Gość Portejbl Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Witam jestem posiadaczem Nissana Almery N15 w wersji SR. Mam pewne pytanie. Mianowicie poprzedni właściciel wyciął środkowy tłumik i wspawał zwykłą rurkę przez co wydaje z siebie strzały i terkotanie przy puszczeniu nogi z gazu. Dlatego rozmyślam nad kupnem nowego tłumika końcowego coś w stylu większej tuby Ktoś coś testuje i poleca ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Tłumik środkowy jest to tłumik komorowy, rezonansowo-absorbcyjno-rozprężny i z tej to przyczyny jak się można domyśleć ma duże opory przepływu. Usuwając tłumik środkowy likwiduje się komorę rozprężną, która ma za zadanie wytwarzać w wydechu podciśnienie, częś fali podciśnienia wraca do silnika i wysysa, w momencie gdy zawór jest jeszcze otwarty, resztę spalin Wspawanie rury spowodowało zmniejszenie oporu przepływu spalin, dlatego auto zachowuje się tak a nie inaczej. Auto mogło zyskać trochę na mocy a jednocześnie stać się głośniejsze ale niekoniecznie. By temu zapobiec trzeba wspawać coś w zamian, by przejęło jego rolę, albo metodą prób i błędów dokonać zmian, takiego stanu rzeczy, montując odpowiedni tłumik końcowy. Fachowcy od tłumików potrafią przeliczyć wszelkie za i przeciw i określić jaki tłumik końcowy da oczekiwany efekt, albo jak pisałem, metoda prób i błędów, kombinować samemu by efekt końcowy był zadowalający. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.