Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka silnika stale świeci 2.0 B diagnoza


karibox1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

ok wykasowałem błędy, nie wymieniłem czujnika, na razie spokój. Mam tak zostawić?

Mogę tu podejrzewać problem z wtyczką?


No jakby co to od 2 tygodni nie ma żadnego błędu auto pali ładnie.

Pytanie: Dlaczego to się mogło wydarzyć? dlaczego ten czujnik dał o sobie znać? Dlaczego?

Moje podejrzenia: długo nie wymieniane świece i filtr powietrza.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam może w tym temacie spróbuje. 

Ponieważ jestem tu nowy witam wszystkich bardzo serdecznie mam podobny problem z silnikiem zaczęło się u mnie od zapchania katalizatorów i nie miał kompletnie mocy po wywaleniu z katalizatora zatoru wszystko wróciło do normy lecz po wykasowaniu błędu tak jak u was błąd powracał i kontrolka zapala się na nowo ale jak by było mało jażdże trochę po łąkach i trawa i pyłki zapchały mi chłodnice silnik zaczął się przegrzewać i w rezultacie poszła uszczelka pod głowicą i zaczął pobierać płyn chłodniczy i musiałem wywalić głowice , głowica poszła do szlifierza została sprawdzona no i założona z oszczędności nie wymieniłem od razu łańcucha rozrządu no i do tego czasu po złożeniu silnika zaczął nierówno pracować i w zasadzie bardzo głośno, mało tego po czterech miesiącach jeżdżenia nazbierałem kasy i zdecydowałem się w końcu wymienić łańcuszek na domiar złego mechanik oświadczył mi że spuścił z silnika tylko litr oleju trochę się zmartwiłem bo niby dla czego go wciągnął w tak krótkim czasie no ale nic ,silnik złożony nowy olej wlany silnik chodzi lepiej ale nierówno na wolnych obrotach kontrolka zapala się na nowo po wykasowaniu no i przy przy gazowaniu wracając na wolne obroty potrafi sobie zgasnąć nie mam już pomysłu co może być. A jeszcze sprawdziłem teraz ciśnienie na tłokach jest dobre i równe na wszystkich garach Pomóżcie jak macie jakieś rozwiązanie tego problemu  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opis błedu to nie pamiętam teraz dokładnie coś tam było że  szybki kąt  wyprzedzenia zapłonu zaworu dolotowego czy coś takiego wsumie tam wyskakiwały dwa błedy ale nie będę teraz strzelał ale cały czas chodziło o zawory dolotowe jutro podłącze jeszcze raz rano i napisze dokładnie co wyskakuje. A dzięki za odpowiedz na moje modlitwy :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeshky czy lotos po 6 tysiach mógł być przyczyną?

na pewno nie. chyba że lejesz minerał to dostaniesz po łapach! :)

Witam może w tym temacie spróbuje. 

Ponieważ jestem tu nowy witam wszystkich bardzo serdecznie mam podobny problem z silnikiem zaczęło się u mnie od zapchania katalizatorów i nie miał kompletnie mocy po wywaleniu z katalizatora zatoru wszystko wróciło do normy lecz po wykasowaniu błędu tak jak u was błąd powracał i kontrolka zapala się na nowo ale jak by było mało jażdże trochę po łąkach i trawa i pyłki zapchały mi chłodnice silnik zaczął się przegrzewać i w rezultacie poszła uszczelka pod głowicą i zaczął pobierać płyn chłodniczy i musiałem wywalić głowice , głowica poszła do szlifierza została sprawdzona no i założona z oszczędności nie wymieniłem od razu łańcucha rozrządu no i do tego czasu po złożeniu silnika zaczął nierówno pracować i w zasadzie bardzo głośno, mało tego po czterech miesiącach jeżdżenia nazbierałem kasy i zdecydowałem się w końcu wymienić łańcuszek na domiar złego mechanik oświadczył mi że spuścił z silnika tylko litr oleju trochę się zmartwiłem bo niby dla czego go wciągnął w tak krótkim czasie no ale nic ,silnik złożony nowy olej wlany silnik chodzi lepiej ale nierówno na wolnych obrotach kontrolka zapala się na nowo po wykasowaniu no i przy przy gazowaniu wracając na wolne obroty potrafi sobie zgasnąć nie mam już pomysłu co może być. A jeszcze sprawdziłem teraz ciśnienie na tłokach jest dobre i równe na wszystkich garach Pomóżcie jak macie jakieś rozwiązanie tego problemu  

a ten katalizator to się zapchał z jakiejś przyczyny - od tego bym zaczął szukanie, a reszta usterek wynikła przez zaniedbanie tej, która spowodowała zapchanie katalizatora.

 

katalizator się zatyka jak silnik bierze olej, albo jak ma za ubogą mieszankę.

jak zlałeś tylko 1 litr oleju to gdzieś on znika - pomiar ciśnienia był na zimnym czy ciepłym silniku? jak go zagotowałeś to ktoś sprawdzał blok czy nie jest przegrzany?

 

katalizator mógł się też zatkać z powodu zbyt ubogiej mieszanki - takie coś serwuje nam padnięta sonda lambda

 

mógł też mechanik źle poskładać auto - rozrząd na ten przykład.

Sprawdzaliście panewki? jak jeździłeś bez oleju to mogą one hałasować.

 

generalnie to masakra, na razie nie kupuj rozrządu bo może taniej wyjdzie nowy silnik kupić.

 

odczytaj błędy i podaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno nie. chyba że lejesz minerał to dostaniesz po łapach! :)

a ten katalizator to się zapchał z jakiejś przyczyny - od tego bym zaczął szukanie, a reszta usterek wynikła przez zaniedbanie tej, która spowodowała zapchanie katalizatora.

 

katalizator się zatyka jak silnik bierze olej, albo jak ma za ubogą mieszankę.

jak zlałeś tylko 1 litr oleju to gdzieś on znika - pomiar ciśnienia był na zimnym czy ciepłym silniku? jak go zagotowałeś to ktoś sprawdzał blok czy nie jest przegrzany?

 

katalizator mógł się też zatkać z powodu zbyt ubogiej mieszanki - takie coś serwuje nam padnięta sonda lambda

 

mógł też mechanik źle poskładać auto - rozrząd na ten przykład.

Sprawdzaliście panewki? jak jeździłeś bez oleju to mogą one hałasować.

 

generalnie to masakra, na razie nie kupuj rozrządu bo może taniej wyjdzie nowy silnik kupić.

 

odczytaj błędy i podaj.

Witam pierwszy  błąd to P-1110 zawór sterujący fazami rozrządu zworów dolotowych 

P-0011wałek rorzadu A1 za bardzo przyspieszony na innym kompie opis tego błędu brzmi -regulacja połorzenia wałka rozrządu po stronie dolotu za mocno wyprzedzony P-0300 układ zapłonowy wypadanie zapłonu -nieciągły  P-0420 wydajność katalizatora poniżej B1  Generalnie u mnie problem jest w tym że na wolnych obrotach silnik kuleje z słyczącymi jakimiś stukami  a jak dodam gazu i puszcze silnik zejdzie z obrotów aż tak mocno że nieraz zgaśnie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no o do sprawdzenia w takiej kolejności:

1. rozrzad czy dobrze poskładany - bo wg błędów nie ma synchronizacji

2. wypadanie zapłonów - no to świece+cewki do sprawdzenia

3. wspomniany zawór faz rozrządu

 

 

2 i 3 błąd dopiero jak zniknie 1 - na moje to koleś Ci źle złożył rozrząd i od tego trzeba zacząć, reszta błędow jest konceskwencją pierwszego.

 

 

Błąd katalizatora jest spowodowany pozostałymi błędami, więc tym się na razie nie przejmuj, zniknie jak się uporasz z 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki w sobote daje do sprawdzenia w końcu jak sprawdzą to dam znać. Pozdrawiam


Witam koledzy i koleżanki jak są :) Muszę się pochwalić autko naprawione okazało się że mieliście rację przestawiony był łańcuszek ale to nie dokonca była wina mechanika znaki na łańcuchu nie pokrywają się z resztą po ustawieniu jak to mówią po staremu auti chodzi jak trzeba Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Witam koledzy i koleżanki jak są :) Muszę się pochwalić autko naprawione okazało się że mieliście rację przestawiony był łańcuszek ale to nie dokonca była wina mechanika znaki na łańcuchu nie pokrywają się z resztą po ustawieniu jak to mówią po staremu auti chodzi jak trzeba Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w B jest fabrycznie 10w30

no tak ale sprawdź na jaki zakres temperatur jest ten olej... coś od -5 do +30 stopni C - a teraz porównaj jakie mamy zimy i jakie potrafiąbyć upały w lecie.

 

Ja na nasz klimat polecan min 5w40.

 

sorry za offtop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

no wiem spróbuję tej zimy 5w. choć 10w jest na -25. Ale spróbuję pełny syntetyk jestem ciekaw czy rano na mrozie będzie lepiej, choć pali mi ok.


no dobra to wrócę do mojego problemu. Po zmianie oleju było ok ale teraz znowu kontrolka i ten sam błąd. Przebieg 124 tysie. Teraz czy czujniki są zamienne i czy różnią się te ze sreberkiem i te czarne czymś?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...