Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K12] Sprzęgło stuki


pszczolka1981

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie.... wczoraj usłyszałem coś co mnie strasznie zmartwiło. Przy całkowitym wciśnięciu sprzęgła słychać stukanie spod skrzyni biegów / silnika.Ale tylko gdy wcisnę sprzęgło do końca.Przy powolnym puszczaniu sprzęgła drgania czuć na pedale sprzęgła.Biegi wchodzą bez zmian aczkolwiek w czwartek musiałem dokonać szybkiej ingerencji.Był problem z wbiciem jedynki i dwójki, jakby coś blokowało.Biegi wchodziły lecz ciężko. Ustąpiło to po zapodaniu odrobiny oleju i smaru do konsoli w dolnej części  dzwigni zmiany biegów (nie wiem jak to nazwać więc dodaje zdjęcie ).Micruś jeżdzi bez zmian ( przyśpieszenie , moc ). Zaś wczoraj kolejna niespodzianka. Nie mam kogo zapytać więc proszę o sugestię co to może być zanim pojadę do mechanika.

Dołączam wideo : https://youtu.be/fPd5c93Hy0o ( 9 sek i 15 sek ). 

 

Nissan micra k12 silnik 1.0 benzyna

post-83660-0-01091700-1446037354_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę.

Napisałeś jakimś kopiowanym tekstem z innego forum, więc ja Ci również odpiszę kopiowanym.

 

Jeśli słychać odgłosy typu szum, chrobotanie, obcieranie, które zanika po wciśnięciu pedału sprzęgła to świadczy to o zużytym łożysku oporowym sprzęgła.

 Natomiast jeśli po wciśnięciu sprzęgła, to raczej łożysko na wałku sprzęgłowym to pierwsze które wchodzi do skrzyni biegów. Żeby je wymienić jest konieczne rozebranie skrzyni na części.

Ostatnią rzeczą, to może być walnięta poduch pod skrzynią i dlatego może być możliwość ciężkiego wrzucenia biegu.-to opcja najtańsza, lecz na Twoim filmiku były jeszcze szumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

tak opisałem mój problem też na innym forum :  natomiast w między czasie znalazłem też to : https://www.micra.org.uk/threads/gear-clutch-problem-after-tweaking.57026/#post-612447. Tam problem był identyczny .... co nie znaczy że rozwiązanie też będzie.


No więc dzisiaj byłem u mechanika i potwierdził moje przypuszczenia (łożysko). Sprzęgło tarcza i łożysko do wymiany. Rozglądam się za kupnem kompletu i tu nasuwają mi się pytania. Dużo kompletów jest z Central Slave Cylinder ( łożysko oporowe ) lub bez Relasera ( wysprzęglik). Czy to jest to samo ? Wyglądają identycznie oraz numery katalogowe też są takie same (JAPANPARTSCF-113 ).


ciąg dalszy : Wysprzęglik centralny i łożysko oporowe tworzą jedną część. Trochę dziwne ale ten model micry tak ma. Zdecydowałem się na kupno tego kompletu Luka http://www.micksgarage.com/proddetails.aspx?pid=3634874. Jak sądzicie to dobry wybór do mojej Micry ( Micra k12 , 1.0 rok 2006 )?

 


 

====================

..... po kilku tygodniach oczekiwania na dobra pogodę w weekend udało mi się usunąć usterkę. Problemem nie było łożysko tylko docisk. Normalnie trzymają go 3 blaszki ( u mnie dobra była tylko jedna ). Wymiana była bardzo pracochłonna i nie obyło się bez pomocy kolegi. Wymieniony został też olej w skrzyni biegów ( stary miał kolor ciemno brązowy).post-83660-0-48874300-1448543975_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...