kolbek Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 (edytowane) Witam Wszystkich forumowiczów. Jestem posiadaczem Primery 2003 rok silnik QR20DE 2.0 16V benzyna 140km. Kupiłem go 3 miesiace temu i od tego czasu borykam się z problemem drgań. Objawy: - samochód drga nieregularnie (cos jakby delikatne szarpanie, wypadanie zapłonu), - drgania czuć w samochodzie i są widoczne na silniku, - dodatkowo wydaje mi się że samochód ma mało mocy - jeżdziłem ostatnio 1.9 TDI golf 3 90KM i w porównaniu do mojego samochodu to szatan , - samochód jestem w stanie bez problemu rozbujac do 150 km/h ale chwile to trwa, -posiadam miesieczna instalacje gazową montowana u Pana Pawła we Wrocławiu V-GAZ - opisane usterki dzieją się zarówno na Pb i LPG - bez róznicy - nie ma takze róznicy czy silnik jest ciepły czy zimny - pozatym trzyma ładnie temperature - dodatkowo lubi szarpnąć przy zmianie biegów - czesto nie jestem w stanie płynnie zmieniać niskich biegów 1,2,3 - drgania nie znikają po wciśnięciu sprzęgła - żuzycie paliwa w normie - trasa 120km/h 9,5L lpg, 8L Pb Co zrobiłem: - zrobiłęm błyskowe zczytywanie błędów - nic nie wykazuje - zmieniłem świece na denso - wcześniejsze NGK miały kolor miodowy, obecne takze taki kolor mają (po 2tys km) - wymiana filtrów zaraz po kupnie samochodu - padło podejrzenie na cewki - kupiłem 2 uzywane podmieniałem w różnych kombinacjach, bez zmian - następny w kolejnosci przepływomierz (biała farba na śróbkach - ktos coś serwisował) w środku czyściutki - w między czasie wymieniłem sprzęgło - komplet (203 tys km - mogłem jeszcze pojeżdzic ale dla własnego komfortu wymieniłem I dalej nie mam pomysłow... Czy ktoś miał podobny przypadek? Jakaś wskazówka? PS: nie zakładam nowego tematu napisze usterki które mi się przytrafiły i już je naprawiłem: - kamera cofania włącza się podczas jazdy do przodu - usterka - brak masy na tylniej lewej lampie - drucik do śruby - klimatyzacja nie startuje, sprezarka ok, czynnik ok, bezpieczniki ok, - zaśniedziały pin we wtyczne czujnika klimatyzacji - niebieski kabel. - po nagrzaniu ruszajac na półsprzęgle słyszałem ryk łosia spod maski - docisk niedomagał - wymiana kompletu sprzęgła - podczas odpalania obroty spadały do 300 i wracały już norlamnie do 800+, jakis gamoń niedokręcił obejmy przed przepustnicą - lewe powietrze Edytowane 6 Września 2015 przez kolbek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 Mierzyleś ciśnienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolbek Opublikowano 6 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 (edytowane) Jeszcze nie, jestem w rozjazdach, postaram się to zrobić na dniach. Możliwe wypalenie gniazd zaworów? PS: Zastanawiam się aby kupić sobie taki manometr, cena przystępna 50-60 zł, ktos orinetuje się ile taka usługa w okolicach Wrocławia? Jak mam dac 50 zł za pomiar to wole kupić sprzęt i mierzyć sobie i wszystkim innym Edytowane 6 Września 2015 przez kolbek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 kup będziesz miał na zaś nie wiem jak masz zamontowane i wystrojone ile przejechałeś na gazie z ciekawości możesz zapodac fotki tej instalacji? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolbek Opublikowano 17 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 (edytowane) Postaram się wrzucić jakies fotki. Ogólnie 4 tys km dopiero zrobiłem, i nie odczuwam różnicy między gazem a benzyną. Kupie manometr porobie fotki i napisze co i jak. Dobra, pomiar cisnienia wykonany zgodnie ze sztuka, tj. gaz do dechy i krecimy 1- 7,0 bar 2- 7,0 bar 3- 6,5 bar 4- 7,0 bar I przypomnienie, wszystki objawy miałem przed założeniem gazu. Jakaś sugestie? Te wartości mi się nie podobają, jeśli się myle niech ktos mnie naprostuje. Fotki robiłem ale wyszły jak kalkulatorem, zrobie nowe w najblizszym czasie. Znalazłem cos takiego: Standard: 1,190 kPa (11.9 bar, 12.1 kg/cm2 , 172 psi)/250 rpm Minimum: 990 kPa (9.9 bar, 10.1 kg/cm2 , 144 psi)/250 rpm Edytowane 17 Września 2015 przez kolbek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 18 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 te ciśnienia to jest mało sprawdzałeś ciśnienie dodatkowo na mokro ( z olejem) ? czy podane ciśnienia są na 6-8 obrocie cisnienie mierzone na zimnym czy ciepłym silniku ? sprawdź ten miernik na innym aucie, lub dokonaj pomiaru gdzieś indziej jesteś pewien że rozrząd jest oki ? lewe powietrze dlaczego gazownik montował gaz na silniku z tak niskim ciśnieniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolbek Opublikowano 18 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 (edytowane) To jest tak: Silnik 90 stopni. kręciłem podwójnie tj. 4 obroty + 4 obroty (ale juz po 4 było takie ciśnienie) nie mierzyłem na mokro bo się ciemno robiło a dziś znów w trasie jestem. Spróbuje jutro z olejem. Miernik postaram się sprawdzić. Co od rozrządu, jest na łańcuchu i właśnie jego podejrzewam (sprzęgło było oryginalne to łańcuch pewnie tez jest) Tylko pytanie brzmi, czy rozciągnięty łańcuch dałby tak równe i tak niskie ciśnienie? A gazownik zainstalował gaz i ogólnie samochód działa na pierwszy rzut oka nic mu nie dolega, pali, jedzie. Zakładam także mój błąd pomiaru. Miał ktoś kiedys rozciągnięty łancuch rorządu i mógłby opisać sytuacje jak u niego to wyglądało? PS: jeszcze jedno mi się przypomniało, ostatnimy czasu cos mi grzechocze tylko w pewnym zakresie obrotów około 1500 i do ego sporadycznie, byłem święcie przekonany że to coś z wydechem - jakaś obudowa, ale łącząc fakty może to być łańcuch. Zbadam to i dam znać. Edytowane 18 Września 2015 przez kolbek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vicu Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Miałem bardzo podobne problemy z moja P12 - 2003r. +/- 140 000 Km. Gaz zamontowany dobre 8 lat temu. Brak mocy - max prędkość 100 Km/h drgania silnika błąd o wypadającym zapłonie problem z odpalaniem + wyższe spalanie (+/- 15 miasto) Problemem okazały się wypalone zawory wydechowe, oraz rozciągnięty rozrząd - napinacz poza skalą. Po wymianie w/w elementów, auto odzyskało sporą część mocy, pracuje równo, kompresja +/- 12. Z tym, że auto dalej niechętnie wkręca się na obroty - w szczególności na dolnych zakresach, no i pali +/- 13 w mieście. Daj znać, co zrobiłeś z swoim autem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolbek Opublikowano 31 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 (edytowane) Dziś się zmobilizowałem! Nakręciłem filmik z mojej inspekcji rozrządu. Pytanie do filmiku brzmi: rozciągnięty rozrząd i napinacze uszkodzone? http://www.youtube.com/watch?v=VlDIR9jmjBU PS: Rozwiązałem problemu z biegami i szarpaniem samochodem. Szarpanie było spowodowane wyprzęgnikiem (sam wymieniłem 2 śruby i gotowe) a nieprecyzyjna praca skrzyni była spowodowana luźną blaszką mocującą kołnierz linki biegów (ten od pozycji góra dół). Dowiedziałem się o tym jak tą blaszkę zgubiłem i nie miałem 5,6 i wstecznego biegu. Niestety nigdzie nie można kupić takiej blaszki więc suwmiarka, pilnik, blacha 2 mm i trochę pracy. Poniżej zdjęcie obrazujące w/w element. Jak tylko potwierdzicie moje podejrzenia z filmiku to zabieram się za wymianę rozrządu. Edytowane 31 Października 2015 przez kolbek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macrit Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Na moje oko troche za luzny lancuszek ale nie znam sie az tak powiedz mi gdzie ten wysprzeglik jest ulokowany bo chyba tez musze zmienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolbek Opublikowano 7 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Wysprzęglik jest przykrecony do skrzyni biegów, jak otworzysz maske masz go po prawej stronie, do niego idzie węzyk. Niezapomnnij po wymianie odpowietrzyć układu. (jeden układ hydrauliczny z hamulcami) Pozdrawiam. PS: Narazie szukam kogos co mi to zrobi ten rorząd we Wrocławiu a już kupiłem łańcucszek Witam ponownie, jestem już po wymianie łańcucha (komplet), co się okazało podczas wymiany: - łańcuch rozciągnął się o 1 "oczko" - winny całej sytuacji był uszkodzony napinacz który nie trzymał ciśnienia i prawdopodobnie stukał sobie jak mały młoteczek w łańcuch co doprowadziło do rozciągnięcia go. Oczywiście wszystkiemu był winny olej (semisyntetyczny na którym było 20 tys km, aby uzyskać klarowny olej po wymianie, wymieniałem olej 2 razy z płukanką - po wymianie moc wróciła i wszystko wróciło do normy (chyba do normy bo jak go zakupiłem juz był mułowaty) - napinacz był wysunięty na 22mm (oczywiście nowy napinacz założony na próbę bo stary jak widać na filmiku zabardzo działać nie chciał) - cała wymiana rozrządu 6h z tym że nie wymieniłem koła zębatego na pompie oleju, zaskoczyła mnie 5 kątna śrubka hehe. - ponadto zawory się ładnie wyciszyły (wcześniej klepały troche) Po oględzinach mogę stwierdzić że przy przebiegu 210 tys km, stan ślizgów napinacza dolnego i łańcucha dolnego był na 5+ (przebieg w 100% oryginalny) Dlatego posiadacze primery, zmieniajcie olej to nie będziecie mieć problemów. Pozdrawiam Grzegorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.