Sociald6 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Witam. Kiedy po odpaleniu auta musze wycofać z parkingu a następnie jade do przodu to zaczyna cos charczeć w przednich kołach (albo tylko od strony kierowcy, cieżko określić) zeby charczenie ustało musze zatrzymać auto i cos jakby wskakuje na swoje miejsce (odczucie jakbym przejechała przez dziury) następnie charczenie juz sie nie powtarza. Zawsze dzieje sie to tylko jak musze wycofać. Juz raz wymienialiśmy sprzęgiełka piast (automatyczne) bo myśleliśmy ze pomoże jednak problem ciagle sie pojawia. Napęd przedni działa. Co to moze byc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) Konserwacja sprzęgiełek w piastach się kłania. Czym je smarujesz? Napęd na przód reduktor rozpina? Edytowane 2 Listopada 2015 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) Znaczy rozkręcić i przesmarować? Czy jak? Teraz niedawno był u mechanika ktory wymieniał te sprzęgiełka na inne używane ale sprawne i czyścił je. Nie były Przezemnie niczym smarowane i mechanik tez niczym nie smarował bo podobno wyczytał ze maja byc nie smarowane niczym. Niestety nie wiem co rozpina napęd na przód. Sprzęgiełka sa automatyczne. Edytowane 2 Listopada 2015 przez Sociald6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) Rozbierz umyj, zamocz w oliwie niech z grubsza obciekną i załóż.Reduktor rozpina napęd na przód w pozycji 2H. Na 4x4 nie jeździmy po czarnym. Edytowane 2 Listopada 2015 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) I tyle? To powinno pomoc na to charczenie? Bardzo głośno harczy :/ zreszta w poprzednich i w obecnych dzieje sie to samo. Na pewno to bedzie ich wina? Co tam jeszcze mogłoby charczeć? No tak na 2h jest na dwa koła. Edytowane 2 Listopada 2015 przez Sociald6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Tutaj jest pokrewny temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/98533-nap%C4%99d-4x4-sprz%C4%99gie%C5%82ka-piast/page-2 Sprzęgi automatyczne się nie psują ... z czasem zużywają się tzw. miseczki załączające te sprzęgi Spróbuj zamienić je stronami L <---> P Konserwacja; wymyć, wypłukać zalać olejem, zlać jeśli to nie pomoże ... A może to przeguby chrupią ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) Kiedys tak chruplo cos ze napęd 4x4 wysiadl ale po wymianie sprzegielek działał dalej ale charczy ciagle. Przeguby nie były wymieniane akurat. Czyli co najpierw przesmarować olejem a jak nie to przeguby? No i czy wystarczy z jednej strony wymienić przegub jesli charczy z jednej? Czy oba? A no i zamieniane były tez stronami. I tez nie pomogło. Edytowane 2 Listopada 2015 przez Sociald6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Łożysko jest dokręcone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) Nie dokrecalismy nic. Mechanik tez na pewno nic nie dokręcał bo tylko wymienił sprzęgiełka. A łożysko sie dokręca nie wciska? Chodzi o łożysko koła? Edytowane 2 Listopada 2015 przez Sociald6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Łożysko się "dociąga, kontruje" ... ale to pewnie nie to Tak myślę, że te sprzęgi, a właściwie te miseczki, podkładki, sprężynki mogły zostać źle złożone Problem w tym, że mało kto wie jak powinny być one złożone prawidłowo ... kto ma dobre - ten nie rozkręca, a złe są wymieniane na manuale spróbuję poszukać schematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) Podobno zostały złożone według schematu ktory znaleźliśmy na internecie. Mysle ze raczej mechanik z niego skorzystał. Ale mimo to jakbys gdzies miał schemat to bede wdzięczna to moze uda nam sie samym to sprawdzic i cos z tym zrobic. Mechanik mogł sie pomylić. No i tym olejem przesmarujemy od razu. Jakim olejem to trzeba zrobic? A co do manualnych to ja sie obawiam ze wymienimy cos co działa i dalej bedzie charczeć. Bo moj chłopak Juz wlasnie mysli o tym zeby wymienić. Ale skoro działa napęd na przód to czy to ma sens? Edytowane 2 Listopada 2015 przez Sociald6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Seniorita smarujemy olejem przekładniowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Jako Robert rzecze ... przekładniowym mam serwisówkę, ale coś nie trybi z przesyłem Tutaj jest, ale mało widoczne; http://nissan4u.com/parts/terrano/el_wd21/1990_1/type_6/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/illustration_1/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 No to chyba takie samo cos mam i zgodnie z tym to było robione. Probuje tu wstawić. Jak sie uda to wstawię ale na moje oko to chyba to samo. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 moment ... sfotografowałem ekran, zawsze jest jakiś sposób pierwsza z prawej "wheel bearing lock nut' - dociąganie łożyska (do oporu i popuścić 1/4 obrotu) następna "lock washer" - kontra łożyska (ucelować otworami i zablokować 2-ma śrubkami) dalej już widzisz ważne: "washer A" - ząbkami w stronę piasty to chyba wszystko ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Ten o-ring jest w innym miejscu na moim schemacie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 tutaj jeszcze całkowicie rozebrane sprzęgiełko automat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 A Piasta to to z lewej czy prawej strony schematu? moze w takim razie jest złe złożone światełko jakies w tunelu Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Ło dżizas ... z prawej (nie widać jej tutaj) z lewej masz korpus ( to co nazywamy sprzęgiełkiem) Zrobiłem jeszcze drugie zdjęcie ... piasty legenda; od prawej ... rotor disc - tarcza hamulcowa grease seal A - uszczelniacz łożyska inner bearing - łożysko wewn. outer bearing - łożysko zewn. wheel hub - piasta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 No to juz wiem wszystko. To jutro bedziemy cos kombinować. Tu jest problem z mechanikami bo sami nie wiedza co i jak a jeden podobno powiedział ze tak ma byc ze tak charczy. Tylko ze jak wyjeżdżam na ruchliwa drogę i musze sie zatrzymywać i tamować ruch zeby przestało charczeć to średnio przyjemne jest i jakos watpie zeby tak miało byc. A myslisz ze wymiana sprzegielek na manualne tu mogłaby pomoc? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 drive flange type ... to zabierak lub osłona (Ciebie nie dotyczy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 To teraz z tymi schematami i legendami do mechanika i zobaczymy czy cos sie zmieni. Jak nie to moga to byc te przeguby tak? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Jeśli jesteś z Zakopca to spróbuj skontaktować się z Wolfem ... może znajdzie chwilę i coś podpowie mechanicy ... no cóż, nie każdy wie o co chodzi z tymi napędami namiary, telefon też jest: http://forum.nissanklub.pl/index.php/user/56136-wolf-87/ To teraz z tymi schematami i legendami do mechanika i zobaczymy czy cos sie zmieni. Jak nie to moga to byc te przeguby tak?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Przeguby chrupią ... głośno (ale przeważnie przy jeździe do przodu i/lub skręcie i/lub lifcie zawieszenia) Poproś Wolfa ... byłoby najlepiej Co jeszcze ważne, częsty błąd to smar w sprzęgiełku ... jest gęsty i skleja delikatną, cienką sprężynę ... dlatego olej jest lepszy od smaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Wow super dziękuje za namiary. Sprobuje sie skontaktować moze ktos kto sie na tym zna cos podpowie i mechanik nie bedzie w ciemno kombinował. To taki dziwny dzwiek jest takie harczenie jakby cos ząbkami haratalo po metalu. Jak Piła do metalu na przykład. Okropnie głośne. Az sie ludzie oglądają po drodze Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 No to mogą być przeguby i tak do ich zdjęcia trzeba odkręcić sprzęgi i zdjąć zawleczkę "snap ring" Pozdrówcie Wolfa ... no i jakoś się tam odwdzięczcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.