Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka silnika stale świeci 2.0 B diagnoza


karibox1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No i stało się...wykrakałem

 

Jest prośba. Potrzebuje diagnozy dalekowizyjnej.

Stan: Pali, jeździ ok, auto nie ma LPG

Objaw 1: tydzień wcześniej nie chciał zapalić na ciepłym ale na zimnym nie sprawdzałem wtedy, ale kolejne dni odpalał idealnie.

Objaw 2: po tygodniu jadę sobie kilkadziesiąt km i ok aż tu nagle zdusił się i podniósł. Trwało to pół sekundy.

Problem: Mieszkam na wiosce i nie mam dostępu do komputera elm. Co to może być? Potrzebuję tej wiedzy by z moim mechanikiem na szybko dokonać właściwej diagnozy (nie ma on komputera)

Problem2: Może jest ktoś w okolicy Bydgo, kto pomoże mi przeczytać błędy przez OBD2 albo w inny sposób? Może być za opłatą.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jest metoda bez kompa ale nie chce mi się czytać w ten sposób. To jest z australijskiego forum i jest też lista kodów.

"In car ECM Diagnostics/ECM Reset procedure:
1) Sit in the driver's seat.
2) Turn the ignition key to the ON position and wait three seconds. (Do not start the car.)
3) Fully depress and release the accelerator pedal five times in less than five seconds.
4) Wait exactly seven seconds. Fully depress the accelerator pedal for ten seconds until
the MIL (SES) light flashes.
5) Release the accelerator pedal and start counting flashes to obtain the four-digit trouble
code.
Long flashes (0.6 seconds) indicate the first digit of the code; count the blinks one
through nine and write down the first digit. (Ten blinks indicates a zero.)
The next three digits follow in turn in the same fashion except with faster blinks (0.3
second) and a 1.0-second pause between digits.
The ECM code repeats intself until you turn the ignition key to the OFF position, at
which point the ECM resets itself to standard get-in-and-drive-the-car mode.
You can look up the trouble codes in the ESM/FSM; there's a bunch of them. In the ESM,
refer to page EC-639.
Additionally, if you get four blinks of ten (0000), the ECM is indicating no malfunction.
You can clear the code (and the annoying MIL) by holding down the accelerator pedal
for more than 10 seconds while in Diagnostic Test Mode II. When you release the pedal,
the ECM erases the trouble code(s).

They're part of a detailed instructions and error codes list found on our website HERE"


Mechanik jest dobry. W każdym razie innego nie ma na razie.

 

Dzięki za info od Dina, który mnie lekutko podprowadził pod diagnozę. 


@@@@@@@dobra, ta metoda u mnie nie działa. Czy po lifcie działa procedura ecm czy nie?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś źle robisz ? Kilka razy zdarzyło mi się rypnąć przy tej procedurze. Teraz mam ELMa bluetooth za 20zł i spokój.  W Dci po lifcie działa, nie wiem czy w benzynie też powinna. 

 

Jesteś pewien ,że robisz tak ? : 

Włączasz zapłon ( bez odpalania) 

czekasz równo 3 sekundy

Szybko naciskasz do dechy 5 razy gaz ( w czasie krótszym niż 5 sekund) 

czekasz 7 sekund

wciskasz i trzymasz gaz przez 10 sekund 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak robię i rozumiem, że powinna wtedy mrygać ta zółta kontrolka silnika w kształcie pompy?

Moze chodzi o to, że ona cały czas świeci i wtedy nie widac jej mrygania?

 

i na końcu jak trzymam te 10 sek to nic nie mryga

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuj, też miałem problem z tym ustrojstwem. Kiedyś mi się udało za pierwszym razem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię tak:

1. przekręcam kluczyk=kontrolki się świecą i od tego czekam 3 sek

2. od razu pompuje 5 razy gazem do gleby i puszczam gaz

3. od ostatniego zluzowania gazu liczę 7 sekund (gazu teraz nie tykam)

4. od razu wale w gaz i nie puszczam i czekam 10 sek.

5. ale nic się nie zmienia. Żadna kontrolka nie mryga ile bym nie czekał. Mimo braku mrygnięcia puszczam gaz po 10 sek i dalej nic. Robiłem tak z 20 razy

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wału korbowego lub wałka rozrządu daje takie objawy jak opisujesz. Ale koniecznie odczytaj kod błędu bo to nie są tanie rzeczy. Metoda opisana powyżej działa na 100% - musisz próbować.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam ELMa bluetooth za 20zł i spokój.  W Dci po lifcie działa, 

Może troche OT ale mnie nie udało się uruchomić BT ELMa z aplikacjami na Androida. Krzyczały, że jest problem z protokołem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu mi mechanik mówi, że z androidem tylko jeden program działa ale nie znamy jego nazwy.


juppppiiiiiiiiii udało się wywołać ten j**any tryb. Tero się trzymajcie czytam kod właśnie


no i mamy kreta:

P0335 Crankshaft Position Sens or A Circuit Malfunction

Dzięki Zeshky za wykrakanie

 

 

 

Pytanie dam radę sam? Trzeba to przyuczać czy kalibrować?


dobra sam pytam i sam sobie odpowiadam

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed zakupem proponuję zamienić miejscami czujnik wałka i wału są takie same i jak wyjdzie teraz drugi to wymienić jak nei to sprawdzić łańcuch 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK Dino jak zamienię te czujniki to co to da? Jak jeden jest walniemy to i tak będzie błąd

sprawdzisz czy na pewno czujnik bo wtedy wyświetli błąd innego czujnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok spróbuję. Tylko pytanie czy z gniazd poleci olej, bo będę się kulał pod autem


i czy odczytujac kod metodą ręczną to wskaże ostatni kod czy losowo jak pozamieniam czujniki?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czujnika wału olej nie leci bo to na kole zamachowym czujnik. Z Drugiego też nie powinien. 

 

Jeśli nie wykasujesz błędów to w przypadku popsutego czujnika powinien zacząć pokazywać dwa błędy i wyświetlać je jeden po drugim 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...