Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Świecąca kontrolka ładowania na wyłączonym zapłonie


Falk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
mam problem ze swoim Nissanem Patrolem K260 2.8TD 97r.
otóż wymieniałem akumulator i gdy wsiadłem do samochodu kontrolka od ładowania akumulatora się świeciła (nawet kluczyka nie zdążyłem włożyć do stacyjki) po przekręceniu na zapłon, kontrokla gaśnie... po odpaleniu nie świeci, po zgaszeniu silnika zapala się i cały czas świeci... no więc rozbebuszyłem alternator i wymieniłem regulator... wszystko podpiąłem i dalej problem pozostał taki sam...
mierzyłem na akumulatorze czy ładuje, jednak nic, więc pomierzyłem bezpośrednio z alternatora nieco ponad 13V
no i nie wiem co dalej z tym robić, może ktoś ma jakieś propozycje ?
zapomniałem dodać że na liczniku wskazówka od ilości prądu ładowania też nic nie pokazuje
idę teraz rozkręcać stacyjkę i popatrzę na jej stan
gdyby ktoś miał jakieś dobre rady albo opcje rozwiązania problemu będę wdzięczny za pomoc

i jeszcze jedno pytanko czy 50 zł za regulator to dużo ?

Edytowane przez Falk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisywany przypadek i objawy sugerują zwarcie na którejś diodzie plusowej w mostku diodowym. Czy przy podłączonym akumulatorze można obrócić kołem pasowym alternatora?

Edytowane przez Fazzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to ma do rzeczy? jeszcze ustaliłem jedną rzecz, po wyłączeniu zapłonu napięcie nadal jest na wzbudzenie alternatora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ma do rzeczy, że jak będziesz miał zwarcie na jednej diodzie to na regulatorze będziesz miał cały czas napięcie, które powoduje ciągłe namagnesowanie wirnika co z kolei uniemożliwia/utrudnia jego obrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to 3 min i dam Ci znać bo muszę paski ściągnąć... ale podłączyłem do masy żarówkę i do wtyczki do alternatora (+) i żarówka cały czas świeci bez względu na to czy jest zapłon czy też nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka ładowania świeci po wyłączeniu zapłonu bo napięcie dostaje cały czas z alternatora. Sprawdź jeszcze czy można swobodnie pokręcić kołem pasowym alternatora po odłączeniu akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podłaczonym akumulatorze kręci się swobodnie (przy wyłączonym i włączonym zapłonie jest to samo) jednak on jest caly czas ciepły, tak jak by go gdzieś grzało...
jednak po odłączeniu akumulatora czuć różnicę, koło chodzi lekko
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz odpowiedź na swój problem. Mostek do wymiany, z rozbiórką stacyjki daj sobie spokój

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiedziałem że to tak wpływa na lampke kontrolną :) dzięki za pomoc dam znać w poniedziałek, co i jak...
człowiek rodzi się głupi i tak samo umiera, tylko że z większym doświadczeniem...
dzięki bardzo za pomoc i poświęcony swój cenny czas na wyjaśnienia.
masz u mnie piwko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy, miło że mogłem pomóc

Po wymianie sprawdź na koniec jeszcze ładowanie, powinno zawierać się w przedziale 13,8 - 14,4 V

Edytowane przez Fazzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alternator rozebrany na części, jutro mam miec nowy mostek prostowniczy, przy składaniu porobie zdjęci co gdzie i jak, będę miał czas to zrobie fotrelacje co gdzie i jak odkręcić i jkim kluczem tak że do tego czasu proszę adminów o nie zamykanie tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alternator rozebrany na części, jutro mam miec nowy mostek prostowniczy, przy składaniu porobie zdjęci co gdzie i jak, będę miał czas to zrobie fotrelacje co gdzie i jak odkręcić i jkim kluczem tak że do tego czasu proszę adminów o nie zamykanie tematu :)

 

mądrych tematów i w dodatku z fotorelacją nikt tutaj nie zamyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj dopiero skręciłem wszystko, kontrolka zgasła, ładowanie na poziomie 13,2V (w niedziele wstawię zdjęcia co i jak i gdzie, na razie brak czasu na to :( )
problem kolejny mam, kontrolka od grzania świec zapala się, wyłącza i po chwili zaczyna mrugać... ehhh jak nie jedno to drugie (jeszcze szpilke przy tylnej piaście przefrezowało i było ostre cięcie, śruba już jest nowa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj dopiero skręciłem wszystko, kontrolka zgasła, ładowanie na poziomie 13,2V

 

to stanowczo za mało, prawidłowe ładowanie to 13,8 - 14,4V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...