Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[p11, 2.0TD] Wyciek płynu chłodzącego spod pompy wtryskowej.


Loopezik

Recommended Posts

Witam ;)

Zagotowałem ostatnio swój silnik, czego nie zauważyłem :/ Dopiero jak wysiadłem i zobaczyłem powiększającą się kałużę pod samochodem kapnałem się, że coś jest nie tak... Po otwarciu maski okazało się, że ostro się leje płyn z okolic bloku silnika pomiędzy pompą wtryskową a rozrusznikiem (nie udało mi się dokładnie zobaczyć skąd to...). Dolałem wody do zbiorniczka, ale silnik jej nie "pobrał" i jednocześnie nadal się oczywiście grzał... Pomyślałem, że zablokował się termostat, wymienilłem, ale nie pomogło... dalej się lało... więc go zalałem do pełna wodą, zacząłem grzać i jak na złość już nie pociekło. Pojeździłem tak ostatnie 2 tygodnie, niby było ok, nie grzał się, ale ostatnio znowu nagle poszła temperatura, woda wyciekła tym samym miejscem i jestem w czarnej ... Mechanik wymontował termostat i kazał tak jeździć i obserwować. Wyraźnie mi to wyglądało, jakby nie do końca duży obieg wody był "drożny" i ciśnienie wody w silniku po rozgrzaniu mi tę wodę "wywalało".

W zbiorniczku nic nie bulgocze.

Link to comment
Share on other sites

W przypadku braku płynu w układzie dolewa się go do chłodnicy A nie do zbiorniczka wyrównawczego. Oczwiwiście w nim również trzeba zachować odpowiedni poziom.

Jak miał byś nie drożny drugi obieg, to tak samo jak byś miał zamknięty termostat. Ciśnienie będzie takie samo. Ciśnienie w układzie to ok 1.1bara, które reguluje korek na chłodnicy.

pomiędzy pompą a rozrusznikiem idzie wąż z chłodnicy do pompy wody. Jego sprawdź w pierwszej kolejności. Drugi podejązny to może być chłodniczka oleju przy filtrze oleju. W gorszym wypadku może być wyciek spod uszczelki głowicy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Na szczęście okazało się, że to tylko jakiś wąż pod pompą ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...