. Do zamontowania przydaje się pomoc. Rozrusznik wkłada się od dołu, na wyczucie i fajnie jak ktoś z góry pomoże i złapie go górną śrubą mocującą, następnie łapie się dolną i zrobione. Generalnie robota prosta, tylko dostęp do dolnej śruby jest bardzo kiepski. BTW. U mnie pomogła wymiana szczotek, bo były mocno wytarte. Koszt 30 zł. Teraz rozrusznik kręci niczym młynek do kawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.