TU-134 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 moje pytanko to: który parametr jest istotniejszy pojemność czy rozruch,ponieważ zastanawiam się czy muszą one być takie jak instrukcji a jeśli nie to na czym to odczuje ? namierzyłem akumulator 95AH i 800A a powinno być 830A co się stanie jak kupię np. 80AH i 600A ,DZIĘKUJĘ za wyjaśnienie tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Amperaż rozruchu to marketing. Interesuje Cie tylko pojemność wyrażona w Ah. Jak będzie katalogowo numer niżej to nic się nie stanie wielkiego. Jak na krótkich trasach to nawet lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glorusek Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Witam dzis nie odpalil mi 1 raz aku 74ah, wymienilem na 72ah z innego auta bosch, odpalil elegancko tylko nie wiem czy moge go sostawic czy kupic inny, moge usywac 72ah? Bo poprzedni mialem 74ah. T30 2.2 114 2003 Edytowane 4 Stycznia 2016 przez Glorusek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Najlepszy byłby taki sam lub nawet 75Ah, ale 72Ah też da radę. Tylko że skoro Twój aku po raz pierwszy nie odpalił to możne wymaga doładowania po prostu. podłącz go pod prostownik i doładuj go. Może o ile sytuacja się powtórzy trzeba będzie przyjrzeć się automatowi ładowania, może to on zaczyna niedomagać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glorusek Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Akurat mroz spory cala niedziele stal, w sobote krotki dystans robilem byc moze nie doladowany zobaczymy jak na tym bedzie, a jak sprawdzic czy aku sie laduje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Włączasz auto, podpinasz miernik i odczytujesz wskazania. Jeśli miernik pokaże w granicach 13,6 do 14,5V to znaczy że ładuje. Tu masz filmik pogladowy jak się to sprawdza; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Amperaż rozruchu to marketing. Interesuje Cie tylko pojemność wyrażona w Ah. Jak będzie katalogowo numer niżej to nic się nie stanie wielkiego. Jak na krótkich trasach to nawet lepiej. W pełni zgadzam się z opinią kolegi. Po 3 latach używania akumulatora YUASA, ze stosunkowo małym prądem rozruchowym (CCA 570A) w stosunku do konkurencji nie widzę żadnych problemów przy uruchamianiu samochodu. Samochód zawsze stoi na zewnątrz i zawsze odpala. Przy obecnych mrozach (-16°C) po trzech dniach nieużywania samochodu odpalił za pierwszym podejściem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zawsze warto przed zimą podjechać do jakiegoś porządnego sklepu / serwisu z aku... Tam - jeśli aku był kupiony u nich , to za darmo ...w innych przypadkach za pare groszy sprawdzą poziom i stan elektrolitu oraz wskaxnik naładowania akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 U mnie napięcie spoczynkowe 12,5 V ładowanie 14,7 V a aku i tak umarł po 5 latach - VARTA e23 wymieniona na równoważny bosch. Pojemność bakterii można sprawdzić tylko odpowiednim miernikiem albo mróz zweryfikuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) tu carbomber ma racje. Też właśnie doświadczam tego. porównanie testowe: dwa autka benzyny i jeden ma nowy aku a drugi stary 7 letni, w obu napięcie w nocy odpowiednio 12,1 w nowym i 12,7 w starym. Odpalanie poranne: stary aku: zdechł, nowy: zakręcił. i tu ja mam pytanie. Czy t30 przyjmie zwykły aku (nie azjatycki z chudymi klemami)? Wygląda, że podstawa jest dość szeroka ale czy obejmy klem mają wystarczające, że tak powiem, rozwarcie? edit po czasie: do komory lift2006 t30 2B wchodzi zwykły aku centra cb620 62Ah i ładuje mi go 14,3V. Utrzymuje 12,8V przy zero. Najmniej po kilku dniach -13 zszedł do 12,1v ale jak cieplej to wraca do 12,8v bez podładowania. Klemy są standardowe i miejsce też standardowe. Edytowane 10 Stycznia 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) T30 z tego roku i z tym silnikiem wymaga akumulatora o wymiarach: długość 278mm, szerokość 175mm, wysokość 190mm. Wymiary złącz: Dodatnie: średnica 19.5mm, wysokość 18mm Ujemne: średnica 17.9mm, wysokość 18mm Zalecane pojemności: 70-77Ah, Prąd rozruchowy: 640-780A Generalnie co zastosujesz to będzie pod warunkiem że podstawa będzie spełniać wymiar długości i szerokości oraz przyłącza będą takiej samej średnicy Edytowane 4 Stycznia 2016 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) T30 z tego roku i z tym silnikiem wymaga akumulatora o wymiarach: długość 278mm, szerokość 175mm, wysokość 190mm. Wymiary złącz: Dodatnie: średnica 19.5mm, wysokość 18mm Ujemne: średnica 17.9mm, wysokość 18mm Zalecane pojemności: 70-77Ah, Prąd rozruchowy: 640-780A Generalnie co zastosujesz to będzie pod warunkiem że podstawa będzie spełniać wymiar długości i szerokości oraz przyłącza będą takiej samej średnicy Tu chodzi o B i wtedy one potrzebują 60Ah ale wiem, że i na 55 pójdzie bezproblemowo. U mnie klemy są azjatyckie i mają DIN 2 o średnicy 12,7 i 11,1 mm Standardowo auta europejskie mają duże bieguny stożkowe DIN 1, o średnicy 17,3 i 15,7 mm. Barierą jest dla mnie wiedza czy moje chude obejmy ogarną te standardowe DIN1 grubsze klemy??????????? błąd okazało się ze są normalne klemy tylko takie dają wrażenie. Bateria też wejdzie standardowa centry. Edytowane 10 Stycznia 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 17,3 i 15,7 mm a i 12,7 i 11,1 mm to trochę różnicy jest i nie ma co liczyć ze na końcówkę stożka klema wejdzie. Musisz pomyśleć także o wymianie klem chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Czyli będę musiał przetrzeć ścieżki....wygląda na oko, że ok. 4-5mm na obejmie jest miejsce ale czy tak będzie? Bo się pojawiła nowa opcja: mam zwykłe obejmy i są one mocno zaciśnięte na chudych biegunach azjatyckiego aku. Ale sprawdzałem katalogowo w ASO i ma aku z chudymi a nie standardowymi. edit: okazało się, że pewnie pomyłka w katalogu bo ma jednak normalne klemy. Edytowane 10 Stycznia 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Witam a co powiecie o akumulatorach fiamm, mam zamiar kupić 100ah 830a. ma on dlugość 35 cm ale wchodzi po wyjęciu tej rurki od filtra powietrza kolega tak ma założone i ładnie to zgrywa a ową rurkę zastąpił inną, która pochodzi z innego auta tak więc można dopasować aku jaki się chce a nie drogi orginał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Witam a co powiecie o akumulatorach fiamm, mam zamiar kupić 100ah 830a. ma on dlugość 35 cm ale wchodzi po wyjęciu tej rurki od filtra powietrza kolega tak ma założone i ładnie to zgrywa a ową rurkę zastąpił inną, która pochodzi z innego auta tak więc można dopasować aku jaki się chce a nie drogi orginał Chciałbym zauważyć, że do twojego rocznika (2004) instrukcja serwisowa zaleca 64Ah. Dopiero od roczników 2005 zalecają 75Ah. Ty fundujesz sobie prawie 2 razy większy. Jeśli permanentnie będzie niedoładowany to i tak padnie szybciej niż się tego spodziewasz. Edytowane 5 Stycznia 2016 przez gkowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Będziesz musiał pokombinować w myśl powiedzonka, że jak się popieści to się wszystko zmieści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 gkowal ma racje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Przegiąłeś z tą setką nawet gdybyś miał mieć instrukcyjne 75Ah a do 64 to już całkowite przegięcie. Za duży, w sensie pojemności, akumulator nigdy nie będzie doładowany a co za tym idzie jego żywot będzie bardzo, bardzo krótki. Instrukcja powinna określać przedział jego wartości. Im więcej odbiorników w aucie tym skłaniamy się przy zakupie ku górnej, określonej instrukcją, wartości ale nie powinniśmy jej przekraczać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Koledzy mam jeszcze do wyboru 80 ah i 730a fiamm-a ten mieści się. Co do doładowania aku myślę, że alternator dałby radę to nie prądnica ze starego malucha. Sprawdzałem miernikiem i mój ładuje ponad 14v i kolegi audi gdzie zalecany jest 110ah też ma takie wartości. Mniejsza z tym może wezmę ten mniejszy, chciałem tylko zaznaczyć że na mocniejszym aku niż oryginał auto odpala rewelacyjnie szybciej kręci i pali "od strzału" moim skromnym zdaniem mogę się oczywiście mylić nissan podaje za słabą moc, rok temu teść wstawił do traktora alternator od malucha i aku 120 ah centry traktor stoi na dworze i pali w mrozy kręci jak wściekły mimo, że używa oswietleń roboczych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 (edytowane) Przegiąłeś z tą setką nawet gdybyś miał mieć instrukcyjne 75Ah a do 64 to już całkowite przegięcie. Za duży, w sensie pojemności, akumulator nigdy nie będzie doładowany a co za tym idzie jego żywot będzie bardzo, bardzo krótki. Instrukcja powinna określać przedział jego wartości. Im więcej odbiorników w aucie tym skłaniamy się przy zakupie ku górnej, określonej instrukcją, wartości ale nie powinniśmy jej przekraczać. Można jeszcze, jak jest potrzeba, wymienić alternator na mocniejszy. Tak się robiło w ładach na skandynawię oraz ja kiedyś tak zrobiłem w kadecie d. Dałem mu alternator z omegi/rekorda (bo innego nie było). One wtedy mają więcej W. Edytowane 6 Stycznia 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Ja się przymierzam do S5 Bosch 77Ah 770 rozruchu ---warte to coś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Bez zmiany altka, jak pisze Kari, szkoda kupować większe aku. Ja mam minimum z tego co zaleca producent i na ostatnich mrozach kręcił bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 (edytowane) Do tego auta to zwykła centra lub zap, jenox, byle firmowy wysraczy. Może być nawet mniej niz 70. S5 to się mu nie należy. Akumulator droższy niż samo auto....To ja mówię Karibox...... Edytowane 6 Stycznia 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzeci Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Mnie padł jak byłem w górach na sylwka jakiś marketowy spadek po poprzednim właścicielu. Teraz mam Bannera P7740 77Ah i ⚡ rozruchu 680. Wchodzi na miejsce idealnie Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.