Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Napęd 4x4. Charczenie w kole po cofaniu.


Sociald6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bede próbować sie dzis skontaktować. A jeszcze teraz patrzę ze pisaliście ze przeguby przy lifcie zawieszenia by mogły byc. Nie wiem czy to liftem mozna nazwać ale był dźwigany od dołu na śrubach 5 cm zeby był wyższy.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby była jasność:

Od samego liftu zawiasu może niekoniecznie, bo i tak odboje na wahaczach ograniczą skok zawiasu ;)

Ale gdyby doszły do tego takie niedopuszczalne wykroczenia jak:

- brak odbojów górnych wahaczy

- i/lub ... brak stabilizatora

- i np. pęknięta manszeta (osłona przegubu) czyli brak smaru

 

... to kumulacja tych wszystkich okoliczności stworzy mieszankę wybuchową ... i jest tylko kwestią czasu kiedy przegub chrupnie  :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz dzwoniłam. I moze jutro sie uda mi tam podjechać jak bedzie na miejscu w Zakopanem. Zapytał tez czy na napędzie 4x4 tez charczy no i sprawdziłam nie nie charczy. Uwidzimy co to bedzie. A co do tych niedopuszczalnych wykroczeń to juz je przesyłam swojemu chłopu i niech sie ustosunkuje ;P

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że "odgłos przegubu" bardziej przypomina chrupanie lub wręcz strzały ... są tam większe kulki (ząbki) - 6 szt./obwód

charczenie lub rzężenie bardziej wskazuje na sprzęgiełka, łożysko ... mniejsze ząbki (kulki) - 27(28,29) szt./obwód

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O mam ;) znalazłam ten dzwiek. Tylko w moim Pufiku to ten sam dzwiek ale jakby ta Piła była troche wolnej włączona :) prosze link

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A no i głośniejszy jest Pufik jak ta Piła ale to ten dzwiek.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nice :D

z autopsji znam ten dźwięk ... sprzęgiełko, a właściwie któraś z tych miseczek, sprężyn odpowiedzialnych za wyłączanie napędu

może też być brak owej zawleczki na półosi przegubu ... przy maksymalnym "wykrzyżu przegubu" (brak odboju g. wahacza) półoś przegubu może wyskakiwać z zębatki w sprzęgiełku ... ale to raczej utopia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba rozebrać sprzęgiełko i ocenić ktora czesc to jest i ja wymienić? Ja tego nie zrobie. Ten mechanik nasz pewnie tez nie bedzie miał pojęcia ktora. Siedem światów ehh

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"rozebrać sprzęgiełko" to pojęcie względne

Jeśli już to zdjąć korpus i ocenić to co jest na zewnątrz ... miseczki

czyli rozebrać do stanu z 1 lub 3 zdjęcia

 

Na 2 zdjęciu rozebrałem to wszystko co jest wewnątrz korpusu ... nie ruszajcie tego (na końcu są 32 małe kuleczki)!


Jeśli winne są owe miseczki to muszę was zmartwić ... i tak nieosiągalne

od paru lat wszyscy borykamy się z tym problemem  :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wlasnie zobaczyłam na zdjeciu te kuleczki :P no i skoro nieosiagalne to co dalej??! Na złom pufika? ;P

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekajcie na Wolfa ... z pewnością jest najbardziej kompetentny w okolicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałam mojemu co piszesz i pyta ktore to dokładnie te miseczki sa i mowi ze w bagażniku mam poprzedni komplet tych sprzegielek. Bede wychodzić z domu to je wyjmę i sie pobawię

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby przyszło do wymiany sprzęgów na manuale to musicie policzyć ilość ząbków (karbów) na półosi przegubu

O ile pamiętam powinno ich być 27 (w Waszym przypadku)

czyli:

PCD (średn. zewn. sprzęgiełka) ... 83mm

n. of splines (karbiki) ... 27

n. of bolts (śruby) ... 6

 

Koszt manuali to ok. 600,- 

Są 2 ... 3 wiodące firmy, nazw nie podaję ;)


Wysłałam mojemu co piszesz i pyta ktore to dokładnie te miseczki sa i mowi ze w bagażniku mam poprzedni komplet tych sprzegielek. Bede wychodzić z domu to je wyjmę i sie pobawię


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Masz komplety sprzęgiełek, ale miseczek pewnie nie wymienialiście ... są nieosiągalne

To one (lub "washer A") są winne, a nie sprzęgiełka

 

Samymi sprzęgiełkami się nie pobawisz, bo żeby poznać zasadę ich załączania trzeba je unieruchomić w dużym imadle, wetknąć przegub i dopiero wtedy próbować je włączyć ... wiem co piszę ;):D

 

ps: miseczki to "brake A" i "brake B" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a te miseczki to ktora rzecz na tych schematach? Washer a widze i tak myslalam czy czasem nie założył go odwrotnie bo na schemacie nie do konca widac a pisałeś ze ma byc ząbkami w strone Piasty.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edytowałem poprzedni post ... na końcu ;)

"Washer A" jest chyba mosiężna (nooo ... żółta)

owe ząbki na niej mają tylko parę milimetrów , są na wewn. krawędzi ... może być też tak że są już ledwie wyczuwalne ... i to też może być przyczyną niedomagania

ale to tylko moje domysły ... nie widziałem sprawnych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjęłam z bagażnika te poprzednie. Na razie tylko zetknęłam bo nie mam czasu teraz ogladac ich dokładnie ale zauważyłam ze nawalone do nich jest duzo czarnego smaru. Czytałam ze nie powinno go tam byc

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już 2-krotnie padło to pytanie, ale nie było odpowiedzi, więc powtarzam:

- czy Sz.P. nie jeździ przypadkiem ze stale zapiętym przednim napędem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno

Cofnij się do początku tematu, tam było opisane czyszczenie

Możesz spróbować trochę rozebrać sprzęgiełko, z pamięci piszę, więc nie wszystko może się zgadzać z rzeczywistością ;)

1. oczyść szmatką wierzch i zapamiętaj lub zrób zdjęcie

2. po przekręceniu w prawo lub lewo dasz radę zdsjąć miseczkę "brake A" (poprawiłem, było "B")

3. pod nią jest delikatna sprężyna

4. przy samej krawędzi wewn. jest sprężynowy pierścień

5. znajdź koniec sprężyny, odchyl go do wewnątrz i wyciągnij (nic Ci tam nagle nie wyskoczy)

6. rozłóż czystą, białą szmatę lub pudełko 

7. włóż palec do środka i nad pudełkiem wyciągnij wnętrze (mechanizm sprzęgu)

8. na samym dnie zostanie pierścień z 32 dziurkami i tyleż kulek mw. 2mm 

9. jeśli masz stary przegub od auta włóż go do środka i trzymając w ręku przekręcaj L<--->P

10. w międzyczasie zanurzaj mechanizm w nafcie lub wydmuchuj na bieżąco brud ze środka

11. samego mechanizmu nie radzę rozbierać na detale - nie będę mógł korespondencyjnie pomóc w złożeniu

12. poczyść wszystko i złóż spowrotem

13. umyj ręce i dokończ piwo ;)

 

ps: na zewn. flanszy korpusu jest jeszcze gumowy oring :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie jeźdze. Jeźdze tylko na tylnim napędzie. Jak jest przedni wlaczony to nie charczy :) to sie bede bawić wieczorem tym starym sprzegielkiem. Uwidzimy jak to tam wyglada.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już 2-krotnie padło to pytanie, ale nie było odpowiedzi, więc powtarzam:

- czy Sz.P. nie jeździ przypadkiem ze stale zapiętym przednim napędem ?

 

Dlatego poprosiłem Wolfa o sprawdzenie

poza tym automaty powinny same się "rozpiąć" po zmianie zwrotu jazdy i wcześniejszym przełączeniu wajchą na 2H :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy ogolnie to ostatnio jak było mokro i błotniscie to to sprawdzaliśmy jak te napędy działają i ktore koła sie kręciły. Jak był na 2 koła to tylko tył pracował jak na 4 to 4 sie kręciły. Tak że przypuszczam ze sie rozłącza.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba by podnieść oba przednie koła jednoczesnie i zobaczyć czy na 2H kręcą się swobodnie.

Bo nie widzę powodów żeby awaria sprzęgiełek objawiała się na 2H, a znikała na 4H.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...