Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

czy to świece? - pilne


Guest saki
 Share

Recommended Posts

jestem nowym posiadaczem siedmioletniej almery 1,4 z sekwencyjnym gazem. Mój problem jest taki. Otóż dzisiaj w czasie jazdy na gazie auto zaczęło szarpać i po chwili zgasło. Spróbowałem zapalić raz jeszcze, jak przeszło na gaz było to samo. Teraz jeżdżę na benzynie, przełonczanie na gaz wyłączyłem, ale raz na jakieś 5 kilometrów autem potrafi szarpnąć, ale niezbyt mocno.

Czy to jest kwestia starych świec? Jeśli nie, to czego?

Link to comment
Share on other sites

dlaczego zamieszczasz 2 takie same pytania w dwoch dzialach !!!!

 

proponuje zamknac watek !!!!

przepraszam, mam po prostu kłopot z samochodem i boję się jechać nawet do warsztatu, by nie narobić większych szkód. Dlatego potrzebuję pilnej odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Jak dopiero co kupiłeś Nyskę to wymiana świec, filtra powietrza i oleju to podstawa. Warto też pojechać na regulację gazu.

 

Jak to nie pomoże to trzeba szukać dalej, ale zacznij od podstaw.

Link to comment
Share on other sites

w tym wypadku gaz nie ma nic do rzeczy - na benzynie idzie jechać, ale rzuca. Dodam jeszcze, że nawet jak samochód przejedzie pare kilometrów, to na luzie słychać takie dławienie się, a na obrotomierzu są widoczne skoki obrotów i zejścia poniżej 500 na minutę. Może to kogoś naprowadzi na trafną odpowiedź?

Link to comment
Share on other sites

To że na benzynie idzie a na gazie nie bardzo to jeszcze nie oznacza że na pewno układ zapłonowy jest w porządku. Pamiętaj, że przy gazie sprawność świec i przewodów ma o wiele większe znaczenie niż przy benzynie, tak więc każda drobna ustertka na gazie się podwaja.

 

To co piszesz to wydaje się typowe dla brudnej przepustnicy i silniczka krokowego. Poczytaj na forum, sporo o tym było.

Można wyczyścić samemu ale to oznacza kilka godzin w garażu. Opisy znajdziesz na forum.

 

Ja tę czynność zleciłem mechanikowi (brak czasu i warunków do pracy)

Link to comment
Share on other sites

jestem załamany - dalej niewiadomo co to. Ale na początek mala sprostowanie: to

szarpanie i brak możliwości jazdy na benzynie było spowodowane po prostu

brakiem gazu :-)

A teraz do rzeczy. Rano w samochodzie skaczą obroty: od 0 do 900. wyżej nie

idą. czuć, że autem delikatnie coś trzęsie i to się dusi. Dopiero jak się

silnik porządnie ogrzeje, sytuacja wraca do normy i można normalnie jechać. bo

wyjazd wcześniej oznacza zgaśnięcie na pierwszych światlach.

Mechanior mi wymienił świece, które były w strasznym stanie. Przewody są okej.

Filter powietrza czyściutki. Wcześniej nawet pojechałem do gazownika, by

sprawdził, czy gdzieś się jakieś lewe powietrze nie dostaje. Sprawdził i

wszystko okej. Ja już nie mam pomysłu co zrobić.

Do tego warsztatu w którym naprawiam od lat, dopiero w przyszłym tygodniu

przyjedzie gość od diagnostyki komputerowej. Możliwości pojechania do nissana

nie ma, bo mnie na to nie stać.

Co to może być?

Link to comment
Share on other sites

Czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego.

 

Ja dzisiaj odebrałem swoją Nyskę po takowym zabiegu i jak ręką odjął.

Wchodzi ładnie na obroty i nic sie nie dusi i nie faluje.

 

Ewentualnie może być walnięty przepływomierz, ale to już poważniejsza sprawa (od 200 do 2000 PLN).

Link to comment
Share on other sites

już się wszystko wyjaśniło i wiem co to było. Po pierwsze to oszukał mnie sprzedawca. Gaz nie jest sekwencyjny, ale zwykła instalka drugiej generacji na mikserze. Ale wracając do meritum.

Patałachy od gazu spartaczyły robotę. Zainstalowały mikser, który po prostu nie pasował. Zasłaniał częściowo przepływomierz, który wariował i silnik dostawał za mało powietrza. Mikser już wymieniony na specjalny do almery i wszystko gra.

Link to comment
Share on other sites

:shock: no takiego naciągactwa to nie widziałem ;-) choć mnie też kiedyś handlarz wmawiał, że auto jest 16V a widać ewidentnie że było 8V :-D

Link to comment
Share on other sites

:shock: no takiego naciągactwa to nie widziałem ;-) choć mnie też kiedyś handlarz wmawiał, że auto jest 16V a widać ewidentnie że było 8V :-D

oto Polska właśnie. Pierwszy raz mam auto z gazem i ni diabła się nie znałem. Wszystko inne sprawdziłem, ale tego nie. Oczywiście na umowie nie mam nigdzie "gaz sekwencyjny" więc się ze sprzedawcą nie wykłócę.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...