Guest Maciek78 Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Witam Mam zamiar solidnie się przygotować przed zimą. Kupuję oponki - na raziem negocjuję z klubowiczem. Chcę wymienić filtry - paliwa, powietrza i oleju. Kupić nowy akumulator - dziś nie mogłem go odpalić, postał na parkingu od piątku i troszkę się namęczyliśmy razem Planuję wymianę świec. I w związku z tym mam pytania - możecie polecić mi dobre ale niezbyt drogie filtry?? Muszę też wymienić przy okazji olej, mam Elfa. Zostawić go? Świece już mam, bkr6e - ngk. Ma ktoś namiary na tani ich zakup? Temat o akumulatorach już jest, więc coś tam wyszukam. I czy jeszcze muszę coś wymieniać? Płyn do chłodnicy?? jakieś inne oleje? Nie znam się zupełnie a chcę mieć sprawny car w zimie 8) Pozdrawiam Maciek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nowikg Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 sprawdź temp zamarzania płynu chłodniczego i zalej zimowy płyn do sprskiwacza, można jeszcze zakonserwować podwozie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maciek78 Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Podwozie ponoć mam - tu cytat - "za***iste", więc chyba się nie muszę przejmować? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adig Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 pytanko do wszystkich może zbierzmy w 1 temacie wszystkie zabiegi, które warto wykonać przed zimą każdy ma jakieś swoje doświadczenia a taki temat mógłby sie przydać co Wy na to?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raveland Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Podwozie ponoć mam - tu cytat - "za***iste", więc chyba się nie muszę przejmować? za***iste bo dobze zakonserwowane czy za***iste bo brak konserwacji ale tez brak narazie rdzy?? co do zebrania wszystkich zabiegow w jednym to ide na to bo nowi uzytkownicy nie bede musieli wertowac forum i zadawac pytan beda mieli wylozone wszystko na wierzchu co do mnie to poprawilem konserwacje podwozia i nadkoli rowniez zalozylem plastikowe nadkola zmienilem olej, filtr powietrza i oleju, plyn chlodniczy i podolewalem plyny tam gdzie byly ubytki,sprawdzilem aku czeka mnie jeszcze tylko sprawdzenie wszystkich swiec(diesel) i chyba tyle przed zima wiecej nic nie przychodzi mi do glowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nowikg Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 dobrze mieć czasem saperke... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maciek78 Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Raveland - ja nie wiem, tylko gość, który zapewne wie lepiej ode mnie zajrzał, stwierdził jak stwierdził, dorzucił jeszcze, że nic nie muszę robić. Ja podczas przeglądu jak looknąłem na podwozie to było czarniutkie. Możesz jeszcze napisać na jakich firm filtry wymieniłeś? Bo wiesz, podjadę do sklepu i będzie lipa, sprzeda mi najgorsze, a ja będąc nieświadomy będę jeździł Acha, jest też coś takiego jak filtr oleju? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raveland Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 od ponad 7 lat jezdze na polskich zamienniikach i to tych najtanszych i nie mam zadnych problemow oleju ani nie ubywa anie nie przybywa 8) filtr oleju wymienia sie zawsze razem z olejem gdyz samam wymiana oleju na niewiele sie zda czyzbys nie wymienial nigdy filtra oleju przy zmianie oleju?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maciek78 Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Raveland, wiem że to może być śmieszne i ja sam już się śmieję z tego. Bo teraz wiem. Ale jak kupiłem od razu pojechałem na wymianę oleju. Gośc mi zadał pytanie, czy wymieniać też filtr oleju? A ja na to, że jak potrzeba to tak. No to gość popatrzył i stwierdził, że nie trzeba. Ale i tak nabiłem już prawie 10 000 km, więc nie będę żałował dodatkowego wydatku na olej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raveland Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 w dieslu filtr i olej nalezy wymieniac co 10000km ja tak robie i nie beirze mi nic a nic oleju a ma przejechane wg. licznika ponad 273000 a wg. mnie w okolicach 400000-500000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nowikg Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Maciek78 jedno powiem: nie jedź do niego więcej! Mechanika który przy wymianie oleju nie zmienia filtra powinno sie z daleka omijać, bo pewnie jak się myje to też gaci nie zmienia :shock: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maciek78 Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Heh, nowiq. Masz rację. Ale samochód kupowałem w Szczecinie od znajomego "importera", olej zmieniałem w Pyrzycach, na stacji Orlenu. Więc dla przejeżdżających tamtędy lub mieszkających w okolicy niech to będzie mała przestroga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka_sz Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 W pyrzycach nikt gaci nie zmienia... wiecej nie jezdzij do takich paprakow. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maciek78 Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Hehe, ja tam mam rodzinę (m. in. tam) więc byla okazja. A kiedyś koło mi fajnie zmienili Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nowikg Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Jeszcze z dwa pokolenia i będą umieli naprawiac samochody :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.