Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] uszczelka pod głowicą ???


Guest Tomiszu
 Share

Recommended Posts

Guest Tomiszu

mam taki problem..

nie załączał mi się wentylator..

temperatura rosła (nie dochodziła do czerwonego) a po włączeniu ogrzewania spadała.. chłodnica była jednakowo ciepła u góry i dołu..

więc wyeliminowałem czujnik temperatury jak i termostat..

został czujnik wentylatora.

dziś pojechałem zakupiłem takowy oryginalny i poprosiłem o wymianę..

 

mechanik wymienił włączyłem autko i czekam.

temperatura wzrosła a wentylator jak nie chodził tak nie chodzi..

 

mechanik oznajmił mi rzecz następującą.

 

że mam przedmuchy spod uszczelki głowicy i przez to za duże ciśnienie w układzie chłodzenia a pod czujnik musiał podejść jakiś bombel ?? :?

 

od siebie powiem że nie zauważyłem nierównej pracy silnika lub spadku mocy...

 

i teraz pytanie..

 

czy faktycznie mogę mieć wydmuchaną uszczelkę ,czy też po prostu warsztat chce sobie na mnie zarobić ??

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

zobacz czy w zbiorniczku wyrownawczym nie ma oleju, bo jest to klasyczny objaw przepalonej uszczelki, poczatkowo tez mi skakala temp z powodu termostatu pod samo czerwone i nic sie nie stalo, narazie nie ufalbym mechanikowi zbyt pochopnie :x

Link to comment
Share on other sites

Guest Tomiszu

płyn wygląda na troszkę zamulony ale...

raczej bez oleju.

słyszałem że przy uszczelce byłby ubytek cieczy a takowego niema..

bombelków też nie ma w wyrównawczym a te podobno też się pojawiają..

 

hmmm termostat..

wydaje mi się że chłodnica jest równo nagrzana ale...

a jak Tobie skakała temperatura przy termostacie to jak włączyłeś ogrzewanie to spadała ???

 

pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

tak, grzanie na maxa i temp spadala, ale to nie ma zadnego zwiazku z uszkodzonym termostatem bo np przy paleniu gum tez sie tak robi zeby odprowadzac cieplo z silnika

Link to comment
Share on other sites

Guest Tomiszu

troszkę męczący bo gorącooooooooo w środku a szyby opuszczone przy 150 to niefajna sprawa..

 

a myślisz raczej że to czego może być wina ???

jednak termostat czy jakieś inne propozycje??

Link to comment
Share on other sites

sam pisales ze sie nie wlacza wentylator, oprocz tego moze to byc termostat, to jest ok 80 zeta z wymiana wiec duzo mniej niz za rozbieranie silnika i nowa uszczelke :roll: no ale najpierw wypadalo by uruchomic ten wentylator, moze sie zepsul wlacznik

Link to comment
Share on other sites

Guest Tomiszu

sprawdzałem na krótko chodzi..

czujnik tez wymieniony...

 

a nie załącza się :?

 

pompa wody.. no o tym nie pomyślałem...

a jest jakaś stosunkowo bezinwazyjna metoda sprawdzenia pompy?

Link to comment
Share on other sites

Guest Tomiszu

jutro rano sprawdzę :D

 

mam już troszkę informacji i wszystkie wiążą się z reakcją chłodnicy..

 

1) jeżeli w wyrównawczym będą bąbelki powietrza to prawdopodobnie uszczelka

2) jeżeli w wyrównawczym będzie olej - j/w

3) jeżeli poziom płynu w chłodnicy nie opadnie po dodaniu gazu - prawdopodobnie pompa wody..

 

chyba że ma ktoś jeszcze jakiś pomysł :)

 

dzięki i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ale co ma pompa h2o do włączania wentylatora jak gość piszę, że hłodnica jest ciepła i na wsaźniku też jest temperatura. może trzeba poszukać w obwodzie elektrycznym wentylatora. bo z tego co przeczytałem to silnik działa to trzeba teraz poszukać we wiązce czy coś nie jest zaśniedziałe abo cosik innego. Jokoś popma mi do tego nie pasuje. Pozatym dałeś 12V na webtylator czy połączyłeś kable z czujnika :?:

Link to comment
Share on other sites

przekaźnik wentylatora? tylko nie wiem, czy w tym modelu jest takie cuś, ale w Toyocie miałem i dokładnie podobne objawy - wymiana przekaźnika załatwiła sprawę..

sprawdx jaka jest rezystancja czyjnika na ciepłym i zimnym silniku - czy się zmienia? - jesli tak to czujnik widzi zmianę temeratury - odpada bąbel powietrza, no i nie jest uszkodzony.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tomiszu

po prostu jak odpiołem kostkę od czujnika to za pomocą kawałka kabla zwarłem na krótko..

 

i wtedy się włączył..

 

co do rezystancji to nie bardzo sprawdzę bo po pierwsze nie mam czym a po drugie zielonego pojęcia nie mam jakie powinny być (lub nie być) różnice..

 

więc teraz myślę tak..

sprawdziłem katalogowo..

temperatura otwarcia termostatu to 82 oC

z tego co wiem czerwone pole to zaczyna się około 90 oc

wskazówka zatrzymuje się niedaleko czerwonego więc prawdopodobnie termostat się otwiera.. na logikę czujnik wentylatora jest umieszczony w "większym" obwodzie więc wentylator może się załączyć dopiero po otwarciu termostatu..

 

ale nie pasuje mi tu jedna rzecz..

mojemu znajomemu w p10 wentylator włącza się około połowy

więc zdecydowanie wcześniej niż otwarcie termostatu..

czyli coś nie tak..

 

więc może przekłamuje czujnik temperatury ??

działać działa bo po włączeniu ogrzewania temperatura spada

ale może przekłamywać "w górę"

co o tym myślicie ??

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

na 90 % termostat ( nie otwiera) wyciagnij go wogole i zobaczysz ze bedzie sie grzal powoli i nie dojdzie do polowy skali (chyba ze bedziesz grzal podczas postoju)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...