perkozek Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Witam, Czy ktos obserwowal trzeszczenie przy kreceniu kierownica. Dzwieki dochodza z przodu, wydaje sie ze z okolicy kol. Trzaski towarzysza przy robieniu pelnego skretu w lewo i prawo, tak samo przy wolnej jezdzie, przy szybciej prawdopodobnie tez wystepuje, tylko nie slychac. Trudno dzwiec opisac, trzeszczenie, trzaski, cos co czasem slychac jak na prog zwalniajacy sie najedzie troszke za szybko i bujnie autem w pelnym zakresie. Nie chcialbym nikogo zasugerowac, ale pewnie cos sie 'starzeje' w aucie z przebiegiem prawie 200tys. Niedawno bylem na przegladzie, zwrocilem na to uwage, wiec wykluczyc nalezaloby to co podczas tych procedur zostalo na przegladze wytelepane - powiedzieli ze to co sprawdzali jest ok. Jak ktos cos takiego mial, to pewnie od razu zaskoczy co sie u mnie juz konczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 łożyska macpersona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 łożyska macpersona a jakias dokladniejsza informacja, co, gdzie, jak - http://nissan4u.com/parts/x_trail/er_t30/2001_10/type_9/axle_suspension_and_steering/ zapomnialem dodac, ze lozyska kol wymienialem nie tak dawno, luzow tez na kolach nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz87 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Łozysko to jak np w zwyklum aucie nie wiem jak w xtrailu jest na samej gorze jak kielich a makkerson to cala kolumna z amorem i sprezyna skrecona w kupe a lozysko na poczatku jest i 2 srubki wystaja do przykrecenia do kielicha.. mam nadzieje ze zakumales o co mi chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarski Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 http://nissan4u.com/parts/x_trail/er_t30/2001_10/type_9/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/illustration_3/Element nr 14 na rysunku to właśnie to łożysko. Nie wiem czy lubisz grzebać przy aucie, ale nie ma dużo roboty z wymianą tego, jeżeli masz pożyczyć skądś ściągacz do sprężyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Wymienić trzeba, bo zacznie blokować i przeskakiwać, a to już niezbyt bezpieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 (edytowane) Tu nikt nie pisał nigdy o łożyskach macpersona. Ale Twoje objawy to właśnie to. Praktycznie warto to zrobić razem z wymianą amorów. Jeśli Kolega Perko nie wie gdzie one są to bym prosił nie namawiać do wymiany samodzielnej bo straci zęby. Edytowane 30 Grudnia 2015 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz87 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Tu nikt nie pisał nigdy o łożyskach macpersona. Ale Twoje objawy to właśnie to. Praktycznie warto to zrobić razem z wymianą amorów. Jeśli Kolega Perko nie wie gdzie one są to bym prosił nie namawiać do wymiany samodzielnej bo straci zęby. Tu nikt nie pisał nigdy o łożyskach macpersona. Ale Twoje objawy to właśnie to. Praktycznie warto to zrobić razem z wymianą amorów. Jeśli Kolega Perko nie wie gdzie one są to bym prosił nie namawiać do wymiany samodzielnej bo straci zęby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz87 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Albo mozna stracić całą szczękę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Wymiana amortyzatorów jeśli są sprawne moim zdaniem to zbędny koszt. Rozumiem takie działania jeśli chodzi o ściąganie skrzyni, wtedy faktycznie warto wymienić tarczę i łożysko jeśli mają już dużo lat bo koszt/praca własna przy jej demontażu jest duży. Amorki wyciąga się łatwo więc po co inwestować na zapas. No i faktycznie ściskanie amortyzatorów nie jest zalecane dla kogoś kto wcale nie grzebie przy aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 (edytowane) Albo mozna stracić całą szczękę racja raczej całą szczękę Wymiana amortyzatorów jeśli są sprawne moim zdaniem to zbędny koszt. Rozumiem takie działania jeśli chodzi o ściąganie skrzyni, wtedy faktycznie warto wymienić tarczę i łożysko jeśli mają już dużo lat bo koszt/praca własna przy jej demontażu jest duży. Amorki wyciąga się łatwo więc po co inwestować na zapas. No i faktycznie ściskanie amortyzatorów nie jest zalecane dla kogoś kto wcale nie grzebie przy aucie. jak robisz sam to tak. Ale jak już dajesz do zakładu to robocizna stanowi pół ceny całej wymiany i wtedy (a tak tu będzie) warto ruszyć amory. Tym bardziej, że auto ma 14 lat i 300 tysi Edytowane 30 Grudnia 2015 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bebzunnet Opublikowano 31 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 witam Mam ten sam problem X-trail T30 2006r. 2.2 dCi 4x4 przebieg 216 tys.. łożysko wymienione i działa poprawnie więc się tym nie sugeruj. sprawdzałem sprężyny są ok. diagnostyka nic nie wykazała!!! amorki prawie jak nowe natomiast po wyjęciu i ściśnięciu ich na zewnątrz mój mechanik stwierdził że najprawdopodobniej amortyzator pod wpływem nacisku masy auta przy skręcie w środku piszczy ale sprawny jest w 69%. Reasumując jeździc i niestety słuchać. Smarowałem wszystko co tylko się ruszało i miało możliwość tarcia. jeśli ktoś ma inny pomysł na to co może piszczeć to prosimy o opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Spróbuj zaaplikować strzykawką z igłą kilka kropli oleju pod gumki sworzni wachaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 tylko przy skrecaniu pisał a nie przy górkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 (edytowane) witam Mam ten sam problem X-trail T30 2006r. 2.2 dCi 4x4 przebieg 216 tys.. łożysko wymienione i działa poprawnie więc się tym nie sugeruj. sprawdzałem sprężyny są ok. diagnostyka nic nie wykazała!!! amorki prawie jak nowe natomiast po wyjęciu i ściśnięciu ich na zewnątrz mój mechanik stwierdził że najprawdopodobniej amortyzator pod wpływem nacisku masy auta przy skręcie w środku piszczy ale sprawny jest w 69%. Reasumując jeździc i niestety słuchać. Smarowałem wszystko co tylko się ruszało i miało możliwość tarcia. jeśli ktoś ma inny pomysł na to co może piszczeć to prosimy o opinie Dzieki za opinie. Czy wymiana samego lozyska w przednic amor.. rozwiazuje problem? Na przegladzie powiedzieli ze na przodzie mam 65% (50% granica), a nie chcialbym wymienic amortyzatorow jesli to nie jest konieczne, zeby jezdzic beziecznie no i nie trzezczec. Co sadzcie? ja doswiadczenia nie mam, ale mechanikowi juz konkretnie chcialbym cos zlecic.. http://nissan4u.com/parts/x_trail/er_t30/2001_10/type_9/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/illustration_3/ Element nr 14 na rysunku to właśnie to łożysko. Nie wiem czy lubisz grzebać przy aucie, ale nie ma dużo roboty z wymianą tego, jeżeli masz pożyczyć skądś ściągacz do sprężyn. Dzieki, mam znajomego mechanika, pewnie temat nie stanowi dla niego wiekszego problemu Edytowane 3 Stycznia 2016 przez perkozek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 jeszcze może być ewentualnie trzeszczenie gumy na stabilizatorze albo w innym miejscu zawieszenia. U mnie trzeszczy tak przy garbach ale nigdy przy skręcaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarski Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Dzieki za opinie. Czy wymiana samego lozyska w przednic amor.. rozwiazuje problem? Na przegladzie powiedzieli ze na przodzie mam 65% (50% granica), a nie chcialbym wymienic amortyzatorow jesli to nie jest konieczne, zeby jezdzic beziecznie no i nie trzezczec. Co sadzcie? ja doswiadczenia nie mam, ale mechanikowi juz konkretnie chcialbym cos zlecic.. Łożyska raczej samego nie kupisz tylko w komplecie z górnym mocowaniem. Widziałem samo łożysko, ale nie znanej zbytnio mi firmy więc chyba bym się nie zdecydował. A co do amortyzatorów... nie wiem jakie przebiegi robisz, ale jeżeli nie wielkie to bym zostawił amorki jeżeli nic im nie dolega, chociaż 65% to nie za wiele... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Łożyska raczej samego nie kupisz tylko w komplecie z górnym mocowaniem. Widziałem samo łożysko, ale nie znanej zbytnio mi firmy więc chyba bym się nie zdecydował. A co do amortyzatorów... nie wiem jakie przebiegi robisz, ale jeżeli nie wielkie to bym zostawił amorki jeżeli nic im nie dolega, chociaż 65% to nie za wiele... czyli byś wymienił i jednocześnie nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Jeżeli przy pełnym skręcie to mogą być ograniczniki na wahaczu - normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarski Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 czyli byś wymienił i jednocześnie nie Marudny jesteś troszkę chyba... Bardziej miałem na myśli że jednak to jego decyzja i sam musi przemyśleć i zadecydować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.