Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[k11] olej skrzyni biegów - PILNE


ori831

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

planuję długą podróż swoja 19 letnią Micrunią ponad 2000km. Potrzebują sprawdzić olej w skrzyni biegów. Próbowałem przez linkę prędkościomierza ale nie mogę odkręcić tej plastikowej nakrętki ( kręci się razem z linką ) Ktoś podpowie jak to odkręcić lub w jaki inny sposób sprawdzić olej??

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju w skrzyni biegów sprawdza się przez otwór którym olej się nalewa. Ustawiasz auto na równym podłożu odkręcasz korek wlewu oleju i dolewając olej przeznaczony do skrzyni biegów uzupełnisz jego ewentualne braki a zarazem ustalasz jego właściwy poziom. Gdy olej zacznie się przelewać przez otwór odczekujesz aż przestaje się wylewać zakręcasz korek i jest po sprawie. Nie sadzę, że w Twoim aucie jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TESTER1956  akurat w Micrach olej wlewa i sprawdza się właśnie tam gdzie wchodzi linka od prędkościomierza

 

dokładny opis jest tu:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/99374-micra-k11-olej-w-skrzyni-bieg%C3%B3w-wymiana/?do=findComment&comment=1048499

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TESTER1956  akurat w Micrach olej wlewa i sprawdza się właśnie tam gdzie wchodzi linka od prędkościomierza

 

dokładny opis jest tu:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/99374-micra-k11-olej-w-skrzyni-bieg%C3%B3w-wymiana/?do=findComment&comment=1048499

 

 

no dobrze odkręciłem tą małą srubkę i co dalej?. próbowałem ruszyć tym na boki żeby wyciągnąć zębnik i automatycznie oderwało mi się to uszko przez które przechodziła mała śrubka ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przepadku powinno się do góry pociągnąć zdecydowanie a może nawet szarpnąć ale nie na boki bo efekt będzie taki jak u Ciebie się przydarzyło. Znacznie łatwiejszy jest jednak sposób który ja opisywałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety skrzynia w 1.0 przed liftem nie ma korka wlewu, a jedynie spustowy na spodzie skrzyni. Olej sprawdza się i uzupełnia przez otwór na czujnik prędkościomierza.

W pózniejszych 1.0 (na pewno u mnie, czyli po 2000) oraz w 1,3 i 1,4 jest osobny korek wlewu od strony chłodnicy i spustowy od strony lewego błotnika.

 

Ori831, pozostaje Ci ciągnąć zębnik do góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...