michoos Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 (edytowane) Jestem po wymianie świec, przed wymianą było wszystko ok. Od jakiegoś czasu dość rzadko ale trafia się, że po odpaleniu ( zapala lekko bez problemów ) obroty spadają tak że silnik gaśnie. Można go złapać w odpowiednim czasie i trochę pogazować, wówczas będzie pracował dalej. Nie ma związku czy zimny czy ciepły i czy benzyna czy lpg. Jak zdechnie silnik po odpaleniu, za następnym lub 3 razem odpala i tak potrafi bez problemów pracować cały tydzień. Gdy taki problem się pojawi czuć w okolicach maski benzynę. To jedyny objaw. Jakieś pomysły co to może być? W innym wątku pisałem o nierównej pracy silnika. Na biegu jałowym czuć szarpnięcia, co może być problemem jednej z cewek zapłonowych. Edytowane 23 Listopada 2015 przez Grzmot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Jest gdzieś wyciek paliwa i zasysa powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 23 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Gdyby był wyciek to by ubywało paliwa i problem powinien być przy każdym uruchomieniu czy nie? Dzieje się to dość rzadko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Zasysa powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 23 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 rozumem ale dlaczego niby raz tak raz nie? Nie widzę śladów paliwa pod misce parkingowym również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 To wiedzą tylko chochliki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 że tak zapytam, filtr paliwa wymieniałeś? zaglądałeś do baku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Zasysać powietrza i zapowietrzać układu nie powinien bo to benzyna z elektryczną pompą więc każda nieszczelność to sikające paliwo. W dieslu jak zaworki nie trzymają to może się paliwo cofać a odpalając powietrze zasysać ale nie tutaj. Sprawdzić by trzeba takie rzeczy jak filtry i sygnały z czujników temperatury , położenia przepustnicy i ciśnienia w kolektorze. Jeśli usterka nie zawsze występuje to będzie problem z diagnozą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 23 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Problem z diagnoza to juz jest bo jak pojechałem do gościa gdzie robię serwis lpg i inne rzeczy to wsiadł odpalił na dotyk gość spojrzał sie jak na czubka i tyle było z diagnozy Kiedyś mial wymieniany czujnik położenie wału korbowego ale wtedy gasł podczas jazdy. Filtr paliwa wymieniany ostatni raz .... no nie był wymieniany raczej. Ja tego nie znalazłem a wg tabeli przeglądów pod filtrem paliwa jest opis " filtr paliwa jest bezobsługowy, znajduje się w zbiorku paliwa" Nie jest zalecana wymiana więc w ASO tego nie robili. Na liczniku mam 131 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 ASO wiele rzeczy uważa za bezobsługowe. Wymień filtr paliwa zobaczymy co będzie się działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 jak się stało po wymianie świec to tam trzeba szukać: te cewki to dobrze założone? świece dobrze dobrane? przerwa w świecy sprawdzona przed montażem? ew może jeszcze jakimś cudem przy odpalaniu być podawany gaz i benzyna jednocześnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Spróbuj odłączyć gaz i pojeździć zobaczyć co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 24 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 (edytowane) świece takie same jak były, szczeliny przed montażem nie sprawdzane. z pudełka w silnik niestety. mozna cewkę złe założyć. jak narazie pali dobrze ale ma wachniecia na wolnych obrotach wiec będę wracał do gościa u którego byłem aby sprawdził szczeliny na świecach, obejrzał stare i ocenie kondycje cewek. gaz benzyna ńie ma znaczenia. ma. w zwyczaju co 2-3 tankowanie gazu wyjeżdżać benzynę do końca czyli jakieś 10-12 litrów. z. odpalaniem i obrotami jest tak samo. Edytowane 24 Listopada 2015 przez michoos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 To ,że na benzynie to samo o niczym nie świadczy. Jak instalacja LPG się gdzieś walnie to może świrować na obu paliwach bo pomimo rozłączenia jej elementy zakłócają pracę wtryskiwaczy czy czujników. Trzeba by porozłączać wtyczki od gazu i sprawdzać. Jeśli jednak instalacja jest ok, i na obu paliwach tak gaśnie to przyczyną nie powinien być układ paliwowy. Może czujnik wału jednak świruje co jakiś czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.