kredens Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Witam Mam ostatnio takie objawy w T31 2.0dci 173KM: 1. Samochod stoi na luzie (bez znaczenia czy w trybie auto czy 2wd) - wrzucam jedynkę i czuję czasami lekkie szarpnięcie (sprzeglo wcisniete porzadnie). 2. Zmiana biegow (1,2 czasem 3) - zdarza sie ze slychac delikatny zgrzyt, ale nie zawsze. 3. Po włączeniu trybu AUTO 4x4 sinik szarpie przy powolnym ruszaniu na 1. biegu. Jesli ruszy się dynamicznie, to jest OK. W trybie 2wd nie ma tego problemu. Pytanie co to może być? co sprawdzić? Z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boku Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Witam. Specem nie jestem , ale opis może sugerowac dwumase lub wycisk. A naped auto 4x4 włączy się dopiero gdy wyczuje poślizg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Jakie masz opony zamontowane na kołach?? Ten sam rozmiar pomiędzy przodem a tyłem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Tylko w trybie lock odczujesz różnicę w rozmiarze/zużyciu opon. Słychać wtedy dudnienie, a przy podjechaniu na "luzie", zwłaszcza przy skręconych kołach auto wyraźnie przyhamowuje. Wracając do tematu, owe szarpanie występuje przy wybitych tulejach wahaczy, odczuwalne tylko w trakcie ruszania i jazdy . Natomiast zgrzyty występują przy niedostatecznym wysprzęgleniu. To tylko takie moje domysły, może warto sprawdzić jedno i drugie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kredens Opublikowano 17 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Po pierwsze dzięki za odpowiedzi - myślałem już że temat zginął. Powinienem chyba częściej pisać o problemach bo później same się naprawiają A na serio to zakładam że to sprawa niższej temperatury - kompletnie nie czuję teraz problemów o któych pisałem (a wcześniej występowały cały czas przez minimum 2 miesiące). Mimo to wolałbym przyjrzeć się dla świętego spokoju sugerowanym przez Was elementom. Dwumasa - wydaje mi się, że to nie to. Nic się nie trzęsie, nic nie stuka, przebieg 130 000, więc raczej mało. Wycisk - całkiem możliwe - pytanie jak sprawdzić? Da się bez rozbierania? Opony te same na wszystkich kołach, zużycie "na oko" równe, ciśnienie dobre (wg naklejki), w trybie auto lub lock nic nie dudni. Na mocno skręconych kołach w trybie lock to chyba zawsze będzie różnica prędkości więc będzie przyhamowywać. Wydaje mi się że w instrukcji widziałem nawet zalecenie żeby nie skręcać mocno w tym trybie. Przy jeździe na wprost na luzie i nieluzie jest OK, żadnych efektów nie słyszę ani nie czuję. Na pewno w trybie auto/lock vs 2wd sprzęgło czuć trochę inaczej (w 4x4 silnik wydaje się trochę bardziej obciążony), ale pewnie to normalne. Dzięki za sugestię, żeby sprawdzić tuleje - na pewno to zrobię. Wydaje się to prawdopodobne, szczególnie że sworznie już niedawno były wymieniane bo były podobno w tragicznym stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.