Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czy Wasz stoi prosto? Juke oczywiście :)


sim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do posiadaczy Juke'a - czy zwróciliście uwagę na to, czy Wasze auto stoi prosto? Czy nie jest przechylone delikatnie na którąś stronę?

 

W moim egzemplarzu zauważyłem, że kiedy stoi na równym terenie, jest przechylony lekko na stronę kierowcy. Zjawisko to potwierdziło się w zrobionych przeze mnie pomiarach- strona kierowcy jest niżej od strony pasażera o ok. 1,5 cm. Różnicę widać w przednich nadkolach - od strony kierowcy "wchodzą" 4 palce, a od strony pasażera 5 :)

 

Pojechałem na badanie amortyzatorów. Oto co wyszło:

 

Oś przednia amplituda: lewy 19mm, prawy 21mm

Oś tylna amplituda: lewy 29mm, prawy 31mm

 

Nacisk kół przód: lewe 373 daN, prawe 334 daN

Nacisk kół tył: lewe 277 daN, prawe 209 daN

 

Przyczepność kół przód: lewe 82%, prawe 80%

Przyczepność kół tył: lewe 78%, prawe 77%

 

W serwisie Nissana nie wiedzą o co chodzi, mówią że każdy samochód tak ma i geometria jest fabrycznie dobrze ustawiona.

Czy więc mogło się coś poprzestawiać w trakcie użytkowania? Zaznaczam, że nie użytkuję samochodu w ekstremalnych warunkach.

 

Z drugiej strony po obejrzeniu kilku zdjęć w Internecie przedstawiających Juka z przodu i z tyłu wydaje mi się, że też jest delikatnie przechylony na lewo- może więc jest to celowy zabieg? Na forum mitsubishi, pojawiła się dyskusja dotycząca tej samej sprawy w modelu L200.

 

Proszę o Wasze opinie i obserwacje.

 

ps. po tej stronie znajduje się akumulator, ale czy on aż tak dociążałby tę ćwiartkę samochodu?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i skrzynia biegów. Czasem nie masz pękniętej sprężyny? Łatwo sprawdzić ,w kielichu dolnym kolumny jest wyraźne miejsce ,gdzie sprężyna jest zablokowana. Zobacz czy dochodzi do tego miejsca i czy krawędź nie jest "ostra"-organoleptycznie palcem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdze :) a zbiornik paliwa jest po srodku czy po boku?

 

Jest mniej więcej w okolicach siedziska kanapy i zajmuje prawie całą szerokość podwozia - sam zbiornik nie jest idealnie symetryczny, po tej stronie, gdzie jest wlew paliwa, jest odrobinę większy - czyli nawet gdyby miało to jakiś wpływ na pochylenie samochodu, to raczej nie w stronę kierowcy.  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak zbiornika nie będę brał pod uwagę. Manix, przyglądałem się dziś tak na szybko sprężynie, ale nie wiem jak sprawdzić czy wszystko z nią OK. Postaram się jutro bardziej ją obadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami jak mój Qashqai stoi na podwórku (równe podłoże),również wydaje mi się,a nawet jestem pewien,że czasami stoi pochylony lekko w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W QQ tego nie zauważyłem, może nie przyglądałem się zbytnio. Moja teoria jest taka, że z racji tego, że Juke czy QQ to podwyższone samochody, to mogą być pochylone lewym przodem, aby po wjechaniu na jezdnię miały lepszą przyczepność. Myślę, że ważny jest tu przekrój jezdni - na środku jest wyżej, a przy poboczu niżej. Ale to takie moje gdybanie :)

post-53394-0-58427000-1446457833_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra,jeszcze raz.Sprężyna na dole opiera się w "kielichu" który ma wyraźnie podniesione miejsce oparcia końcówki sprężyny.Jeśli pękła dolna końcówka,to jej krawędź będzie ostra ,co wyraźnie poczujesz po palcem.Jeśli pękło u góry,to wystarczy skręcić koła w tym samym kierunku ,w którym sprawdzasz sprężynę .Uszkodzona wysunie się na zewnątrz kielicha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik ze mnie marny, ale sprawdzę jeszcze raz dziś po pracy wg Twoich wskazówek. Pozdrawiam.


Sprawdzilem obie przednie sprezyny- wszystko wydaje sie byc ok. Nie wypatrzylem zadnych problemow. Nie wyczuwam zadnych pekniec. Nie wiem wiec skąd to pochylenie, chyba z fabryki juz tak wyszlo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mozliwe ze to cos z amortyzatorem? Sprawdzilem jeszcze dzis sprezyny po obu stronach z przodu i od strony kierowcy odstepy pomiedzy zakretami sprezyny są mniejsze. Czy ewentualna wymiana amora po jednej stronie pomoze czy trzeba wymieniac oba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię by to była wina amortyzatora. Raczej kwestia niewłaściwego położenia sprężyny względem McPersona lub wada samej sprężyny.

 

Samochód jest na gwarancji czy już po?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to składaj reklamację. Koniecznie pisemnie!

A jeżeli jesteś konsumentem i samochód ma mniej niż 2 lata to może zamiast z tytułu gwarancji warto powołać się na uprawnienia konsumenckie?

 

Wg mnie każdy samochód ma na płaskim "stać równo". Zawsze możesz też skorzystać z pomocy rzeczoznawcy ale nie licz na łatwy zwrot kasy za jego usługi od ASO.

 

PS.

Może drążek stabilizatora jest krzywy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...