sebastiw Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Hej, w moim P12 z dość sporym przebiegiem (nie całe 400 kkm) problem z piciem oleju jest zapewne trochę większy niż u większości z Was... myślę, że pije nawet 0,2-0,3 litra na 1000km, mimo braku wycieków etc. Z racji tego, że robię rocznie min. 25 kkm to tych dolewek jest sporo. No, ale nie o tym... dotychczas bolid jeździł na Motul'u, ale to drogi specyfik i rozważam jego zmianę, np. na Shell o tej samej lepkości, czyli 10w-40 Motul na Shell 10w-40, co ograniczy wydatki na dolewki ;-) Jak myślicie, zepsuje coś, gdy przy najbliższej wymianie oleju zmienię olej na Shell i już taki będę stosować? czy nie kombinować i zostać z Motulem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Śmiało możesz dokonać zamiany, czasami ekonomia musi wziąć górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Bez bólu możesz zmienić olej na inny, tak samo jak i można zmieniać klasy lepkościowe i przejść z 10W na 5W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2015 przejście z 10W na 5W raczej skończy się powodzią z silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2015 (edytowane) Jak najbardziej można przejść z 10W, a nawet 15W na 5W. Trzeba tylko wypłukać silnik. Nie wspominam już o fakcie, że ta klasa oleju musi być zgodna ze specyfikacjami podanymi przez producenta. Edytowane 1 Sierpnia 2015 przez draby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 (edytowane) Sebastiw ja jakoś przeszedłem z 10W na 5W i jakoś nic się nie stało, co więcej zrobiłem płukankę, po której silnik powinien mi się rozlecieć, a jakoś tego nie zrobił..... Edytowane 2 Sierpnia 2015 przez _Janusz_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Spoko, ale obawiam się, że przy przebiegu mojego silnika to może być ryzykowne ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Ja na 5W zmieniłem mając 240kkm na blacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Ryzyk fizyk, koledzy się wypowiedzieli, że można i nic się nie stanie ale decyzja należy do Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Nie widzę potrzeby takiej zmiany, chodzi mi tylko o przejście z Motula na tańszy, dobry olej - Shell lub Mobile One. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Toteż piszę, że decyzja należy wyłącznie do Ciebie, a czy wlejesz ten czy ten silnik pracował będzie tak samo tylko jeden będzie droższy a drugi tańszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Na oleju nie ma co oszczędzać. Mobila to nie to samo co Mobil1, co nie zmienia faktu, że nie jest to olej najwyższych lotów...... Zamiast Mobila/Shella zastanowiłbym się na Liqui Moly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Kolega jeździł na Motulu i chce się przerzucić na coś tańszego, więc jaki sens ma Liqui Moly, który jest jeszcze droższy? Poza tym Mobil to niezły olej. Na pewno lepszy od Castrola, Lotosa, czy Orlenu Śmiało mogę go polecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 (edytowane) O przepraszam Januszu ale grzeszysz pisząc że Mobil1 nie ma oleju najwyższych lotów ! Nikt z konkurencji, nie ma w ofercie sprzedaży takiego KOMPLETNEGO o takich za***istych parametrach oleju jak Mobil1 Peak Life 5W50 Draby Mobil 1 jest i lepszy od Totala ,Elfa,Shella,Liqui Moly,i tak dalej ........................... Edytowane 3 Sierpnia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Edek nie zaczynaj. Mobil1 5W50 to przeciętny olej i w dodatku hydrokrak.... I nie pisz, że 5W50 to balsam, bo to Ty będziesz grzeszył. 5W50 od Mobila to papier ścierny o gradacji 4000....... Mobil1 lepszy od LM - no proszę, nie bądź śmieszny....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Zostanę przy motulu, po prostu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 L&M to wielka ściema reklamowa Dziwne olej który ponad przeciętnie smaruje, porównywać do papieru ściernego 4000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wostok Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Ja leje Motula 6100. Od wymiany do wymiany nie ubywa i jest praktycznie czysty a cały rok jezdziłem po mieście tylko. W dotyku jest bardziej "miękki" niż np Mobil1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 nic nie pije? :-O pozazdrościć... ile autko przejechało km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wostok Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Coś koło 190 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 U mnie przebieg 180 kkm i też potrafi te 0,3 - 0,5 na 1000 km zjeść. Ja przeszedłem na olej LOTOS 10W40. Jeździ tak już około pół roku. Wcześniej był Shell, pełny syntetyk, później Castrol pół syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wostok Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Po 8000 zmieniłem z Motula 6100 na Motula 6100. Olej czysty. Przebieg 5000 miasto 3000 to trasy. Zeszło prawie 4 L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Po przepracowaniu oleju przez 8000 km zlałeś czysty olej??? Ja też zmieniam olej z Mobila1 na Mobil1 co 8000km czasem mniej Ale zawsze zlewam czarny przepracowany olej ,olej który czyści silnik a nie w nim tylko pływa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Ja też zauważam na bagnecie, że motul mimo przejechanych kkm jest prawie czysty, ciekawe... Wostok - 4litry? do 1.8 wchodzi ledwie 2,7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 (edytowane) Sebastian nie czytasz opisów Wostok ma Engine 2.0L Ludzie jeśli olej po przebiegu 8000 tysięcy zlewacie czysty to cały syf zostaje w silniku i wszystko jest uwalone nagarem !!!!! Olej musi czyścić silnik i pochłaniać produkty spalania im bardziej brudny spuszczacie z silników tym lepiej dla silnika!!!!! Motul motul dziękuje za taki olej co nie czyści, w silniku zawsze powstają zanieczyszczenia bo jest spalanie!! Proszę Dlatego leje i lać będę finezyjną konstrukcje chemiczną jaką jest Peak Life Edytowane 7 Sierpnia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.