Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] 2,5 LPG/PB Odpala i gaśnie.


michoos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem po wymianie świec, przed wymianą było wszystko ok. Od jakiegoś czasu dość rzadko ale trafia się, że po odpaleniu ( zapala lekko bez problemów ) obroty spadają tak że silnik gaśnie. Można go złapać w odpowiednim czasie i trochę pogazować, wówczas będzie pracował dalej. Nie ma związku czy zimny czy ciepły i czy benzyna czy lpg. Jak zdechnie silnik po odpaleniu, za następnym lub 3 razem odpala i tak potrafi bez problemów pracować cały tydzień. Gdy taki problem się pojawi czuć w okolicach maski benzynę. To jedyny objaw. Jakieś pomysły co to może być? W innym wątku pisałem o nierównej pracy silnika. Na biegu jałowym czuć szarpnięcia, co może być problemem jednej z cewek zapłonowych.

Edytowane przez Grzmot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby był wyciek to by ubywało paliwa i problem powinien być przy każdym uruchomieniu czy nie? Dzieje się to dość rzadko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasysać powietrza i zapowietrzać układu nie powinien bo to benzyna z elektryczną pompą więc każda nieszczelność to sikające paliwo.

W dieslu jak zaworki nie trzymają to może się paliwo cofać a odpalając powietrze zasysać ale nie tutaj. 

 

Sprawdzić by trzeba takie rzeczy jak filtry i sygnały z czujników temperatury , położenia przepustnicy i ciśnienia w kolektorze.

Jeśli usterka nie zawsze występuje to będzie problem z diagnozą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z diagnoza to juz jest bo jak pojechałem do gościa gdzie robię serwis lpg i inne rzeczy to wsiadł odpalił na dotyk gość spojrzał sie jak na czubka i tyle było z diagnozy :) Kiedyś mial wymieniany czujnik położenie wału korbowego ale wtedy gasł podczas jazdy. Filtr paliwa wymieniany ostatni raz .... no

nie był wymieniany raczej. Ja tego nie znalazłem a wg tabeli przeglądów pod filtrem paliwa jest opis " filtr paliwa jest bezobsługowy, znajduje się w zbiorku paliwa" Nie jest zalecana wymiana więc w ASO tego nie robili. Na liczniku mam 131 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się stało po wymianie świec to tam trzeba szukać:

te cewki to dobrze założone? świece dobrze dobrane? przerwa w świecy sprawdzona przed montażem?

 

ew może jeszcze jakimś cudem przy odpalaniu być podawany gaz i benzyna jednocześnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece takie same jak były, szczeliny przed montażem nie sprawdzane. z pudełka w silnik niestety. mozna cewkę złe założyć. jak narazie pali dobrze ale ma wachniecia na wolnych obrotach wiec będę wracał do gościa u którego byłem aby sprawdził szczeliny na świecach, obejrzał stare i ocenie kondycje cewek.

 

gaz benzyna ńie ma znaczenia. ma. w zwyczaju co 2-3 tankowanie gazu wyjeżdżać benzynę do końca czyli jakieś 10-12 litrów. z. odpalaniem i obrotami jest tak samo.

Edytowane przez michoos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ,że na benzynie to samo o niczym nie świadczy. Jak instalacja LPG się gdzieś walnie to może świrować na obu paliwach bo pomimo rozłączenia jej elementy zakłócają pracę wtryskiwaczy czy czujników. Trzeba by porozłączać wtyczki od gazu i sprawdzać. 

 

Jeśli jednak instalacja jest ok, i na obu paliwach tak gaśnie to przyczyną nie powinien być układ paliwowy. Może czujnik wału jednak świruje co jakiś czas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...