Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Kable, świece


mati113
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Mam problem ze swoim samochodzikiem. Otóż jadąc i korzystając czasem z 2 biegu samochód się dławi. Na drugim się dławi, a gdy chce wrzucić 1 to nie chce wejść jakby była zbyt duża prędkość. Dajmy na to parkuje, czy jadę w korku ale na tyle, że jadę te ok. 15/20 km/h a 2 bieg nie daje już rady. Dostałem informacje, że może to być wina przewodów i świec. Czy ktoś może się orientuje jak kosztowna jest taka wymiana? Oczywiście orientacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki. Nie wypowiadam się na ten temat, bo szczerze przyznam, że na samochodach niezbyt się niestety znam, a szkoda. Czy opisana przeze mnie sytuacja może wynikać właśnie z tych świec i kabli, czy to w ogóle nie ma nic wspólnego z opisanym przeze mnie problemem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiego orła dostałeś info,  że to przewody lub świece? W dieslu świece są żarowe i mają za zadanie , w uproszczeniu ,ułatwić rozruch w zimne dni 


sprawdź filtr powietrza i w ogóle układ dolotowy0 przewody gumowe puszkę -na szczelność.Zakładam że przyspiesza na wyższych biegach płynnie i bez >poślizgu>?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiego orła dostałeś info, że to przewody lub świece? W dieslu świece są żarowe i mają za zadanie , w uproszczeniu ,ułatwić rozruch w zimne dni

 

sprawdź filtr powietrza i w ogóle układ dolotowy0 przewody gumowe puszkę -na szczelność.Zakładam że przyspiesza na wyższych biegach płynnie i bez >poślizgu>?

Jedyne co zauważyłem to tyle, że podczas zmiany z 2 na 3 przy prędkości ok. 40km/h jest takie dziwne przyhamowanie jakby hamował silnikiem. Dzieje się tak przeważnie na zimnym silniku.

Edytowane przez mirekg9
Szanujmy język ojczysty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wrzucisz na luz przy tej prędkości też przyhamowuje?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, a mam pytanko i to nie żart ani dowcip.

Sprawdzałeś toczenie kół, czy np. hamulce nie blokują?

Czasami bywa tak, iż po podjechaniu np. do domu i zaciągnięciu ręcznego, to na drugi dzień nie tak szybko odbija (blokuje się). Po przejechaniu kilku km i rozgrzaniu się może w końcu odpuścić.

To samo tyczy się w "drugą stronę" - czasami bo rozgrzaniu się materiału (tarcie), potrafi on blokować (lecz tutaj, to już sprawa tłoczków).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na twoim miejscu podjechał do pierwszego lepszego mechanika bo wizytę i tak musisz zaliczyć bo wątpię abyś sam uporał się z problemem. Trochę bardzo dziwne rzeczy się robią z twoim autkiem albo nie potrafisz nam przekazać co tak naprawdę się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wrzucisz na luz przy tej prędkości też przyhamowuje?

 

Nie. Mam 40 km/ h, wrzucam luz i jest okej. 

 

 

Kolego, a mam pytanko i to nie żart ani dowcip.

Sprawdzałeś toczenie kół, czy np. hamulce nie blokują?

Czasami bywa tak, iż po podjechaniu np. do domu i zaciągnięciu ręcznego, to na drugi dzień nie tak szybko odbija (blokuje się). Po przejechaniu kilku km i rozgrzaniu się może w końcu odpuścić.

To samo tyczy się w "drugą stronę" - czasami bo rozgrzaniu się materiału (tarcie), potrafi on blokować (lecz tutaj, to już sprawa tłoczków).

 

A jak sprawdzić, czy hamluce nie blokują? Można samemu to jakoś wywnioskować, czy wizyta u mechanika niezbędna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

A jak sprawdzić, czy hamluce nie blokują? Można samemu to jakoś wywnioskować, czy wizyta u mechanika niezbędna?

 

Podnosisz tyl na lewarku, zwalniasz reczny, wrzucasz na bieg np.1 krecisz kolem z jednej strony a potem podnosisz druga i probujesz krecic drugim kolem. Potem zaciagasz reczny, wrzucasz na luz, podnosisz przod i znowu krecisz raz jednym kolem, raz drugim. Powinny sie lekko obracac, tzn. uwzgledniajac mase felgi z opona. Nie powinno byc wyczuwalnych oporow czy slychac odglosow ocierania tarczy czy bebna. Moze byc i tak, ze sie tloczki zapiekly.

 

W dizlach warto tez sprawdzic przeplywomierz. Jak silnik slabnie, to mozna odlaczyc kostke przeplywki i zobaczyc jak jezdzi, czy jest poprawa. Zaswieci sie check engine a silnik przejdzie w tryb awaryjny ale jak bedzie to wina przeplywomierza to silnik sie ozywi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...