Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K12] Wysokie zużycie paliwa, problem z odpalaniem. ECU?


sidiks
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczow

 

Moja Micra ma dosyc dziwne objawy na ktore nie moge znalezc odpowiedzi na forum jak i w necie. Otoz mam problem z odpaleniem samochodu gdy jest zimny silnik, czasem tez gdy jest juz rozgrzany. Gdy po kilkuminutowym kreceniu jakims cudem odpali to obroty silnika sa nie rowne i gasnie. Gdy dodaje gazu, maksymalne obroty nie przekraczaja 3000. Z tlumika slychac popierdywanie i czuc dziwna woń spalin. Podczas jazdy gdy obroty dochodza do 2500-3000 autko szarpie dosc mocno na kazdym biegu i jest to maksimum obrotow jakie moze osiagnac. Poprostu nie da sie tak jezdzic. Dodatkowo komputer pokazuje wysokie spalanie rzedu 25 l/100km i wyzej. Nawet podczas postoju spalanie rosnie aby spadac podczas jazdy. Oczywiscie swieci sie kontrolka Check Engine a blad odczytany to czujnik polozenia walka rozrzadu. Swiece wymienialem 3 miechy temu ale dla swietego spokoju sprawdzilem je i sa OK. Cewki tez pala wszystkie co potwierdza dawanie iskry przez swiece gdy wyciagalem je po kolei. 
Wydaje mi sie ze moga to byc objawy padnietego ECU ale moge sie mylic. Czy ma ktos z Was moze jakies sugestie co moglbym zrobic aby dokladnie zdiagnozowac usterke? 
 

Zalaczylbym filmik z rozruchu ale administarcja zabrania wklejania linkow z youtuba :(

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze zaczne lepiej od poczatku i moze inaczej to nakresle. Gdy kupilem ten samochod to odpalalem go z kabli bo stal dosc dlugo bez uzytku. Zadnych wad wtedy nie wychwycilem. Po pewnym czasie kontrolka silnika zaczela sie zapalac i gasnac. Przy odpalaniu skakaly obroty ale palil od pierwszego kopyta a problem znikal gdy silnik sie rozgrzewal. I tu zaczalem szukac tego przyczyny. Mechanik po podlaczeniu do kompa stwierdzil problem z zaplonem i wymienil swiece. Blad dalej wyskakiwal. Wymienilem cewki, przepustnice i nie dawalo to zadnego rezultatu w pracy silnika po odpaleniu. Nastepnie stwierdzil ze jeszcze jest blad czujnika polozenia walka rozrzadu a moze i rozrzad do wymiany. Umowilem sie z nim wstepnie ze oddam mu autko do naprawy jak uzbieram fundusze. W miedzyczasie sam sciagnalem kolektor powietrza i przeczyscilem wszystkie wtyczki jakie mialem w zasiegu rak. Wtyczki od wtryskow byly zabrudzone olejem i tam chyba byl najwiekszy problem bo po tym zabiegu wszelki problem z nierowna praca silnika zniknal. Bledy wykasowalem i tak autko smigalo dwa miesiace palac na trasie ok.6l/100km. Problem z kontrolka powrocil kilka dni po tym jak wymienilem filtry i olej. Tuz przed tym samochod wydawal sie byc glosniejszy przy przyspieszaniu tak jakby mial dziurke w wydechu czego teraz nie moge stwierdzic. Reszte szczegolow napisalem w pierwszym poscie.

Oczekiwalem ze moze jest to problem ukladu paliwowego. 

 

Przed napisaniem pierwszego postu bylem odpalic autko iobjawy dokladnie opisalem. Po godzinie odpalilem samochod za pierwszym razem. Problem z obrotami zniknal i czesciowo z moca( pozostala kontrolka i wysokie spalanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy? To sa wiecej niz jedna? Nie wiedzialem ale tez nie sprawdzalem. Na kompie nie wyswietla tego. Przez noc zaszla pewna zmiana. Odlaczylem akumulator na cala noc i podlaczylem dopiero po powrocie z pracy. Micra odpalila za pierwszym razem. Kontrolka Check Engine zgasla. Obroty w normie tzn. nie faluja, nie trzesie. Pozostal problem ze spalaniem jaki odczytuje na wyswietlaczu. przy odpaleniu wskoczyl od razu na 21l/100km. Po przejechaniu sie po osiedlu odczyt spadl na 13l/100km. Autko tez jest jakby bardziej zwawe ale raczej brakuje mu do mocy z przed tej usterki (nie moglem po uliczkach rozpedzac sie za bardzo aby sprawdzic) Sprawdze jeszcze ta sonde lambda ale wiem tylko o jednej ktora jestna przodzie podlaczona do katalizatora. Nie wiem gdzie druga 

Edytowane przez sidiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @sidiks, takie objawy jak opisujesz ostatnio były w samochodzie mojej córki. Co prawda inna marka i model, ale tam wykazało błąd czujnika wału oraz sondy lamda. Sonda na wskutek złej mieszanki wariowała (było również czuć zapachy nie przepalonego paliwa). 

Dokładnie wczoraj został wymieniony czujnik a następnie wyczyszczona sonda. W chwili obecnej podobno jest ok, lecz samochodzik pozostał jeszcze na inne sprawy.

A czy u Ciebie, komp nie pokazuje średniego zużycia paliwa? Może trzeba zresetować, zatankować do pełna i w tedy już powinny pokazywać się zgodne parametry?.

 

Co do Twojego pierwszego postu - widać że go pisałeś na innym forum a tutaj skopiowałeś..... napisałeś....

...Zalaczylbym filmik z rozruchu ale administarcja zabrania wklejania linkow z youtuba  :(....

Tutaj filmik śmiało u Nas możesz dodać, ponieważ aby wgrać filmik, to masz swoje konto na YT i udostępniasz swoje konto. To tak samo jakbyś udostępniał swoją fotkę z jakiegoś zewnętrznego hostingu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

Z racji tego ze nie mialem mozliwosci osobiscie kupic tego czujnika wyslalem po niego moja dziewczyne. Sprzedawca dobral odpowiedni czujnik na podstawie rejestracji samochodu ale niestety okazalo sie ze wtyk nie pasuje mimo ze jest trzybolcowy tak jak ten zepsuty (bolec na ktorym zapina sie kostak nie jst z tej strony co powinien). Jutro musze oddac ten i poszukac w innym miejscu odpowiedniego. 

Auto caly czas zaskakuje mnie czyms. Teraz dodatkowo nie moge uruchomic radia ale to na pewno nie wina tego czujnika ;)

Dzisiaj rano duzy problem z odpaleniem samochodu. Na trasie przy jezdzie 100-110km/h srednie spalanie spadlo nawet do 5,7l/100km wedlug odczytu z kompa. Po robocie problemu z odpaleniem nie bylo i na tej samej trasie spalanie juz wzroslo do 6.3l/100km ale to juz maly szczegol. Zastanawia mnie ze majac caly czas ten sam blad czujnika walka samochod ma takie rozbieznosci w spalaniu nawet do kilkunasu litrow/100km na przestrzeni doslownie jednego dnia.

Zalaczam fotke gdzie widac roznice na tych czujnikach odnosnie tego bolca

 

 

post-95077-0-57424600-1445622117_thumb.jpg

post-95077-0-61597200-1445622173_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na zdjęciu są dwa czujniki, czyli prosty, to czujnik położenia wału korbowego, i zakrzywiony, to czujnik położenia wałka rozrządu i dlatego wtyczki są różne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiscie. Sprawdzilem fakture a tam wpisane czujnik polozenia walka korbowego. Najlepsze jest to ze bylem w innym punkcie dystrybucji tego cacka i tam rowniez dano mi taki sam czujnik, ktorego na miejscu po uprzednim sprawdzeniu i stwierdzeniu ze jest tak samo nieodpowiedni poprostu nie zakupilem. Dziekuje za zwrocenie na to uwagi. Ja roznicy za wielkiej nie widzialem bo poszukujac tych sensorow na ebay natrafilem wlasnie na dwa warianty prosty i zakrzywiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem na początku,sprawdzić należy rozrząd .Prawdopodobnie masz wyciągnięty łańcuszek i z tąd pokazuje błędy czujnika.(nie wymieniać na ślepo czujników)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który czujnik miałby być poszarpany i z jakiego powodu ? Czujniki nie mają kontaktu z tarczami impulsowymi ani na kole zamachowym  ani  na wałku rozrządu , więc nie powinny w normalnych warunkach mieć żadnych otarć, chyba że coś wpadło między czujnik . Jeszcze w okolicach koła zamachowego mogę sobie wyobrazić że coś odpadło z tarczy sprzęgła , ale pod pokrywą zaworów to jest nie dopuszczalne żadne ciała obce .Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który czujnik miałby być poszarpany i z jakiego powodu ? Czujniki nie mają kontaktu z tarczami impulsowymi ani na kole zamachowym  ani  na wałku rozrządu , więc nie powinny w normalnych warunkach mieć żadnych otarć, chyba że coś wpadło między czujnik . Jeszcze w okolicach koła zamachowego mogę sobie wyobrazić że coś odpadło z tarczy sprzęgła , ale pod pokrywą zaworów to jest nie dopuszczalne żadne ciała obce .Pozdrawiam

Pytam bo noga z mechaniki jakiejkolwiek jestem. Wydawalo mi sie ze skoro lancuch jest rozciagniety to moze dotykac czujnika

Jak pisałem na początku,sprawdzić należy rozrząd .Prawdopodobnie masz wyciągnięty łańcuszek i z tąd pokazuje błędy czujnika.(nie wymieniać na ślepo czujników)

Mechanik to sprawdzal i nie stwierdzil ze lancuch jest wyciagniety

 

Czy auto z wyciagnietym lancuchem caly czas zachowuje sie tak samo czy ma jakies lepsze dni zalezne od nie wiadomo czego

 

Pytam bo drugi dzien z rzedu autko odpala za pierwszym razem, spalanie caly czas na poziomie 6,5l/100km z odczytu kompa. Jedynie trzesie nim do czasu rozgrzania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo noga z mechaniki jakiejkolwiek jestem. Wydawalo mi sie ze skoro lancuch jest rozciagniety to moze dotykac czujnika

Mechanik to sprawdzal i nie stwierdzil ze lancuch jest wyciagniety

 

Czy auto z wyciagnietym lancuchem caly czas zachowuje sie tak samo czy ma jakies lepsze dni zalezne od nie wiadomo czego

 

Pytam bo drugi dzien z rzedu autko odpala za pierwszym razem, spalanie caly czas na poziomie 6,5l/100km z odczytu kompa. Jedynie trzesie nim do czasu rozgrzania

Wizualnie nie da się sprawdzić czy łańcuch jest wyciągnięty bo napinacz niweluje luz i jest naprężony ale czujniki wałka i wału wyłapują opóźnienie wałka blokując wtrysk paliwa.

Edytowane przez ANDRZEJ104
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gasnie czesciej podczas jazdy. Raz pali od razu by nastepnym razem meczyc sie kilka minut. Nie pozostaje nic jak wymienic ten lancuch. Czy moglby mi ktos potwierdzic czy ten z linku ponizej bedzie wlasciwy?

 

http://www.ebay.co.uk/itm/NISSAN-MICRA-MK3-K12-1-0-1-2-1-4-16V-PETROL-2003-10-BRAND-NEW-TIMING-CHAIN-KIT-/301391985639?fits=Car+Make%3ANissan%7CModel%3AMicra%7CCars+Year%3A2003%7CPlat_Gen%3AMK+III%7CCars+Type%3A1.2+16V&hash=item462c5cbbe7:g:wUQAAOSw0vBUZHy8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to za produkt (słyszałem że zamienniki to nie najlepszy pomysł) ,ale w/g info to to ,tylko czyż nie lepiej zdiagnozować ustęrkę ,czy aby na pewno to łańcuszerk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czujnik juz zwrocilem do sklepu bo efekt na starym i nowym niczym sie nie roznil. Samochod gasnie, trudno go odpalac, podwyzszone spalanie, wydaje mi sie ze kontrolka od aku miga czasem podczas jazdy a na pewno podczas postoju a gdzies juz tez bylo o tym wspomniane ze to tez wskazuje na rozrzad


Czy moze ktos mi napisac za co odpowiada czujnik faz rozrzadu i jakie objawy sa gdy jest zepsuty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest to błędna nazwa :"  czujnik faz rozrząd", nie ma czegoś takiego , jest sterownik faz rozrządu a dokładnie elektro zawór który steruje ciśnieniem oleju aby zmienić wyprzedzenie wałka rozrządu w konkretnych obrotach silnikach w tym czasie nie jest kontrolowana synchronizacja obu czujników - mogę się mylić. Gdy jest uszkodzone sterowanie fazami rozrządu objawy są inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że się wtrące, ale ANDRZEJ104 możesz powiedzieć jakie są objawy uszkodzonego sterowanika fazami rozrządu ?

Edytowane przez siwy77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że się wtrące, ale ANDRZEJ104 możesz powiedzieć jakie są objawy uszkodzonego sterowanika fazami rozrządu ?

Może być wiele przyczyn i objawów niedomagania zmiennych faz rozrządu , ja opiszę mój przypadek bo nie mam pewności 100% czy mam rację . Sam elektrozawór sterowania fazami rozrządu jest  monitorowany , czyli przy usterce elektrycznej wiązki lub cewki mamy ''czeka" . Z przyczyn mechanicznych to może być nieszczelność już za sterowanego ciśnienia oleju przez elektrozawór w drodze do mechanizmu faz rozrządu umieszczonego na wałku rozrządu zaworów ssących. Elektrozawór sterowania fazami rozrządu jest w pokrywie zaworów a pokrywa ma dwie uszczelki jedna główna po zewnątrz , druga w środku do uszczelnienia kanałów olejowych sterowania fazami . Po kontroli luzów zaworowych nie została wymieniona uszczelka od faz rozrządu a przy montażu pękła i rozpadła się . Miałem porównanie jak pracował wcześniej więc do 3000 miał strasznego muła , później jak cie mogę ale odpalał normalnie pracował dobrze. Po wymianie uszczelki  śmiga jak wcześniej . Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...