wacek87 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Witam, Panowie i ewentualnie Panie o ile są, mam problem z Primerą. Sytuacja wygląda tak, że kiedyś samochód zgasł i silnika już nie udało się uruchomić po mojej diagnostyce wyszło, że padł moduł (czujnik hallotronowy) wbudowany w aparat. Zakupiłem regenerowany kompletny aparat z 2-letnią gwarancją. Po roku sytuacja się powtórzyła tzn, auto czasami podczas trasy zaczynało się dławić i nie reagowało na pedał przyspieszenia, w końcu silnik zgasł i nie odpalił. Na szczęście stało się to blisko zaprzyjaźnionego mechanika, który pomógł zaholować auto do domu i przy okazji sprawdziliśmy iskrę, której oczywiście nie było. Wysłałem aparat zapłonowy na reklamację, dzisiaj dostałem nową część i co ? silnik nie uruchomiłem. Chciałbym się upewnić czy dobrze postąpiłem mianowicie podłączając przewody zapłonowe, nie jestem pewien czy dobrze to zrobiłem: cylindry liczymy od łańcucha rozrządu 1 2 3 4 ? Na cewce mam numerki 1234 czyli podłączam 1 cylinder z 1 na cewce itd ? Czy muszę ustawiać GMP dla 1 cylindra na wale korbowym skoro samochód cały czas stał w miejscu po wymontowaniu aparatu ? Czy czasem przewody nie powinny być podłączone jak na załączonym rysunku ? Czy sprawdzić jeszcze iskrę ? Podejrzewam jeszcze immobilizer. Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Witam kolejność zapłonu to 1342 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek87 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Podłączyłem jeszcze raz przewody WN wg kolejności 1342, niestety auto nadal nie odpala, iskrę również sprawdziłem. Wygląda na to, że coś się stało z immo, nie daje uruchomić silnika. Gdzie w P11 znajduje się moduł immobilizera ? (aparat patrząc z przodu) 1 2 3 4 Prosiłbym o zdjęcie (komory silnika od strony aparatu zapłonowego) podłączenia przewodów WN do aparatu, chciałbym się upewnić czy dobrze podłączyłem. Gdzie znajduje się czujnik położenia wału, przy kole zamachowym czy w głowicy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskr5 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 U mnie jest 4 2 3 1 Licząc oczywiście od rozrządu . Między drugim a czwartym jest odpowietrzenie kopułki tak dla sprecyzowania ( ten wystający bolec ). Co do czujnika wału nie ma go ani w głowicy, ani przy kole zamachowym. Jest on od strony rozrządu za kołem pasowym i bierze sygnał z wieńca fonicznego na wale korbowym. Czujnik wałka rozrządu jest umieszczony w aparacie zapłonowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek87 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Oskar dzięki za zdjęcie. Czy w tych silnikach nie ma czasem 2 rodzai aparatów ? Ja mam bodajże Hitachi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.