Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-Trail 2.2 dci zimny gaśnie, dymi na czarno, traci moc


speedy_LU

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

X-TRAIL 2.2dci 2006r grudzień 150tyś km

 

Może ktoś po objawach jest w stanie podpowiedzieć co może być problemem.

Więc tak. Przede wszystkim jak jest zimny silnik nawet w lecie samochód zapala i po chwili gaśnie, po 3-5 takich ponownych uruchomieniach dział bez zarzutu. Kolejna sprawa to dymi na czarno. Jest to dym typowo czarny jak smoła jak jest ciepły to tylko przy dużym obciążeniu silnika jak przyciśnie sięmocno przy wyprzedaniu. No i traci czasem siłę, a po chwili jak się zassa to jest znów wszystko ok (z mocą).

Teraz tak samochód nie bierze oleju, nic nie ubywa wszystko jest ok w tym temacie, odkąd go mam a mam go 7 lat. Jak go kupiłem miał 35tyś.km i wydaje mi się że od początku gośno pracowały wtryski , głośne klekotanie na zimnym, na ciepłym cicho, teraz już chyba cały czas je słychać (obstawiam że to wtryski, dźwięk z pod pokrywy zaworów i dźwięk jak wtrysków mechanicznych). Rozrząd stetoskopem osłuchiwaliśmy i raczej nie słychać w nim żadnych objawów dzwonienia więc nie powinien być rozciągnięty. Sterownik nie ma żadnych błędów ani w historii ani bierzących.

No i teraz moje pytanie zawory na pompie jak by pady to by były raczej jakieś błędy jeśli dobrze kombinuję, więc czy problemem mogą być wtryskiwacze???

 

Dzięki za każde info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak stawiałbym na rozrząd. To że nie dzwoni nie oznacza że nie jest rozciągnięty a efekty masz jak w moim Patku. Rozciągnął się dolny łańcuch na tyle że silnik tracił prawidłową korelację pomiędzy czujnikiem wału korbowego a czujnikiem wałka rozrządu. Problem pojawiał się tylko na zimnym silniku, jak złapał powyżej 45st.C to problem znikał ale mocy też brakowało. Rozrząd osłuchałem i nie było niepokojących objawów. Dopiero rozebranie uwidoczniło całkowicie wysunięty dolny napinacz, a po wymianie całego rozrządu problem znikł. Komputer nie wskazywał błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem powyzsze posty ale we wsystkich jest wszystko i nic.

Z dodatkowych info to tak wydłubałem wtryski i będę miał drugie do testów, wymiana wtrysków to szybki temat więc sprawdzę zwłaszcza że dostanę ze sprawnego rozbitka takie same.

Na podstawie postów to nie mam żadnych przedmuchów na filtr powietrza, jest czysty i suchy poza normalnym przykurzeniem od wlotu. EGR sobię wyczyszczę bo już go mam na wierzchu. Co ciekawe pozalewany oejem (mocno) jest intercooer przy wlocie i wylocie powietrza, łączniki gumowe nie są sparciałe i mocno skręcone. Nie widać na korpusie IC jakichś rys pęknięćlub przecieków na powierzchni IC, tylko z pod rur gumowych. Brak widocznych wycieków gdziekolwiek indziej na intercoolerze i gdziekolwiek indziej na silniku.

Przeczyszczę jeszcze EGR, ale to nie tędy droga. Czujnik ciśnienia raczej na razie wykluczam, znajomy miał 2 x-traile i mówił że te czujniki mu padały, bardzo słabł ale błędy z nich zawsze miał. Ja nie mam nic z błędów.

Co ciekawe to pozrywane miałem uszczelki na rurce przelewowej wtrysków (one są podwójne, dół i góra połączona ze sobą) i na 2 cylingrach były zerwane, nie wpływa to na szczelność ale tak jak by ktoś dłubał a samochód mam prawie od nowości.

Nie wiem czemu ale skłaniam się do tych wtrysków, zwłaszcza żę od kąd go mam to strasznie klekotały na zimnym, teraz to już cały czas możę na ciepłym mniej ale jednak.

Jak będę miał efekty zmian to dam znać, niemniej jednak jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to proszę o info. Ja mam nadzieję żę będę miał właściwe wtryski bo moje są średnio typowe Denso ES60A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc czekamy na wieści.

Powodzenia w naprawie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski + zapychający się katalizator od sadzy - to bym sprawdził na początek

 

ale jak piszesz o oleju lecącym z IC to jego nieszczelność też będzie powodować kopcenie silnika i niedobory mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Niestety wtryski które dostałem są od innego modelu więc nie sprawdziem. Oddałem moje natomiast do diagnostyki i tylko jeden jest sprawny, pozostałe mają charakterystykę pracy bardziej przelewową niż wtryskową, sikają jak ze strzykawki :). Niestety muszę kupić wtryski i powinno być ok. Turbina nie ma luzów więc tu przynajmniej jest ok. Wymyem wszystko do czysta jak już rozebrałem, boczne uszczelnienia IC pozaciskałem mocniej bo wygąda że na łączeniach boków IC z rdzeniem przeciekał no i jak będę miał wtryski to dlej będę obserwował czy nie przecieka IC.

NA razie dzięki wszystkim za rady. Jak juz będę miał wtryski to dam znać czy problem znikł.


Temat trochę przeleżał bo nie używam za często tego wynalazku.

Więc tak, oddałem pompę i wtryski do sprawdzenia, pompa ok, wtryski trupy.

Wtryski zregenerowane, wymieniony również zawór SCV na pompie i tak, silnik pracuje jak pszczółka ale gaśnie.

Wygląda to tak że na zimnym jak jest na wolnych obrotach to odpala i po chwili gaśnie. Jak się zagrzeje to jest wszystko normalnie. Na zimnym wystarczy trzymać lekko gaz tak żeby miał ze 100obr/min więcej niż nominalnie i nie gaśnie.

Komuś się może jakieś sugestie nasówają???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak nie potrzymasz go na gazie to gaśnie za każdym razem czy przy 3-4 odpaleniu już nie gaśnie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...