DiakOn Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 (edytowane) Witam. Czy któryś z użytkowników miał problem z ogrzaniem kabiny? U mnie od pewnego czasu, bez względu na ustawioną temp. i wybrany tryb (AC/recyrkulacja...) zawsze wieje zimnym powietrzem. Nawet przy nagrzanym silniku ... Czy to wina jakiegoś termostatu, czy problem mechaniczny 'otwierania' dojścia ciepłego powietrza? Nie ma siły żeby nagrzać wnętrze samochodu... Po wskazaniach temp. silnika wnioskuję , że nagrzewa się on poprawnie w odpowiednim czasie. Edytowane 2 Stycznia 2016 przez DiakOn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras78 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Sprawdź czy masz płyn w chłodnicy - jak nie to witaj w klubie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 (edytowane) Dokładnie, niski stan płynu, zapowietrzenie układu nie pozwala na rozprowadzanie ciepła przy niskich obrotach silnika, przy ostrzejszej jeździe i dodawaniu gazu powinno zaczynać grzać. Edytowane 3 Stycznia 2016 przez camo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiakOn Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Dokładnie, niski stan płynu, zapowietrzenie układu nie pozwala na rozprowadzanie ciepła przy niskich obrotach silnika, przy ostrzejszej jeździe i dodawaniu gazu powinno zaczynać grzać. Dzięki za trop ! Rzeczywiście 2 tyg. temu wymieniałem komplet płynów... m.in. chłodniczy. Może mechanik nie odpowietrzył odpowiednio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Do odpowietrzania jest stosowna procedura. Nie jest to tak typowe jak w każdym innym silniku. 1. Zamykasz korek w zbiorniku przelewowym, otwierasz w chłodnicy. 2. Po lewej stronie silnika pomiędzy filtrem paliwa a kielichem amortyzatora, z budy wychodzą dwa węże. Ten po lewej posiada króciec skierowany w górę i zaślepiony. 3. Ściągnij zaślepkę i załóż kawałek węża. 4. Zacznij uzupełniać płyn przez chłodnicę aż w podłączonym wężu zacznie pojawiać się płyn. 5. Poczekaj chwilę aż ujdzie całe powietrze. 6. Załóż zaślepkę 7. Dolej do chłodnicy płynu na max i zamknij jej korek. 8. Odpal silnik i zagrzej go do temperatury pracy. 9. Kilka razy podnieś obroty do 3000rpm. 10. Zgaś silnik i uzupełnij płyn w zbiorniku przelewowym. 11. Po kilku dniach jazdy sprawdź poziom w zbiorniku i w razie potrzeby uzupełnij płyn. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiakOn Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Czy na obecnym etapie gdzie płyn już jest zalany trzeba go zlewać i rozpoczynać od początku, czy postępować od razu j/w ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Nie nie. Możesz od razu zacząć według schematu. Wymieniałem ostatnio turbinę i zlałem kilka litrów płynu chłodzącego. Zrobiłem według schematu i wszystko pracuje prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiakOn Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 No tak. W miejscu, które służy do odpowietrzenia było sucho ! Zobaczymy jak teraz będzie, niedługo dłuższa trasa i test. Przy okazji znalazłem mały wyciek - zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego się poci na samym łączeniu obu jego plastikowych elementów ( w samym środku w linii pomiędzy Min/Max ). Czym najlepiej będzie to uszczelnić? Temperatury tam dość wysokie, a to musi być szczelne... Nowego nie znalazłem nigdzie, a używane za 300zł i więcej - na dodatek z tego co widać na fotkach są w kiepskiej kondycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 To taki materiał że ciężko będzie skleić go na tyle dobrze aby spoina wytrzymała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Majstry od spawania plastiku zgrzeją ci go na nowo jednak czeka cię demontaż bo raczej w aucie tego nie zrobisz a co za tym idze trzeba spuścić ciecz Edytowane 4 Stycznia 2016 przez MACK17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Ja użyłem bezbarwnego kleju do wysokich temperatur, kleiłem go w domu,wcześniej jednak odtłuścilem i wysuszyłem,i tak musisz go wyciągnąć i spuscic plyn,u mnie to zdało egzamin! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 duzo tego płynu z zbiornika nie wyleci, ja bym odciągnął z zbiornika wężykiem na maksa i przygotował sobei jakies kołki do zaślepienia węzyków po odpieciu i wyjęciu zbiornika. Ot nic trudnego, a nawet jak wyleci to ile 1-2l płynu? przy 12 litrach pojemnosci układu to niewiele... pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.