Gość Tomiszu Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 mam taki problem.. nie załączał mi się wentylator.. temperatura rosła (nie dochodziła do czerwonego) a po włączeniu ogrzewania spadała.. chłodnica była jednakowo ciepła u góry i dołu.. więc wyeliminowałem czujnik temperatury jak i termostat.. został czujnik wentylatora. dziś pojechałem zakupiłem takowy oryginalny i poprosiłem o wymianę.. mechanik wymienił włączyłem autko i czekam. temperatura wzrosła a wentylator jak nie chodził tak nie chodzi.. mechanik oznajmił mi rzecz następującą. że mam przedmuchy spod uszczelki głowicy i przez to za duże ciśnienie w układzie chłodzenia a pod czujnik musiał podejść jakiś bombel ?? :? od siebie powiem że nie zauważyłem nierównej pracy silnika lub spadku mocy... i teraz pytanie.. czy faktycznie mogę mieć wydmuchaną uszczelkę ,czy też po prostu warsztat chce sobie na mnie zarobić ?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 zobacz czy w zbiorniczku wyrownawczym nie ma oleju, bo jest to klasyczny objaw przepalonej uszczelki, poczatkowo tez mi skakala temp z powodu termostatu pod samo czerwone i nic sie nie stalo, narazie nie ufalbym mechanikowi zbyt pochopnie :x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomiszu Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 płyn wygląda na troszkę zamulony ale... raczej bez oleju. słyszałem że przy uszczelce byłby ubytek cieczy a takowego niema.. bombelków też nie ma w wyrównawczym a te podobno też się pojawiają.. hmmm termostat.. wydaje mi się że chłodnica jest równo nagrzana ale... a jak Tobie skakała temperatura przy termostacie to jak włączyłeś ogrzewanie to spadała ??? pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 tak, grzanie na maxa i temp spadala, ale to nie ma zadnego zwiazku z uszkodzonym termostatem bo np przy paleniu gum tez sie tak robi zeby odprowadzac cieplo z silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomiszu Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 troszkę męczący bo gorącooooooooo w środku a szyby opuszczone przy 150 to niefajna sprawa.. a myślisz raczej że to czego może być wina ??? jednak termostat czy jakieś inne propozycje?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 sam pisales ze sie nie wlacza wentylator, oprocz tego moze to byc termostat, to jest ok 80 zeta z wymiana wiec duzo mniej niz za rozbieranie silnika i nowa uszczelke :roll: no ale najpierw wypadalo by uruchomic ten wentylator, moze sie zepsul wlacznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seba7207 Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 Ja bym zaczął od sprawdzenia czy po podaniu zasilania na silnik wentylatora zaczyna kręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 Moze być też pompa wody, spotkałem się z przypatkiem że na wirniku niebyło piórek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomiszu Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 sprawdzałem na krótko chodzi.. czujnik tez wymieniony... a nie załącza się :? pompa wody.. no o tym nie pomyślałem... a jest jakaś stosunkowo bezinwazyjna metoda sprawdzenia pompy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 przy odkręconym korku chłodnicy i dodaniu gazu powinien na moment obnizyć sie poziom płynu w/w wymienionym przypadku tego nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomiszu Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 jutro rano sprawdzę mam już troszkę informacji i wszystkie wiążą się z reakcją chłodnicy.. 1) jeżeli w wyrównawczym będą bąbelki powietrza to prawdopodobnie uszczelka 2) jeżeli w wyrównawczym będzie olej - j/w 3) jeżeli poziom płynu w chłodnicy nie opadnie po dodaniu gazu - prawdopodobnie pompa wody.. chyba że ma ktoś jeszcze jakiś pomysł dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 ale co ma pompa h2o do włączania wentylatora jak gość piszę, że hłodnica jest ciepła i na wsaźniku też jest temperatura. może trzeba poszukać w obwodzie elektrycznym wentylatora. bo z tego co przeczytałem to silnik działa to trzeba teraz poszukać we wiązce czy coś nie jest zaśniedziałe abo cosik innego. Jokoś popma mi do tego nie pasuje. Pozatym dałeś 12V na webtylator czy połączyłeś kable z czujnika :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 przekaźnik wentylatora? tylko nie wiem, czy w tym modelu jest takie cuś, ale w Toyocie miałem i dokładnie podobne objawy - wymiana przekaźnika załatwiła sprawę.. sprawdx jaka jest rezystancja czyjnika na ciepłym i zimnym silniku - czy się zmienia? - jesli tak to czujnik widzi zmianę temeratury - odpada bąbel powietrza, no i nie jest uszkodzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomiszu Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 po prostu jak odpiołem kostkę od czujnika to za pomocą kawałka kabla zwarłem na krótko.. i wtedy się włączył.. co do rezystancji to nie bardzo sprawdzę bo po pierwsze nie mam czym a po drugie zielonego pojęcia nie mam jakie powinny być (lub nie być) różnice.. więc teraz myślę tak.. sprawdziłem katalogowo.. temperatura otwarcia termostatu to 82 oC z tego co wiem czerwone pole to zaczyna się około 90 oc wskazówka zatrzymuje się niedaleko czerwonego więc prawdopodobnie termostat się otwiera.. na logikę czujnik wentylatora jest umieszczony w "większym" obwodzie więc wentylator może się załączyć dopiero po otwarciu termostatu.. ale nie pasuje mi tu jedna rzecz.. mojemu znajomemu w p10 wentylator włącza się około połowy więc zdecydowanie wcześniej niż otwarcie termostatu.. czyli coś nie tak.. więc może przekłamuje czujnik temperatury ?? działać działa bo po włączeniu ogrzewania temperatura spada ale może przekłamywać "w górę" co o tym myślicie ?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość primeraW10 Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 na 90 % termostat ( nie otwiera) wyciagnij go wogole i zobaczysz ze bedzie sie grzal powoli i nie dojdzie do polowy skali (chyba ze bedziesz grzal podczas postoju) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.