wysockip Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 witam serdecznie proszę o poradę, zamierzam wymienić akumulator przed zimą gdyż niedawno auto kupiłem a akumulator wygląda jeszcze na oryginalny, jaka powinna być prawidłowa pojemność akumulatora do rocznika 2004 silnik 2,2 dci, i czy po rozłączeniu akumulatora coś mi się może rozkodować w aucie ??? czy trzeba o czymś ważnym pamiętać przy wymianie w x-trialu. pozdrawiam paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waleszczak Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 netbot W prawie każdym sklepie z akumulatorami mają katalog więc nie powinno być problemu z wyborem. Napięcie [V]: 12 Pojemnośćakumulatora [Ah]: 95 Prąd rozruchu wg EN [A]: 830 Długość [mm]: 306 Szerokość [mm]: 173 Wysokość [mm]: 225 Prawy Plus http://sklep.intercars.com.pl/pics/030/K0092S40280.jpg http://sklep.intercars.com.pl/pics/030/M0180095406.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość konradmatyja Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 OSTRZEŻENIE DLA T30 2,2Di Cyt: W prawie każdym sklepie z akumulatorami mają katalog więc nie powinno być problemu z wyborem. Napięcie [V]: 12 Pojemnośćakumulatora [Ah]: 95 Prąd rozruchu wg EN [A]: 830 Długość [mm]: 306 Szerokość [mm]: 173 Wysokość [mm]: 225 Prawy Plus otóż dla 114konnego X'a dealer podaje akumulator 80Ah i 680A, czyli mniejszy niż podają katalogi w sklepach. Ale WAŻNE JEST TO ZE MUSI ON BYC ZNACZNIE MNIEJSZY ROZMIAREM bo 306mm nie wejdzie! Max jaki wchodzi to 26 czy 27cm. Kupilem dzis Centre 77Ah i 760A i to byl max jaki się zmieścił pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 OSTRZEŻENIE DLA T30 2,2Di Cyt: W prawie każdym sklepie z akumulatorami mają katalog więc nie powinno być problemu z wyborem. Napięcie [V]: 12 Pojemnośćakumulatora [Ah]: 95 Prąd rozruchu wg EN [A]: 830 Długość [mm]: 306 Szerokość [mm]: 173 Wysokość [mm]: 225 Prawy Plus otóż dla 114konnego X'a dealer podaje akumulator 80Ah i 680A, czyli mniejszy niż podają katalogi w sklepach. Ale WAŻNE JEST TO ZE MUSI ON BYC ZNACZNIE MNIEJSZY ROZMIAREM bo 306mm nie wejdzie! Max jaki wchodzi to 26 czy 27cm. Kupilem dzis Centre 77Ah i 760A i to byl max jaki się zmieścił pozdr i jak sprawuje się te akumulatorek? Sam mam 114KM T30 i przed zimą szukam czegoś sprawdzonego. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość konradmatyja Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 na razie kręci jak wściekły ale nie czas go chwalić przed koncem zimy ogólnie był tańszy nieco niz varta, droższy 50zł od bergena, ale połkę wyżej niż bergen. sie zobaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 (edytowane) dzięki za odpowiedź, A jak w Twoim przypadku rozwiązał się problem opisany poniżej: Byłem w dwóch sklepach z akumulatorami, takich poważniejszych i w jednym zaproponowano mi Centrę CB1004 o rozmiarach 302mmx172mmx223mm i pojemność: 100Ah; prąd rozruchowy: 720A a w drugim: Vartę 595 404 083 3132, 306mmx173mmx225mm i pojemność: 95Ah; prąd rozruchowy: 830A żaden z nich się nie mieści, ale w sklepach uparcie przekonują, że jest odpowiedni. Nie dysponuję książką serwisową, a ze starego (jeszcze kręci, ale coraz kiepściej;) nie jestem w stanie nic wyczytać, bo to nissan z 2002 i pewnie akumulator od nowości to i naklejki kwas strawił. Jedynie to mogę go zmierzyć. A pytanie: W jaki sposób najlepiej dobrać ten akumulator, żeby potem nie był za słaby albo za mocny ( i potem niedoładowany, jak alternator go nie będzie w stanie zaspokoić) I pytanie do pozostałych forumowiczów: O jakich parametrach (prąd rozruchowy i pojemność)mają akumulatory w swoich T30 z 114KM (2.2l diesel) motorem? Pozdrawiam otóż dla 114konnego X'a dealer podaje akumulator 80Ah i 680A, czyli mniejszy niż podają katalogi w sklepach. Ale WAŻNE JEST TO ZE MUSI ON BYC ZNACZNIE MNIEJSZY ROZMIAREM bo 306mm nie wejdzie! Max jaki wchodzi to 26 czy 27cm. Kupilem dzis Centre 77Ah i 760A i to byl max jaki się zmieścił pozdr A co do Centry 77Ah i 760A, którą kupiłeś i tak kręci mocno to miałeś jakieś problemy z montażem na tej płycie stalowej, która jest pod akumulatorem? Edytowane 17 Listopada 2009 przez perkozek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość konradmatyja Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 A jak w Twoim przypadku rozwiązał się problem opisany poniżej: Byłem w dwóch sklepach z akumulatorami, takich poważniejszych i w jednym zaproponowano mi Centrę CB1004 o rozmiarach 302mmx172mmx223mm i pojemność: 100Ah; prąd rozruchowy: 720A a w drugim: Vartę 595 404 083 3132, 306mmx173mmx225mm i pojemność: 95Ah; prąd rozruchowy: 830A Rozwiązałem dzwoniąc do ASO Nissana i tam mi podanie dobre wymiary i te wartości co napisałem (po VINie) A co do Centry 77Ah i 760A, którą kupiłeś i tak kręci mocno to miałeś jakieś problemy z montażem na tej płycie stalowej, która jest pod akumulatorem?[/color] Montowali go chłopcowie w warsztacie gdzie go nabyłem i poszło im b.sprawnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 (edytowane) dzięki Kolego za info. Ja dziś byłem w jakimś magicznym warsztacie i Pan mi powiedział (po serii testów), że jeszcze tą zimę na oryginalnym akumulatorze pociągnie, ale potem to kto wie. Tak, że na razie temat odwieszam na kołek:) Pozdr 2009-11-06 Witam, wczoraj zakupiłem Centre PLUS 74Ah 680A do T30 z 2002, 114KM 2.2 Diesel. Zostałem postawiony przed faktem kupna od razu, bo rano odpalił z kabli od kolegi. W poprzednim poście pisałem, że po serii testów mam przejechać jeszcze zimę na nim! A tu przy pierwszej okazji temperatury około 0 Celsiusa i mnie zawiódł! Nowy kręci jak szalony, mieści się bez problemów, tylko musiałem wyrzucić plastikową podkładkę po oryginale i mocowanie obejmy wymaga drobnej przeróbki, ale jest OK. Edytowane 6 Grudnia 2009 przez perkozek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras111 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 Witam. Szukałem do Nissana X trail 2,2 akumulatora. W sklepach powiedziano mi że jest to aku 95Ah i 830 A o wym. 306/225/173 (dł/wys/głę. Zapewniam że taki akumulator nie wejdzie do Nissana X. Nie ma tam tyle miejsca. Zadzwoniłem do serwisu Nissana i dowiedziałem się że wchodzi tam aku 80Ah 680 A. Koszt oryg. japońca to 960 zł w serwisie. Zaproponowano mi zakup w sklepie np. Centry za 335 zł. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vite Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Witam, ponawiam pytanie: Czy po rozłączeniu akumulatora coś może sie rozkodować w aucie ??? Czy trzeba o czymś ważnym pamiętać przy wymianie w x-trialu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Witam, ponawiam pytanie: Czy po rozłączeniu akumulatora coś może sie rozkodować w aucie ??? Czy trzeba o czymś ważnym pamiętać przy wymianie w x-trialu Witam, ja byłem skazany 'na żywioł' i wymieniłem bez podtrzymania napięcia. Nic się w moim przypadku nie stało. T30 2002r. 2.2 Diesel 114KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 W mojej wersji T30 2006r. 2.2 dCi 136KM jest akumulator oznaczony kodem Nissana jako KE241-80E06-NY, a jego parametry to 80 Ah 680 ACC. Taki dostałem w Niemczech jak kupowałem X-a i zgłosiłem, że oryginalny jakoś kiepsko pali. Na stronie http://www.nissan-safetysheets.com/ po podanym kodzie (w instrukcji bezpiecznego obchodzenia) znalazłem, że producentem jest Exide Technologies (w Polsce to Centra bo do nich należy). Natomiast w swoim E-Katalogu Exide Technologies proponuje akumulator o całkiem innych parametrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość konradmatyja Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 miałeś jakieś problemy z montażem na tej płycie stalowej, która jest pod akumulatorem?[/color] nie miałem. po prostu chłopcy sprzedający aku montowali w ramach sprzedaży więc wolałem się nie dotykać (żeby nic nie popsuć) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MonteChristo Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Koledzy odswiezam temat ! Podajcie dokładne namiary na model tej CENTRY jakis nr katalogowy czy cos !! Bardzo prosze bo na dniach bede musial kupic a w sklepach w katalogach to jakies niestworzone rzeczy pisza ! Koledzy odswiezam temat ! Podajcie dokładne namiary na model tej CENTRY jakis nr katalogowy czy cos !! Bardzo prosze bo na dniach bede musial kupic a w sklepach w katalogach to jakies niestworzone rzeczy pisza ! jeszcze jedno: Ja mam z LEWEJ PLUS, zadne z wymienionych nie maja z LEWEJ PLUSA tylko z PRAWEJ. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mestrukton Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Koledzy odswiezam temat ! Podajcie dokładne namiary na model tej CENTRY jakis nr katalogowy czy cos !! Bardzo prosze bo na dniach bede musial kupic a w sklepach w katalogach to jakies niestworzone rzeczy pisza ! jeszcze jedno: Ja mam z LEWEJ PLUS, zadne z wymienionych nie maja z LEWEJ PLUSA tylko z PRAWEJ. Pozdro Witam, Centra Futura CA 770 !!! Pasuje jak ulał. Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Dziś odwiedziłem serwis. Sprawdzenie akumulatora wykazało, że dość mocno spada na nim napięcie podczas rozruchu. Z tego co stwierdzili mechanicy i elektroniczny tester, akumulator niedługo może wymagać wymiany. Pociesza mnie fakt, że poszukałem po internecie wg nr katalogowego Nissana: 2441088S72 i powinien być to akumulator (dane dla akumulatorów Exide znalezionych na jednej z kilku stron): 530CCA/665CA - RESERVE MIN = 90 550CCA/690CA - RESERVE MIN = 100 650CCA/810CA - RESERVE MIN = 98 720CCA/910CA - RESERVE MIN = 90 Ważnym parametrem i używanym w Europie jest CA - Cranking amperes - Prąd Rozruchu. Parametr RC - reserve capacity - rezerwa w minutach, to określenie jak długo akumulator będzie dostarczał prąd o natężeniu 25A pod stałym obciążeniem, w temperaturze 27oC, zanim napięcie spadnie do poziomu 10.5V - niestety nie przekłada się bezpośrednio na pojemność w Ah, która poza Europą nie zawsze bywa stosowana (w UE prawo wymaga podawania tego parametru). Patrząc na parametr CA, można przyjąć, że do Nissana X-Traila (a także do wielu innych Nissanów - używany jest w nich również aku. o nr kat. 2441088S72) będzie pasował każdy akumulator, który ma prąd rozruchu w zakresie 665A do 910A (i oczywiście uda się go wsadzić). Czyli bez problemów powinien wejść i działać np: BOSCH SILVER S5 74Ah, 750A Długość [mm] 278 Szerokość [mm] 175 Wysokość [mm] 175 BOSCH SILVER S5 77 AH / 780A Długość [mm] 278 Szerokość [mm] 175 Wysokość [mm] 190 lub podobne. Czy ktoś już przymierzał któryś z wyżej wymienionych? Bo zakładam, że żadnego 300mm+ wsadzić nikomu się nie udało (chyba, żeby jednak - to niech się koniecznie pochwali ). Czy jest jakieś ograniczenie na wysokość (na razie każdy narzekał, że na szerokość się nie mieszczą zalecane zamienniki)? Czy wyżej wymienione Bosch'e występują z plusem po odpowiedniej stronie? Wydaje mi się, że powinny być OK - plus jest po prawej, ale gdy na akumulator patrzy się "od frontu", czyli strony bliżej klem, a w X-Trailu montuje się go jakby tyłem (czyli prawy plus będzie z lewej). Jak akumulator mi padnie do końca, to chyba wybiorę tego: BOSCH SILVER S5 77 AH / 780A. Mam już jednego Boscha Silver w Skodzie od ponad 4 lat, przejechał około 60 000km, auto było trzymane głównie na dworze i jak na razie nigdy mnie nie zawiódł (nawet ostatniej zimy, gdy było czasem -20oC). Mam nadzieję, że odświeżenie tematu się przyda - zima to ciężkie czasy dla akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 (edytowane) czy do benzyny mogę kupić, któryś z powyższych omawianych akumulatorów? czy inne wymagania? i czy mógłby ktoś podać rozmiar ramki? rano nie zmierzyłem, a po robocie od razu bym kupił... Edytowane 17 Grudnia 2010 przez Szmiglo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Floydoo Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Ja chwilowo mam włożony do Xa aku z VW Turana 74Ah i kręci ale na co dzień dorwałem i używam akumulator żelowy EXIDE 78Ah i ma 900A prądu rozruchowego, używam też WEBASTO i aku żelowe sprawdza się bardzo dobrze w dodatku ten akumulator jest bardzo mały gabarytowo i nie ma problemu z zamontowaniem go w samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
estel Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Jak akumulator mi padnie do końca, to chyba wybiorę tego: BOSCH SILVER S5 77 AH / 780A. Mam już jednego Boscha Silver w Skodzie od ponad 4 lat, przejechał około 60 000km, auto było trzymane głównie na dworze i jak na razie nigdy mnie nie zawiódł (nawet ostatniej zimy, gdy było czasem -20oC). Mam nadzieję, że odświeżenie tematu się przyda - zima to ciężkie czasy dla akumulatora. Odkurzę trochę temat Na dniach przymierzam się do wymiany(2,2dci 136KM 2006r) i jak każdy początkujący użytkownik x-traila mam problem. Obecnie mam zamontowany oryginalny akumulator o wymiarach dł 25,5cm szer: 17,5cm wys: 19,5cm. Chyba najczęściej polecanym akumulatorem jest BOSCH SILVER S5 77 AH / 780A ale ma on długość 27,8cm, a to oznacza, że nie zmieści się na podstawce. Czy w praktyce udało wam się wsadzić taki trochę dłuższy akumulator nie wyrządzając żadnych szkód? A może przez ten rok udało się komuś dopasować jakiś ciekawszy/tańszy/lepszy akumulator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Aktualnie na rynku są dobre akumulatory Centra Future z 3-letnia gwarancjią + asistans http://www.akumulator.pl/warto-wiedziec/jaki-akumulator-wybrac.html. Tutaj masz stronę.... http://www.akumulator.pl/showpage.php , po prawo masz zakładke "dobierz akumulator do swojego samochodu" - tam wpisujesz dane i uzyskasz wynik. Dodam że ja osobiście teraz też zakupilem Centre Future, gdyż mam jakies zaufanie do marki. W poprzednim samochodzie miałem też Centre, jeździłem 5 lat i nie miałem zastrzeżeń i z tym akumulatorem samochod sprzedałem. To są moje osobiste odczucia, a jak wiadomo sztuka, sztuce nie równa i zawsze może paść na ten, co siądzie lub się rozleci szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBCool Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Witam, Ja wymienilem na Yuasa, gosc w sklepie powiedzial ze ida na pierwszy montaz do japonczykow i jak dotad nie mial jesczcze zadnej reklamacji. Zaplacilem cos w okolicy 350zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
estel Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Ja wymienilem na Yuasa, gosc w sklepie powiedzial ze ida na pierwszy montaz do japonczykow i jak dotad nie mial jesczcze zadnej reklamacji. Zaplacilem cos w okolicy 350zl. Mi w sklepie powiedzieli to samo tylko, że akumulator był 2cm za wysoki i u mnie by nie było już jak nakręcić nakrętek na ten stelaż. Druga sprawa, żę ten który mi proponowali miał prąd rozruchu 570 a do x-traila zalecany jest od 680 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Centra Futura - ta wzmocniona, według katalogu, to do X-triala - model CA-754---- Pojemnosć akumulatora: 75 Ah, Wys.: 222 mm, Szer. 1: 173 mm, Dł.: 270 mm, Prąd rozruchu wg EN: 630 A, Położenie biegunów: 0, Rodzaj bieguna: EN, Wykonanie strefy podłogowej: Korean B1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBCool Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 (edytowane) Mi w sklepie powiedzieli to samo tylko, że akumulator był 2cm za wysoki i u mnie by nie było już jak nakręcić nakrętek na ten stelaż. Druga sprawa, żę ten który mi proponowali miał prąd rozruchu 570 a do x-traila zalecany jest od 680 Moj akumulator to 70Ah 570A P+ Yuasa PRO 030 JAP zgodnie z katalogiem, pasuje idealnie. Rzeczywiscie ma nieco mniejszy prad rozruchowy, ale nie sadze aby podawali go w katalogu gdyby znacznie odbiegal parametrami. Jakiego producenta wybierzesz nie ma wiekszego znaczenia czy bedzie to Centra, Varta, Yuasa itp. wszystko zalezy na jaki egzemplarz trafisz i jak bedziesz dbal o akumulator. Dlatego przy podobnych cenach i parametrach dlugosc gwarancji jest wazna. Edytowane 31 Stycznia 2012 przez JBCool Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Moj akumulator to 70Ah 570A P+ Yuasa PRO 030 JAP zgodnie z katalogiem, pasuje idealnie. Rzeczywiscie ma nieco mniejszy prad rozruchowy, ale nie sadze aby podawali go w katalogu gdyby znacznie odbiegal parametrami. Jakiego producenta wybierzesz nie ma wiekszego znaczenia czy bedzie to Centra, Varta, Yuasa itp. wszystko zalezy na jaki egzemplarz trafisz i jak bedziesz dbal o akumulator. Dlatego przy podobnych cenach i parametrach dlugosc gwarancji jest wazna. Po niecałych 5 latach mnie także w wakacje życie zmusiło do zakupu nowego akumulatora. Kupiłem jak kolega powyżej akumulator Yuasa PRO 030 (w cenie 265 zł), który ma rozmiary (DxSxW) 258x173x225 mm i jest prawie identyczny jak oryginał nissana, ale niestety słabszy (70Ah, CCA 570A). Poniżej tabliczka znamionowa Yuasa: Niestety, nie mogłem znaleźć odpowiednika do oryginału nissana KE241-80E06-NY, który przy takich samych parametrach obudowy (260x170x200mm) osiągał by taką sama pojemność i prąd rozruchowy (80Ah, CCA 680A). Poniżej tabliczka znamionowa Nissana: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.