Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pulsar - pierwsze wrażenia i pytania


Piotr_S
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

800zl to i tak nie jest zle myslalem, ze wiecej.

A co do oleju i filtra to niezle niewiedzialem, ze tak mozna. Jaki olej i filtr kupic do Pulsara 1.2 i ile go wchodzi? O ile dobrze mi swita to Nissan leje shella czyli 5w40?

Edytowane przez Florek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do oliwy ,np. evolution 900SXR 5W40 lub np. Eneos SUSTINA 5W40 lub Eneos Premium Hyper 5w40 będą świetnym wyborem(musi być 5 litrów , bo wchodzi 4,6l)

filte oliwy np. Purflux L441

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegladajac oleje po necie znalazlem wypowiedz z testu Pulsara, ze zalecane oleje to:

Shell SAE 5W-30

Texaco SAE 5W-30

Wiec pytanie czy ktos juz jechal do serwisu Pulsarem i dawal swoj olej 5w40? I co oni na to?

Jak daje swoj olej to normalnie wezma i zaleja czy sa opory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież pisaliśmy nieraz, że można jechać do serwisu ze swoim olejem i nie mają tam prawa odmówić jego wlania (zgodnie z prawem unijnym, które w tym przypadku stanęło po stronie klienta). Możesz także zawieźć swoje filtry, a nawet części i też mają obowiązek ich użycia. Jedyny warunek jest taki, że muszą one być zgodne z wymogami producenta. Ba, według prawa unijnego nie musisz wcale serwisować auta w serwisie producenta (w tym przypadku Nissana) i jeżeli znajdziesz warsztat, który wykona przegląd zgodnie z wymogami producenta danej marki, to tenże producent nie ma prawa kwestionować Twojej gwarancji w przypadku ewentualnych problemów w przyszłości. Wiem, że w praktyce przykładowy Nissan może wtedy robić problemy, ale będzie na przegranej pozycji jeśli będziemy mieli kwity na to, że nasze materiały były zgodne ze specyfikacją, a serwis wykonano zgodnie z procedurami producenta.

Pisaliśmy także (zarówno tutaj jak i w dziale QQ), że zalewaliśmy silniki olejami 5W40, bo dla silnika 1.2 DIG-T takie są zalecane (nie wiem jak w instrukcji Pulsara, ale w nowym wydaniu instrukcji do QQ jest zalecenie stosowania oleju 5W40).

Wystarczy tylko troszkę poczytać forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podalem Ci oleje zalecane do pulsara .reszta jak Colinsio ,stary druh . :wave:  Nissan absolutnie nie będzie robił problemu , a jak chcesz ,to zadzwoń do aso ,servis  i zapytaj jaką oliwę sobie życzą. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej myslalem o Motulu badz Millersie. Zreszta jeszcze zobacze co kupie. A jak nie to pojade do kolegi do warsztatu na przeglad skoro nie trzeba na serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko z tym kolegą to ostrożnie! Bo owszem prawo unijne dopuszcza serwisowanie poza ASO, ale pod pewnymi warunkami.

Dowiedz się najpierw czy aby na pewno warsztat kolegi spełnia te warunki. 

Biorąc pod uwagę wymogi producentów, to pewnie za wiele takich alternatywnych możliwości wyboru nie ma.

Bo jaki warsztat niezależny ma np.dedykowany komputer do Nissana czy dokładne listy czynności przewidzianych do wykonania na konkretnym przeglądzie?

Jeszcze raz więc zalecam daleko idącą ostrożność i mimo wszystko skłaniam się ku serwisowaniu w ASO. Z tego choćby tylko powodu, że mają tam dostęp do najnowszych aktualizacji i w razie potrzeby Ci wgrają.

A swoje filtry czy oleje oczywiście zawieźć do nich możesz i nie będą robili problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

800zl to i tak nie jest zle myslalem, ze wiecej.

A co do oleju i filtra to niezle niewiedzialem, ze tak mozna. Jaki olej i filtr kupic do Pulsara 1.2 i ile go wchodzi? O ile dobrze mi swita to Nissan leje shella czyli 5w40?

Nie jest źle,to 80zl.

800 to moje auto warte,stare,ale na tyle sprawne,że zaliczyło wczoraj trase Wrocław-Koszalin,a za dwa dni z powrotem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o co chodzi i dzieki za info. Jak mialem zagadke badz spory problem to jemu dawalem auto. V8 nie dal bym nikomu innemu w mnie w rejonie.

Tylko na logike za 300zl wymienia mi olej, filtr co dostarcze wiec troche to smieszne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety. Nawet jeśli zawieziesz do serwisu swoje "zabawki", to koszt robocizny za pierwszy przegląd (przy naszych autach) wyjdzie w okolicach 300 zł.

Taki haracz za przedłużenie gwarancji. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko na logike za 300zl wymienia mi olej, filtr co dostarcze wiec troche to smieszne.

Dokładnie ,u nas ok.270zł . niestety spokój kosztuje. Pewnie płacisz podatki ? Powiedz mi ,ZA CO?   :mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak do końca - w cenie przeglądu jest cały zakres czynności dodatkowych, które należy wykonać jak np sprawdzenie zawieszenia, wycieków, błędów itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, nawet wstawiłem skan zakresu na dziale Qashqaia ,ale nie oszukujmy się, w rocznym aucie to tylko formalność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja mam widocznie pecha..

jeszcze w żadnym poprzednim aucie przy przebiegu poniżej 2000 nie było takich komunikatów - zdjęcie poniżej

post-97131-0-48100100-1455955992_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard w samochodzie z przeładowaną elektroniką, którą próbuje się spiąć kabelkami o grubości włosów i obsłużyć niedopracowanymi sterownikami. :D

Póki auto nowe i kable świeże, to po ponownym uruchomieniu komunikat znika.

Obawiam się, że za kilka lat może już nie być tak różowo.

W każdym razie w QQ też już ze 2 czy 3 razy miałem taki komunikat, raz żółtą kontrolkę ostrzegawczą zapaloną na stałe (nawet nie wiem z jakiego powodu), kilka razy komunikat o braku komunikacji z kluczykiem (mam system bezkluczykowy),  jak również kilka razy o awarii czujników otoczenia (parkowania, radaru hamowania czy czego tam jeszcze). Ponowne odpalenie silnika likwidowało problemy. Jednak takie zachowanie daje wyobrażenie jak "krucha" jest instalacja elektryczna w tych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wyłączeniu nie gasło.. w serwisie wymienili akumulator - auto było z salonu i stało parę miesięcy, na testerze stwierdzili że aku do wymiany (zwarta cela) - po wymianie trzy dni było ok, po czym znowu to samo.. za drugm razem coś dwie godziny grzebali i wymienili jakiś czujnik.. od środy do dzisiaj nic się nie zapala..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu wychodzi na moje, że w dzisiejszych czasach ,gwarancja na 5 lat to nie fanaberia ,to konieczność! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie jestem po serwisie gwarancyjnym kilku usterek jakie mnie denerwowaly. Stwierdzam, ze za duzo jest mlodych nie doswiadczonych mechanikow. Reczny nastawialo sie na 3 max 4 zabek a nie na samym koncu. Jak mi cos trzeszczalo w drzwiach tak po poprawce standardowej wady trzeszczy jeszcze bardziej. Odrazu jestem umowiony na kolejne poprawki tylko tym razem nie wyjade az sam nie sprawdze.

 

20160223-141845.jpg

Edytowane przez Florek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy twardziel, który aktualizacji nie chciał. :D

Swoją drogą nie rozumiem różnic pomiędzy ASO. Twoja poskarżyła się, że klient aktualizacji nie chciał. Natomiast moja skarżyła się, że ja chciałem. W rezultacie nie dostałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymeczylem ich pytaniami to na wiekszosc nie byli w stanie odpowiedziec. Tak samo jak na wymiane czynnika klimatyzacji z 1234yf na zwykly r134a gdzie pelno serwisow innych firm to robi.

PS. Siedzialem w QQ i jest ciasny wzgledem Pulsara.

Edytowane przez Florek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee no jak to? Z tyłu to faktycznie Pulsar ma dużo więcej miejsca, ale z przodu jest tak samo, ale QQ ma chyba takie "ciaśniejsze" fotele z lepszym trzymaniem bocznym - stąd może taka refleksja?

Dokładnie te same odczucia. Tył - pulsar zdecydowanie więcej miejsca . Przód podobne ilości  ,ale przez "dopasowane" zbytnio fotele ,wydaje się ciaśniej w QQ. Na szerokość zdecydowanie QQ wygrywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pulsar to w ogóle chyba jest królem przestronności w swoim segmencie.

Gdyby nie to, że żonie marzył się "jeep", to brałbym mocno pod uwagę właśnie Pulsara.

Od razu wyjaśniam, że wg.mojej żonki każdy podwyższany wehikuł, poczynając od małych crossoverów, a kończąc na czołgu wielkości Hummera, to jest "jeep" czyli samochód z gatunku "dżipowatych". :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...