Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Kampania w J11 1.6 dig-t: naprawy Fazy zaworow silnika


gregson

Recommended Posts

Moj QQ przeszedl wlasnie w serwisie ta naprawe (kampania BCP-NES-15-004). Nissan pisze, ze "zostal zidentyfikowany problem polegajacy na tym, ze fazy zaworow silnika 1.6dig-t moga dzialac niezgodnie z zamierzeniami. Powodowac to moze szarpanie i niestabilnosc podczas przyspieszania w specyficznych warunkach".

Po dobiorze auta mam wrazenie, ze teraz silnik jest glosniejszy, latwiej-szybciej wchodzi na wysokie obroty. Moze byc to spowodowane ta naprawa? Czy to tylko moje nieuzasadnione wrazenie?

 

W salonie dostalem informacje, ze ingerencja w silnik nie powinna byc przeze mnie w jakikolwiek sposob odczuwalna.

Link to comment
Share on other sites

O problemach z łańcuchami rozrządu w tym silniku rozpisywali się swego czasu ludki na zachodnich forach (np. TUTAJ).

Jak widać problem może występować nadal, a Nissanowi to lotto. :angry:

Link to comment
Share on other sites

tyle tylko ,że silnik 1.6DIG-T w JUKE i 1.6DIG-T w QQ to są 2 inne silniki z tego co wiem ( ten w JUKE trochę bardziej zaawansowany i nie chodzi to o moc silnika) opisowo w cennikach itd niby to samo ale nie do końca tak jest w rzeczywistości

Link to comment
Share on other sites

Powiedzmy, że tak jest. ;)

To tak jak 1.2 DIG-T i 1.2 TCe, to różne silniki. ;)

Można bronić Nissana, bo ze zużywającymi się przedwcześnie łańcuchami rozrządu boryka się cały szereg producentów.

Wystarczy choćby wspomnieć o "słynnych" volkswagenowskich silnikach TSI.

W USA jednak Nissan dał szczególnie popalić użytkownikom, bo jakiś czas temu złożyli pozew zbiorowy związany z tym tematem - TUTAJ.

Link to comment
Share on other sites

Dzis jezdzac po miescie mialem wrazenie, ze ostatnia ingerencja w silnik spowodowala znaczny spadek mocy silnika. Musze go naprawde krecic do 3.5-4tys zeby sie zaczal rozpedzac... :devil:

Pamietam, ze poprzednio tak nie bylo. Niestety do serwisu nie moge jechac bo teraz do pracy znowu jade. Ale po powrocie bede musial znowu serwis odwiedzic bo bo to juz nie jest ten sam silnik co byl poprzednio.

Juz mysle, zeby go na hamownie wziac i sprawdzic ile on teraz mocy ma -ale to po powrocie dopiero.

Link to comment
Share on other sites

A dokuczliwe świsty powietrza, o których wcześniej wspominałeś szanowny Gregsonie serwis okiełznał?

Link to comment
Share on other sites

No wlasnie u mnie nie ma swistow powietrza ale jest ogolny szum. Niestety jest tak samo, zadnej poprawy. Z tego co wiem byly uszczelniane lusterka, ale u mnue chyba jest inny problem. Szum jak byl tak pozostal. Do tego doszla glosna praca silnika. Coraz bardziej mnie juz ten samochod irytuje.

Link to comment
Share on other sites

Coś te nasze serwisy "nie teges" skoro nie potrafią sobie poradzić z tak prostymi, wydawać by się mogło, problemami. :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...