Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z ogrzewaniem


zziutekk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ponieważ zaczeły się mrozy to i  pojawił się u mnie problem z ogrzewaniem, mimo nagrzania silnika leci letnie powietrze, mam pewne podejrzenia jednak potrzebuje waszej pomocy. Chodzi o nagrzewnicę( przynajmniej tak mi się wydaję, aluminiowy element przed filtrem przeciwpyłkowym z dwoma rurkami), po nagrzaniu silnika dolna rurka jest strasznie gorąca a górna ledwo ciepła, wydaje mi się że jest ona zapchana lub zapowietrzona i nie ma obiegu, proszę o sprawdzenie jak jest u Was, czy obie rurki są gorące?. Ewentualnie jakie są sposoby na naprawienie tego, czy trzeba ją wymienić? 

Proszę o pomoc . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takie problemy jak zapchany układ,tylko płukanka,albo wymiana elementu.

Myślę,że płynu masz wystarczająco dużo w obiegu???

Co do płukanki jest pewne ale! Może i na pewno rozpuszcza złogi,ale też może pokazać,że nagrzewnica będzie miała dziurkę,że chłodnica może mieć dziurkę,więc należy to przemyśleć.

Robiłem taką płukankę w Matizie,bo też opis zgadzał się z Twoim,ale po płukaniu nagrzewnica zaczęła porządnie grzać i przepuszczać płyn(dziura)

Może Ci się udać ,że obejdzie się bez wymiany,ale na wymianę należy być też przygotowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia termostatu.Moźe nie domyka

 

Nic wspólnego bo zasilanie nagrzewnicy jest gorące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat wydaje się ok, bo po odpaleniu węże od chłodnicy są zimne a do nagrzewnicy robią się ciepłe. Już sam nie wiem, czytam, że dużo osób narzeka na słabe ogrzewanie w QQ. A jak jest u was? ile trzeba czekać na ciepłe powietrze i czy nagrzewa się tak że leci gorące? strasznie mnie to denerwuje, w starym civiku po 5 min topiły mi się buty:), a w QQ po półgodzinnej jeździe nie jest za ciepło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest że kaszlak, szczególnie dci wolno się rozgrzewa ale moim zdaniem Twój problem to zapowietrzony układ lub przytkana nagrzewnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest że kaszlak, szczególnie dci wolno się rozgrzewa ale moim zdaniem Twój problem to zapowietrzony układ lub przytkana nagrzewnica.

Ja tam nie wiem czemu opisują, ze wolno ja po 2 min mam z nawiewów lekko letnie a silnik 3-5km i mam temperature. Tak jest gdy jedzie bo gdy stoi to i temperatura stoi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty piszesz o 1,5

A kolega zapytał o ogrzewanie w 2,0 dCi

Fakt w moim to ogrzewanie jest tragiczne

Muszę jeszcze sprawdzić jak z tymi rurkami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam ja zaczołem mieć też taki problem niby temperatura ok wskaźnik ok a muszę 10 km przejechać dopiero zaczyna lecieć

Cieplejsze powietrze o gorącym niema co marzyć już mnie to mierzi chyba wymienię termostat moż coś to da mam nadzieję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pisze tu w sprawie QQ. Objawy mam dosc dziwne bo nie mam cieplego powietrza w kabinie ale tylko na postoju... jak dodam troche gazu (2.5tyś/obrotow i wiecej) albo podczas jazdy to temperatura ok. Jak sie zatrzymam to 5minut i znomu leci zimne. Dodam ze plynu jest tyle ile byc powinno i jest nowy uklad odpowietrzony i wymienilem pompe wody bo myslalem ze to jest przyczyna i dalej nic. Czekam na odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I co wyjaśniło się coś czy nie? U mnie nowe objawy po odgrzybianiu klimy i czyszczeniu od strony kierowcy leci zimne powietrze a od strony pasażera ciepłe. I weż bądź mądry, miał ktoś takie bajery ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Podczas wymiany filtra kabinowego prawdopodobnie źle założyli napęd na przepustnice przy filtrze.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Podczas wymiany filtra kabinowego prawdopodobnie źle założyli napęd na przepustnice przy filtrze.

 

Pozdrawiam.

No zobaczymy przy wizycie w serwisie .

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Po wymianie filtra kabinowego miałem to samo i zeszłej zimy jeździłem w czapce i kurtce zimowej a i tak było zimno. Po zdjęciu osłony plastykowej koło gazu jest plastykowa ćwierć zębatka napędzana przez silniczek który po naciśnięciu odpowiedniego przycisku nawiewu na desce  obraca się i kieruje nawiew do odpowiedniej dyszy wylotowej. Należy przy montażu tak ustawić ćwierć zębatkę względem zębatki silniczka aby zgrywały się z oznaczeniami na zębatkach( chyba  są to strzałki). Tyle w temacie. Ja mam ciepło. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie taj jak kolega powyżej puszę. Nic więcej nie trzeba konbinować. Wystarczy ustawić na znaki.

 

Aha...

Mam jeszcze taką swoją teorię.

Jeżeli jest założony kiepski filtr przeciwpyłkowy, to jest duże prawdopodobieństwo, że jego przepustowość pobieranego powietrza z zewnątrz jest większa i szybciej wystudzony jest nagrzewnica.

Lepszy filtr, to mniejsza przepustowość - lepsze filtrowanie.

Edytowane przez horte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołączę się, tyle że ja mam na odwrót, w zimie mi grzeje nawet na 16 stopnia h, dopiero jak dam na low to wieje chłodnym i nienważne czy daje na auto czy ręcznie ustawiam. Też tak macie? Latem chłodzi normalnie, grzeje też,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to jest właśnie efekt zimy??? 16 stopni to już ciepło jak w środku 0,a w lato? Przy 22-25 stopniach chłodniej się odczuwa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałbym podpiąć się do tematu kiepskiego ogrzewania. 1.5dci

Odkąd mam qq zawsze było kiepskie, ostatnio sprawdziłem tą ćwierćzębatkę do sterowania "ciepło-zimno" no I faktycznie jakiś cudak przy wymianie filtra źle to posķładał, poprawiłem na znaki. Dalej nie jestem zadowolony bo myślę że może być lepiej. Pytał ktoś wcześniej o te rurki od chłodniczki nagrzewnicy, więc dopytam się również, jak mam nagrzany silnik na 90 stopni to obie rurki przy ustawieniu na "Hi" powinny być gorące ? I jak stwierdzić jednoznacznie zapowietrzenie bądź zatkanie układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadziłem ostatnio obserwację temperatury silnika.

W trakcie normalnej jazdy ( 100-120km/h) temperatura pokazywana na komputerze była w okolicach 84st. C. Można było obserwować jak otwiera się i zamyka termostat. Gdy temperatura wzrosła do 87 następywało otwarcie i temperatura spadała do ok 80.

Pewnego dnia po trasie i temperaturze zewnętrznej -3, otwarłem maskę i sprawdziłem temperaturę na wężach domchłodnicy. Były zimne!

Wygląda na to, że silnik 2.0 dci nie produkuje dużo ciepła. Patrząc na przód auta i wloty powietrza, można pokusić się o zamontowanie osłony zimowej. Pęd powietrza będzie w ograniczony sposób chłodził komorę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ile czasu potrzebuje silnik 1.2 dig-t do pełnego nagrzania w dzisiejszych warunkach  +/-  5C ?  U mnie coś długo... 15 min i więcej... spokojna jazda po mieście do pełnego nagrzania.  Przez pierwsze 2-3 kilometry wskazówka bez ruchu czyli cały czas na "zimnym/0"

Edytowane przez Radex9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2021 o 19:52, Radex9 napisał:

15 min i więcej... spokojna jazda po mieście

Deptaj mocniej gaz, to zagrzejesz w 5 min. :)

A w ogóle to jest forum J10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...